הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה מודה בספר חדש כי הייתה בהלם כאשר התברר שדונלד טראמפ יחליף את בעלה בתפקיד נשיא ארה"ב, ומאשימה את הנשיא הנוכחי כי סיכן את משפחתה. אובמה אף חושפת שעברה הפלה שגרמה לה להרגיש "אבודה ובודדה". 

ביום שלישי יוצא לאור Becoming, הספר האוטוביוגרפי של אובמה (54), האישה הראשונה השחורה בבית הלבן שהפכה לאחת המשפיעות ביותר בתולדות ארה"ב. הספר צפוי לתת הצצה "אינטימית, עוצמתית ומספקת השראה" על חייה של אובמה, ובקטעים ראשונים שפורסמו בסוף השבוע עולה כי הגברת הראשונה לשעבר מדברת בפתיחות רבה גם על סוגיות אינטימיות וסוגרת חשבונות עם הנשיא הנוכחי. 

אובמה מספרת שהיא הייתה בהלם מוחלט כאשר התבררו תוצאות הבחירות לפני שנתיים וטראמפ גבר על הילרי קלינטון בדרך לבית הלבן, וכי היא ניסתה "לחסום את הכל". היא אף לא הסתירה את תדהמתה מכך שנשים רבות החליטו לתת את קולן ל"אדם שונא נשים" ולא לקלינטון, שאותה כינה "מועמדת נשית עם כישורים יוצאים מן הכלל". 


עוד מתארת אובמה כיצד הגוף שלה "רעד בזעם" כאשר פורסמה הקלטת של התוכנית "אקסס הוליווד", שבה נשמע טראמפ מתרברב על תקיפות מיניות נגד נשים, והאשימה את טראמפ כי הוא השתמש בשפת גוף מתריסה ומאיימת כלפי קלינטון במהלך אחד העימותים הטלוויזיוניים וניסה "למחוק את הנוכחות שלה", כשהוא מנסה להעביר מסר שלפיו "אני יכול לפגוע בך ולצאת נקי".

ספרה של מישל אובמה. צילום: ויקיפדיה
ספרה של מישל אובמה. צילום: ויקיפדיה


אולם הזעם הגדול ביותר של אובמה כלפי טראמפ נובע מהקונספירציה שלפיה ברק אובמה לא היה יליד ארה"ב, שלדבריה, לא רק נועדה לערער את הלגיטימיות של בעלה הנשיא, אלא אף איימה על שלומן של שתי בנותיהן. "כל הדבר הזה היה מטורף ומרושע, עם בריונות ושנאת זרים שכמעט לא מוסתרות", היא כותבת. "זה גם היה מסוכן, נועד לעורר את המטורפים. מה היה קורה עם מישהו עם מוח בלתי יציב היה טוען רובה ונוסע לוושינגטון? מה אם האדם הזה היה מחפש את הבנות שלנו? דונלד טראמפ, עם הרמיזה הקולנית וחסרת האחריות שלו, סיכן את בטיחות משפחתי. ועל זה אני לא אסלח לו לעולם". 

כאשר נשאל טראמפ על הציטוטים בספר לפני המראתו לצרפת ביום שישי, הוא מיהר לתקוף חזרה. "היא קיבלה המון כסף כדי לכתוב ספר והם תמיד מצפים לסערה קטנה", אמר. "אני אתן לכם סערה קטנה חזרה. אני לעולם לא אסלח לאובמה על מה שהוא עשה לצבא שלנו. הוא התרוקן לגמרי ואני הייתי צריך לתקן אותו. מה שהוא עשה לצבא שלנו הפך את המדינה הזו לפחות בטוחה עבורכם".

בספר גם מספקת אובמה גילויים חושפניים רבים. היא מספרת כי שני הבנות, מאליה (20) וסשה (17), נולדו אחרי טיפולי הפריה, וכי קודם לכן היא עברה הפלה. "ניסינו להיכנס להריון וזה לא הלך טוב", היא משחזרת. "בדיקת הריון אחת הייתה חיובית, וזה גרם לנו לשכוח את כל הדאגות ולהיות מאושרים, אבל אחרי שבועיים הייתה לי הפלה וזה הותיר אותי בהרגשה פיזית בלתי נוחה ומחק את כל האופטימיות". בראיון שהעניקה לתוכנית "בוקר טוב אמריקה" ברשת ABC, הוסיפה אובמה כי ההפלה גרמה לה לחוש "אבודה ובודדה".

אובמה גם מתארת את יחסיה עם הנשיא לשעבר ומספרת כי תחילה הייתה סקפטית לגבי הסיפורים על כך שהוא "מבריק וחמוד", אולם רק אחרי שפגשה אותו היא התרשמה "מקול הבריטון העשיר והסקסי שלו" ו"מהשילוב המוזר" של כנות ועוצמה". היא גם חושפת כי בתחילת חיי הנישואים היו להם קשיים, וכי הם הלכו פעמים רבות לייעוץ, שגרם לה להבין בסופו של דבר שהיא מאושרת יותר מכפי שחשבה.