הספר "תקלה בקצה הגלקסיה" מאת אתגר קרת בהוצאת כנרת זב"מ דביר זכה הערב בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2018. קרת יקבל ממפעל הפיס פרס כספי בסך 150 אלף שקלים, וספרו יתורגם לערבית ולשפה זרה נוספת על פי בחירתו. "תקלה בקצה הגלקסיה" נבחר מתוך "הרשימה הקצרה" שכללה את הספרים: יקיצה מאת ניר ברעם, בהוצאת עם עובד. להתראות עכו מאת עלא חליחל, בהוצאת עם עובד. היֹה היתה מאת יעל נאמן, בהוצאת אחוזת בית. סמאדר מאת מירב נקר סדי, בהוצאת בבל.
טקס הענקת פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס התקיים הערב בנמל תל-אביב, במהלכו נחשף חבר השופטים בראשותה של פרופ' ארנה בן-נפתלי שכלל את: רפאל בלולו, פרופ' צבי טריגר, ד"ר ורד לב כנען, פרופ' איריס מילנר, ד"ר רומי מיקולנסקי וד"ר נעמה צאל.

פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס, שנוסד בשנת 2000 במטרה לעודד את הספרות העברית ואת תרבות הקריאה, הוענק לספר הטוב ביותר של השנה על פי בחירת חבר השופטים.

צילום: שוקה כהן
מנימוקי חבר השופטים לזכייתו של אתגר קרת: "בתרכובת עדינה וייחודית של אסופת סיפורים, שניתן לקרוא גם כרומן מפורק מבפנים, מצליח "תקלה בקצה הגלקסיה" לגעת בנימי הנימים של ההוויה העכשווית ולמצוא לה שפה חדשה. ספר זה הוא גולת כותרת של דרך ארוכת שנים של סופר, אך אולי אף יותר מכך, מהווה נקודת מפנה. מבעד לטביעת האצבע המוכרת של אתגר קרת ניתן לחוש ביסוד אחר, חדש, המפוצל משפתו הקלילה לכאורה ורוחש תחתיה. זהו יסוד המציף  עצב עמוק לאין שיעור, שקט ולא מרפה, והוא מספר סיפור של התפוררות, ארעיות ונזילות של קשרים אנושיים. הטקסט חותר תחת קול מונוליטי ומוגדר במקום ובזמן. הוא מבקש אחר ביטוי של קיום נומדי ועקור, ומרחיק אל עבר מרחבים גלקטיים שאינם מתבררים עד תומם. מתוך פרספקטיבות אלו נבחנות מחדש חוויות יסוד כחברות, הורות ואהבה. בד בבד, הכול מתקדם לעבר אבולוציה  של פרידה: "לא, משהו נשבר, משהו רוסק, משהו שלעולם לא נוכל לרפא או לתקן". 

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, אמר בטקס: "מפעל הפיס גאה לעמוד מאחורי המפעל החשוב ביותר בתחום הספרות בישראל. מטרת הפרס היא להוקיר את הספרות העברית שהיא אבן יסוד בתרבות הישראלית ואת תרומתם החשובה של הזוכים לחברה".  יצחקי הוסיף כי "מפעל הפיס ימשיך להשקיע משאבים רבים, עוד שנים רבות, במטרה לקדם את הסופרים בישראל ואת הספרות הישראלית".