מי יהיה הזוכה הגדול של פרס ספיר לשנת 2019? מפעל הפיס הכריז על 12 המועמדים "ברשימה הארוכה" לפרס ספיר לספרות לשנת 2019, שהפרס עליו עמוד על מענק של  150 אלף שקלים, וספרו יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ושפה זרה נוספת על פי בחירתו. כל מועמד מבין 12 המועמדים יקבל מענק של 20 אלף שקלים, חמשת המועמדים שייבחרו בשלב הבא יקבלו בסך הכל מענק של 40 אלף שקלים.

המועמדים שנבחרו: דרור משעני, איילת שמיר, קובי ניב, אילנה ברנשטיין, איתמר לוי, עמיחי שלו, יערה שחורי, מיכל בן נפתלי, עדי שורק, ליאוניד פקרובסקי, דן זמל, לילי פרי.

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס מסר: "מפעל הפיס גאה להוביל את המפעל החשוב והיוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל – פרס ספיר. מטרת הפרס היא להוקיר את הספרות העברית שהיא אבן יסוד בתרבות הישראלית ואת תרומתם החשובה של הסופרים בישראל לחברה. מפעל הפיס ימשיך להוביל את פרס ספיר עוד שנים רבות וימשיך להשקיע משאבים רבים במטרה לקדם את הסופרים בישראל ואת הספרות הישראלית".

ספרים. אינג אימג'
ספרים. אינג אימג'

חבר השופטים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2019, בראשותה של פרופ' אסתר דומיניסיני, בחר את 12 הספרים המועמדים לפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2019 ("הרשימה הארוכה"). מתוך שמות המועמדים ייבחרו חמישה ספרים שיהיו המועמדים הסופיים לפרס ("הרשימה הקצרה"), ובמהלך חודש מרץ יבחר מתוכם הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס.

השנה - חידוש לפרס: לראשונה תוכרז "רשימה קצרה" לספר הביכורים. הרשימה הקצרה של מסלול הביכורים תכלול עד שלושה מועמדים, כל אחד יזכה ב- 20 אלף שקלים, ומתוכה ייבחר הזוכה בפרס הביכורים שיזכה ב-40 אלף שקלים. בנוסף, ירכוש מפעל הפיס מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הקצרה" ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ.

פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס, שנוסד בשנת 2000 במטרה לעודד את הספרות העברית ואת תרבות הקריאה, יחולק זו השנה ה-19. רשימת 12 המועמדים לפרס ספיר לשנת 2019 ("הרשימה הארוכה"):

"שלוש" מאת דרור משעני בהוצאת אחוזת בית ספרים

"נטל ההוכחה" מאת איילת שמיר בהוצאת עם עובד

"בסוף כולם נמותו" מאת קובי ניב, בהוצאת טפר

"מחר ניסע ללונה פארק" מאת אילנה ברנשטיין, בהוצאת כנרת זמורה-ביתן, דביר

"עד שנולדתי" מאת איתמר לוי, בהוצאת כנרת זמורה-ביתן, דביר

"וולקשטיין" מאת עמיחי שלו, בהוצאת כנרת זמורה-ביתן, דביר

"שנות העשרים"  מאת יערה שחורי, בהוצאת כתר

"בגד מאש" מאת מיכל בן נפתלי, בהוצאת כתר

"נתן" מאת עדי שורק, בהוצאת כתר

"עשר אגורות" מאת ליאוניד פקרובסקי, בהוצאת ספריית הפועלים

"מורה מן החוץ" מאת דן זמל, בהוצאת כרמל

"ברבורים בג'רוזלם ביץ", מאת לילי פרי בהוצאת טוטם ספרים