שר החינוך יואב גלנט הודיע היום (שני) על זכייתה של המשוררת והסופרת נורית זרחי, בפרס כלת ישראל בתחום ספרות ושירה – יוצרים ומתרגמים לשנת תשפ"א.  "המשוררת והסופרת היא קול נדיר ופלאי בספרות העברית", נימקה ועדת הפרס בראשותו של פרופסור מירון איזקסון.

מלבד פרופ' איזקסון, בוועדה היו חברות גם פרופסור תמר סוברן ופרופסור חנה סוקר שווגר. בהחלטתן ציינה הוועדה כי " המבחן העיקרי של ספרות מעולה הוא ייחודה וחותמה האישי, דהיינו התחושה שהיוצר מכונן דיבור משלו, עם אפיונים מיוחדים ושפה משלו שקל לזהותה. כל המרכיבים האלה חלים על נורית זרחי וזאת בהיקף עצום של יותר ממאה ספרים, ובסוגות ספרותיות של שירה, סיפורת, נובלות, ספרות ילדים, מסות ומאמרים".

בנוסף הדגישו בוועדה כי "כתיבתה פורצת, אישית ודיאלוגית, מטאפיסית וקונקרטית, יהודית ואוניברסלית, ומגיעה למקומות האינטימיים ביותר בנפש האנושית. הכאב מופיע ללא מרירות, העוצמה פורצת ללא אלימות, הקסם צד באופן נדיר את הפלא הבריאתי והקיומי".

"יותר מ-40 שנות יצירה מגיעות לביטוי ספרותי דומיננטי, עצמאי ומקורי בספרות העברית הנוכחית ומצדיקות בכל קנה מידה את הענקת פרס ישראל ליוצרת מוכשרת זאת", סיכמו בוועדה את הבחירה בנורית זרחי.