התגעגעתם לשבוע הספר? הנה שלל דרכים להשתתף השנה בחגיגת הספרים הגדולה:

ירידי שבוע הספר בתל אביב ובירושלים

התאחדות המוציאים לאור בישראל בשיתוף עם הרשויות המקומיות יקיימו החל מהיום, 9 ביוני, ועד ליום שבת, 19 ביוני, את שבוע הספר העברי בסימן "לדמיין בשפה שלך". הירידים המסורתיים ייערכו במתחם שרונה בתל אביב ובמתחם התחנה בירושלים ויכללו אזורי קריאה משותפים של הורים וילדים, קריאה עם סופרים, הצגות בעקבות ספרים, סדנאות יצירה ועוד. כמיטב המסורת, סופרים רבים יגיעו למרכזי הירידים ויחתמו על ספריהם.

9 עד ה-19 ביוני, הכניסה בחינם. פרטים באתר התאחדות המו"לים.

ספריות תל אביב־יפו

שבוע הספר חוזר לעיר ולספריות העירוניות עם מגוון אירועים לכל המשפחה. מלבד יריד הספרים המסורתי שיתקיים במתחם שרונה, יתקיימו גם סופ"ש ספרים בקפה שפירא עם מגוון הוצאות ספרים עצמאיות, מפגשים עם יוצרים והפעלות לילדים (9־11 ביוני); אירוע חניכת הספרייה החדשה במרכז מנדל (9 ביוני, היום); שבוע הספר בשדרות בן־גוריון שבו ילדי וילדות השכונה יוכלו למכור ספרים שאינם בשימוש (9 ביוני, היום); שבוע הספר בבית ביאליק: ערב מיוחד על אבות ישורון עם צאת ספר שיריו "חרסים" (הספריה החדשה) והעלאת כתביו לאתר פרויקט בן יהודה; יריד שבוע הספר במרכז הערבי־יהודי ביפו, כולל דוכני ספרים, שוק קח־תן לספרים וצעצועים, סדנאות יצירה והצגה של תיאטרון אלמינא; והפנינג שבוע הספר במגדל שלום הכולל מופעים וסדנאות.

התוכנית האמנותית של הספריות בעיר תכלול, בין היתר: אירוע בשם "קרוב רחוק" עם הסופרת שהם סמיט בבית אריאלה; שיחה בין רוני סומק לליהיא לפיד בעקבות הספר החדש שלה "זרות" (כתר) בבית אריאלה; משחק "מפות חשיבה" לילדים מגיל 8 ומעלה בספריית השחמט; משחק קהילתי בשם "ספרים בעסקים" - חידון ציטוטים מקלאסיקות לילדים ונוער שתורגמו בסדרת "הרפתקה" בספריית יד לבנים; סדנה להכנת "ספר הטיולים וההרפתקאות שלי" לכל המשפחה בספריית יד לבנים; סדנה לילדים עם הסופרת רות מזרחי, כותבת "המחברת הקסומה של ליבי", בספריית נווה עופר; סדנת יצירה סביב הספר "לילה בגינה" של יונתן יבין בספריית רוזין; הצגה בהשראת סדרת הספרים הקלאסיים "המומינים" בספריית ניסטור; סדנת יצירה בהשראת הספר "לקוף יש בעיה" בספריית יפו ד'; ומפגש עם המשוררת והסופרת חנה גולדברג בספריית צהלה.

עד ה-20 ביוני. פרטים באתר העירייה.

ספרייה בתל אביב (צילום: מאיר שפירא)
ספרייה בתל אביב (צילום: מאיר שפירא)

המדרחוב בראשון לציון

חגיגות שבוע הספר בעיר יתקיימו השנה בסימן קהילה ויכללו מגוון פעילויות, בהן יריד ספרים ענק עם מגוון הוצאות הספרים במדרחוב רוטשילד, כולל דוכנים של משוררים וסופרים מקומיים, דמויות בתחפושות של מפלצות שישעשעו את הקטנים, פעלולי להטוטנות ואקרובטיקה, סדנאות יצירה, הצגות ילדים (בתמונה: "שוליית הקוסמת") ומספרי סיפורים.

בנוסף, יהיו גם "בוק טראק" – ספרייה ניידת מיוחדת שתגיע לשכונות ותלווה במופעי ילדים מוזיקליים מעולם הספרות ובשעות סיפור עם חברי המועצה; מפגשים ומופעים לקהל הבוגר; מפגש מיוחד עם כוכבי הסדרה החדשה "מלכת היופי של ירושלים" ועם שרית ישי־לוי, הסופרת של רב־המכר שעליו מבוססת הסדרה; ערב בהנחיית יוסי אלפי עם מומחי השפה העברית שכולו סיפורים מצחיקים על שפה שלוקחת את עצמה ברצינות; “חדר משלך": שיחה עם יוצרות מהעיר על יצירה נשית; מופע מוזיקלי על המפגש בין טקסטים ספרותיים לתיאטרון ומוזיקה; ומפגש עם הסופרת יוכי ברנדס בעקבות ספרה החדש "כשאלוהים היה צעיר".

13־18 ביוני, א'־ה' 17:30־21:30, ו' 9:00־14:00. פרטים באתר החברה העירונית ראשון לציון.

התיאטרון הארצי לילדים ונוער

במסגרת 35 שנה להיווסדו של התיאטרון הארצי לילדים ונוער מיסודו של סמי לוי, ולרגל חודש הקריאה ושבוע הספר, התיאטרון יקיים פסטיבל הצגות מהספרים, בהן גברת “שין שין“, “גומות החן של זהר“; “הצרצר והנמלה“; “האופרה של בת הים“ ו“הכדור בידיים שלנו“.

כרטיסים: 6565*. פרטים בדף הפייסבוק של התיאטרון.

גברת ''שין שין'', התיאטרון הארצי לילדים ונוער (צילום: אור דנון)
גברת ''שין שין'', התיאטרון הארצי לילדים ונוער (צילום: אור דנון)

הספרייה הלאומית בירושלים

לכבוד שבוע הספר מקיימת הספרייה הלאומית את “חודש הקריאה“ שבו נערכים שלל מפגשים עם יצירות גנוזות ושיחות עם סופרים, משוררים ומאיירים. בתוכנית: מפגש בעקבות כתביה הגנוזים של לאה גולדברג; שיחה עם המאיירת רותו מודן; מפגש בנושא יצירתה של עמליה כהנא־כרמון; שיחה עם אלי עמיר במלאת 80 שנה לפרהוד; ומפגש בנושא יצירתה של מרים ילן־שטקליס.

לאורך חודש יוני. פרטים באתר הספרייה.

לאה גולדברג (צילום: דוד אלדן- לע''מ)
לאה גולדברג (צילום: דוד אלדן- לע''מ)