חבר השופטים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס בחר אתמול את תשעת המועמדים ל"רשימה הארוכה" של הפרס לשנת 2021.

המועמדים שנבחרו הם: "הלשון נושלה" מאת שמעון אדף בהוצאת פרדס; "אף אחד לא עוזב את פאלואלטו" מאת יניב איצקוביץ בהוצאת כתר; "איך לאהוב את בתך" מאת הילה בלום בהוצאת כנרת זב"מ; "מקום" מאת ניצן ויסמן בהוצאת כנרת זב"מ; "תחנות ביניים" מאת בוריס זיידמן בהוצאת פרדס; "מחר אני יוצא מזה" מאת מתן חרמוני בהוצאת כתר; "דיאנה ודויד" מאת שירה כרמי בהוצאת אחוזת בית; "אמונה" מאת דרור משעני בהוצאת אחוזת בית; ו"בייבי בלוז" מאת מרים קוץ בהוצאת משכל.

כל אחד מבין תשעת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הארוכה" יזכה למענק בסך 20 אלף שקל. חמשת הסופרים שספריהם ייבחרו ל"רשימה הקצרה" יזכו למענק בסך 40 אלף שקל. במהלך דצמבר ייבחר מתוכם הזוכה בפרס.

הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס יזכה במענק של כ־150 אלף שקל, וספרו יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ובשפה זרה נוספת על פי בחירתו.

"גאים להוביל את הפרס היוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל ולהעלות על נס את תרומתם החשובה של סופרות וסופרי ישראל לחברה", ציין יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי. יו"ר חבר השיפוט גיורא רום אמר: "ועדת השיפוט הגיעה להסכמה לגבי תשעה ספרים המתאימים ביותר לדעתה להיכלל ב'רשימה הארוכה' לפרס. יש לקחת בחשבון שהשנה, בשל הקורונה ראו אור פחות ספרים והוגשו כ־30% פחות מועמדים לפרס".