בכירי המדינה וכן אנשי תרבות רבים ספדו הבוקר (חמישי) למשורר והפזמונאי יורם טהרלב, שהלך לעולמו בגיל 84 לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד ואמר: "יורם טהרלב, האיש ששיריו שזרו בליבנו את אהבת הארץ, וסיפרו על אנשיה, פלאיה ומלחמותינו למענה, הלך מאיתנו הבוקר. קום והתהלך בארץ, עוד לא תמו כל פלאייך, גבעת התחמושת ויצירות רבות נוספות פרי עטו הפכו לנכסי צאן ברזל, פסקול של מדינה. שיריו ליוו את המדינה לאורך שנים - בעצב ובשמחות, בימי מלחמה ושלום. יורם הלך לעולמו, אך יצירתו תישאר איתנו לעד. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר: "עוד לא תמו כל פלאיו. לבי נחמץ בכאב גדול עם לכתו של ענק השירה הישראלית יורם טהרלב שהארץ זרמה בעורקיו, שהשמש עברה מעליו, ושכתב את היפים שבשיריה של האומה. פועלו העצום הוא נכס צאן ברזל שילווה אותנו לדורות. מילות שיריו וכתיבתו ימשיכו להאיר את דרכנו ויספרו את סיפורנו. תנחומיי הכנים בשם כל ישראל למשפחתו ואוהביו".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, צייץ בטוויטר: "אינך יכול, ככה סתם ללכת. מרכין ראש על לכתו של יורם טהרלב. פסקול של מדינה שלמה הלך מאתנו יחד אתו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, אמר: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של המשורר יורם טהרלב. יצירותיו של טהרלב שזורות בסיפור הקמתה של מדינת ישראל. שירים רבים כמו ״גבעת התחמושת״ ו״שירו של צנחן״ נתנו השראה לדורות של לוחמים ותרמו לאחוות הלוחמים ולגבורת צה״ל. יורם עזב אך מנגינתו תמשיך ללוות אותנו לדורות. יהי זכרו ברוך".

המשוררת וכלת פרס ישראל נורית זרחי, אשתו לשעבר של טהרלב, אמרה לכאן ב': יורם היה אדם יוצא דופן בכישרונותיו, ברוחו הטובה ובקלות שבה תפס את העולם. תמיד הייתה לו ראייה הומוריסטית עם נטייה קלה לציניות. היכולת שלו לא הייתה מוגבלת רק לכתיבה".

השחקנית רבקה מיכאלי אמרה לגל"צ: "הוא היה מאוד נגיש, בחור מתוק מקיבוץ יגור. בשנים האחרונות הוא לא הסכים לכתוב פזמונים יותר, נשבר לו. ההחמצה הגדולה ביותר זה שהוא לא קיבל פרס ישראל, אבל אני חושבת שהוא נתן פרס למדינה באמצעות השירים שלו".

גם ינון מגל ובן כספית ספדו לטהרלב בתוכניתם ב-103FM. "בוקר עצוב. באיזשהו אופן הוא חלק מחיי, בכל שבת כשאני הולך לבית הכנסת אני רואה אותו יושב על ספסל ואומר לו שבת שלום", אמר מגל. "לך תבין את הוועדה שלא העניקה לו פרס ישראל? גם אריק איינשטיין לא קיבל. זו חבורה של אידיוטים", הוסיף כספית.