לקראת  האביב הוציא מכון דוידסון לחינוך מדעי יחד עם הוצאת הספרים "סיגליות", שני ספרי ניסויים חדשים מסדרת "נסו את זה בבית". הספר השלישי בסדרה הוא "עושים קסמים עם מספרים וצורות" והרביעי יעסוק בניסויים מעולם הצומח. הספרים נמכרים בכל רשתות הספרים. 

ספר "נסו את זה בבית" מיועדים לגילאי גן חובה עד יסודי, אבל בכל גיל נהנים מהם. את הספרים כתבו מדעניות ומדעני מכון דוידסון, המחזיקים רקע אקדמי וחינוכי ומתמחים בהנגשת מדע לגילים הצעירים. הספרים מכילים ניסויים פשוטים עם חפצים שיש בכל בית. מטרתם היא הצתת ניצוץ הסקרנות של הילדות והילדים והפיכתו לאש התשוקה למדע באמצעות פעילויות שהן פשוט – כיף. חלק מהניסויים ניתן לעשות, לבד, וחלקם בליווי מבוגר. כי גם למבוגרים מגיע להנות. הניסויים מתאימים גם לפעילות בבית, להפעלה כיתתית, פעילות עם חברים, ולכל מפגש בין דורי. 

שני הספרים החדשים מצטרפים לספרים קודמים, שיצאו לפני כשנה ונמצאים באלפי בתים. בכל ספר בסדרה 16 ניסויים מדעיים, המסבירים כיצד לבצע, מה קורה מול עינינו המשתאות ומהו העקרון וההסבר המדעי לתופעת שאנו מגלים בניסוי.

ניתן גם לצפות בניסויים בסרטוני וידיאו מקוונים. בכל עמוד בספר "נסו את זה בבית" מופיע קוד QR, אותו ניתן לסרוק כדי להגיע לסרטון הניסוי. בסרטון מדעניות ומדעני מכון דוידסון לחינוך מדעי מסבירים על הניסוי ומדגימים כיצד לבצע אותו.

בספר השלישי בסדרה "נסו את זה בבית – עושים קסמים עם מספרים וצורות" ניסויים המגלים איך המספרים והצורות נמצאים סביבנו כמעט בכל מקום ואיתם אפשר לעשות קסמים מדעיים. 

בספר הרביעי בסדרה "נסו את זה בבית – מעולם הצומח", מרוכזים ניסויים, שאפשר לעשות לאורך השנה, וקשורים לזרעים ולנביטה, לפריחה ולצבעים. הספר מאפשר להכיר מקרוב את עולם הצומח, באמצעות תצפיות וניסויים.

''נסו את זה בבית – מעולם הצומח'' (צילום: באדיבות מכון דוידסון)
''נסו את זה בבית – מעולם הצומח'' (צילום: באדיבות מכון דוידסון)

המדענית ד"ר ליאת בן-דוד, מנכ"לית מכון דוידסון לחינוך מדעי, אומרת: "ידעתם שבכל איצטרובל יש קוד סודי? שניתן לכתוב על קליפת בננה כתב סתרים? ושאפשר לעבור דרך פתקית נייר קטנה?"

"אנחנו, במכון דוידסון לחינוך מדעי, מזמינים אתכם לסדרה של ניסויים מדעיים ומתמטיים, שכיף לעשות בבית. בכל מקום בו אנחנו נמצאים - בבית, בחצר, בגינה וברחוב - יש הזדמנויות ללמוד מדע. שוקולד, פרחים וסתם נייר ומספריים - הכל יכול להפוך לניסוי חווייתי ומגניב, שבעזרתו נבין טוב יותר את עצמנו ואת העולם בו אנחנו חיים. סדרת ספרי 'נסו את זה בבית' נועדו לחבר בין האהבה שלנו למדע ולספרים לבין הסקרנות שלנו לגלות ולהבין".

ספרי "נסו את זה בבית" מבית מכון דוידסון לחינוך מדעי נמכרים בכל רשתות הספרים.