מסורת של למעלה מעשור: חודש הקריאה 2022 ביוזמת משרד התרבות והספורט יתקיים השנה במהלך חודש יוני במטרה לקרב בין הציבור שוחר הספרות ובין היוצרות והיוצרים הישראלים המרתקים ביותר. כמדי שנה יכיל הפסטיבל מגוון עשיר של אירועים שהם חג לאומנות המקומית והמקורית. כל זאת, בפריסה אדירה מיישובי גבול הצפון ועד הנגב, ומהרי ירושלים ועד גוש דן.

קסמו של "חודש הקריאה" טמון בהנגשת כל אלה אל הקהל ללא כל עלות. משוררים מובילים, סופרים מוכרים, פזמונאים, שחקנים ומוזיקאים מפורסמים יגיעו אל האזרחים הוותיקים בבתי הדיור המוגן, אל המרכזים הקהילתיים, הברים המקומיים, בני הנוער בפנימיות, ועד ילדי דור העתיד והוריהם במופעים בשכונות.

גם השנה הקפיד משרד התרבות לרקום חיבורים שהם מחד עדינים אך טבעיים ומאידך מפתיעים ומסקרנים. ערכי הרב-תרבותיות, יובילו את האירועים גם בשנה זו ויפעלו שוב לצקת חוסן, שיתוף ועוצמה בשדרתה של החברה הישראלית.

בין הסופרים והמוזיקאים הישראלים שישתפו השנה פעולה ב"חודש הקריאה תוכלו למצוא את המשוררים אגי משעול, רוני סומק, נמרוד שיין, עדי קיסר,שלומי חתוכה, נעם פרתום, תהל פרוש, ערן צלגוב, תמיר גרינברג, שחר מריו, אלחנן ניר, שירלי פלס; את הסופרים מרסל מוסרי, שרהלה גרוס, תמר מור סלע, ,פנינה פקשר, יוסי אלפי, רינת הופר, שהם סמיט, רות אורן, טל ניצן, רן כהן אהרונוב, יותם טולוב; אמני הספוקן וורד יוסי צברי, יעל טל, צביה מרגליות, רוני גרוס, סמירה סרייה ,רחלי ברקוביץ, שרהלה שיקרון; והאמנים מוני מושונוב, שלמה יידוב, יהודה קיסר, טדי נגוסה, אורית טשומה, לירון עמרם ,שפי ישי ,יגל הרוש ,שי צברי, ערן צור, גלעד כהנא והג'ירפות ועוד.

רוני סומק ומוני מושונוב (צילום: איתמר גינזבורג)
רוני סומק ומוני מושונוב (צילום: איתמר גינזבורג)

המפגשים ייערכו, בין היתר, בברים ובברים קהילתיים, בבתי אבות, בתים קהילתיים ובאירועי שכונות ברחבי הארץ.

שר התרבות והספורט מר חילי טרופר אמר כי "למילים יש כוח לברוא עולם. אני נרגש מפתיחתו של חודש הקריאה, שמביא אל קדמת הבמה את עולם הספר לכל חלקי האוכלוסייה בשורת פעילויות בחינם. אני מזמין את כולם וכולן לקחת חלק בפעילויות וליהנות מהאירועים הייחודים שיתקיימו במהלך החודש ובהובלת משרד התרבות והספורט".

גלעד כהנא והג'ירפות (צילום: הג'ירפות)
גלעד כהנא והג'ירפות (צילום: הג'ירפות)

רז פרויליך, מנכ״ל משרד התרבות והספורט מסר: "אנו במשרד התרבות והספורט נרגשים וגאים לקיים כבר מעל לעשור את חודש הקריאה הישראלי, שכבר מזמן הפך למסורת ושביכולתו להשיב את ההילה והקסם למילה הכתובה בעידן שכולו דיגיטלי. בחודש הקריאה הקרוב יתארחו מיטב היוצרות והיוצרים מכל קשת התרבות הישראלית באירועים מצפון ועד דרום, שיכללו תוכן איכותי ומגבש, חוצה ז'אנרים וגילאים. אנו מזמינים את כל עם ישראל ליהנות מחודש מרתק ומברכים על הזכות להמשיך להוביל ולקדם את עולם הספרות והאומנות המקומית גם בימים אלה".