משפחת לפיד מציינת כמה רגעים מרגשים במיוחד. בזמן שיו"ר "יש עתיד" וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, עומד להיכנס לתפקיד הבכיר ביותר במדינה - ראש הממשלה הבא של ישראל, גם אשתו מזה 32 שנה, ליהיא לפיד, מקבלת בשורה משמחת במיוחד.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הרומן "זרות" של הסופרת, ומי שעתידה להיות אשת ראש הממשלה, נמכר להוצאת הבינלאומית "הרפר קולינס". ל"מעריב אונליין" מסרה לפיד: "הישג גדול ומרגש ממש, מודה שזו הגשמת חלום".

על פי ההסכם, שנחתם על ידי המכון הישראלי לספרות עברית (לשעבר המכון לתרגום ספרות עברית), "זרות" יראה אור באנגלית ב"הרפר ויה", הוצאת-בת מבית הרפר קולינס שמוציאה לאור ספרות מתורגמת מכל רחבי העולם. "זרות" יהיה הרומן הישראלי הראשון שנבחר לראות אור במסגרת זו.
 
לאחרונה, כתוצאה ממיזוגים בענף, קיבלה ההוצאה את הזכויות האמריקאיות לספריו של א״ב יהושע, והיא צפויה לפרסם השנה את ״הבת היחידה״. ואת ״קבר של חול" מאת גיטנג'לי שרי, הרומן ההודי הראשון שזכה בפרס הבוקר הבינלאומי לשנת 2022.

"זרות", שראה אור בהוצאת כתר לפני כשנה, הוא הרומן השלישי של לפיד. הרומן יצא ומיד הפך לרב מכר וזכה לשבחי הביקורת. במרכז הספר קשר יוצא דופן בין נערה צעירה שברחה מביתה לאישה מבוגרת ודמנטית מתל אביב, הפוגשת בה וטועה לחשוב שהיא נכדתה. לפיד ארגה עלילה מסעירה, מותחת ונוגעת ללב ומאוד ישראלית, על משפחות שמחפשות תיקון, על מרחק וקִרבה, על עבר שלא מרפה, על החיבור החם בין זרים שלא היו אמורים להיפגש - ועל המקומות הבלתי צפויים שבהם צומחת אהבה.

"אני מאוד מתרגשת שהספר שלי, שהוא גם אישי אבל גם כל כך ישראלי, יגיע לאנשים בעולם", מסרה לפיד. "הוא יספר את הסיפור שלנו כאן, וזה גם כמובן הישג אדיר עבורי. זה ספר שנכתב מתוך ליבי, על קשר הורים ילדים בעידן הזה ועל המחויבות שלנו למשפחה שלנו ושל המשפחה שלנו אלינו. שמחה גדולה".

על הספר, בהוצאת "כתר", נכתב: "בין פסח ליום העצמאות, בין העיר הגדולה לעיירה שבה כולם מכירים את כולם, אורגת ליהיא לפיד עלילה מסעירה, מותחת ונוגעת ללב על משפחות שמחפשות תיקון, על מרחק וקִרבה, על עבר שלא מרפה, על החיבור החם בין זרים שלא היו אמורים להיפגש - ועל המקומות הבלתי צפויים שבהם צומחת אהבה. זרות הוא הרומן השלישי של ליהיא לפיד, סופרת, מרצה ועיתונאית".

על הספר עצמו כתבה לפיד: "שש שנים כתבתי את הסיפור שלהן. את רובו כתבתי בלילות, בפרצים של כתיבה כמעט לא מודעת. כמעט בלי ראש, רק עם לב. אולי בגלל זה הוא כתוב אחרת מכל מה שכתבתי. כתיבה שפורצת כמו מחשבות בלילה. לא תמיד מסודרת אבל תמיד מלאת כנות ואמת". 

"שתי נשים זרות, בחורה צעירה ואישה זקנה, נפגשות בחדר מדרגות בשעת בוקר מוקדמת. הן צריכות זו את זו. חייבות", הוסיפה לפיד. "לאט לאט, מבעד מסך של הסתרה ושקרים מתגלה אמת חזקה על הצורך באהבה וקשר. דווקא עכשיו, דווקא אחרי שנה של קורונה, כשהזקנים כאבו בדידות חסרת רחמים והצעירים איבדו את היחד שלהם וננטשו מול המסך, זה סיפור קטן על חיבור. על בית. ועל אהבה. על מה שחשוב בחיים".