בזמן שבישראל נערכים לסבב בחירות חמישי בתוך שלוש וחצי שנים בלבד, רבים מוצאים בריחה ונחמה מהפלונטר הפוליטי בתוך עולמות הקומיקס, בין אם בקריאת החוברות או בצפייה בסרטים. אבל מה קורה כאשר הפוליטיקה והסיבוכים נכנסים לתוך הקומיקס? 

לכבוד סבב הבחירות אליו הגענו, ריכזתי חמישה גיבורי על שהגיעו לגדולות לא רק בחליפת קרב, אלא גם בחליפה הפוליטית. אלו שהוכיחו שאפשר להילחם ברוע גם בשטח, וגם בתוך משרד ממוזג.

איירון מן: שר הביטחון של ארצות הברית

נכון, בארה"ב התואר מכונה באופן רשמי "שר ההגנה", אך טוני סטארק מעולם לא היה האחד שימתין להתקפה. בעלילה משנת 2003, צבא ארה"ב ביקש לרכוש מטוני חליפות ישנות של איירון מן, בטענה כי הן לא שייכות לו לחלוטין. כדי למנוע מהטכנולוגיה הייחודית לו להגיע לידי הצבא, טוני מנצל פרצה פוליטית ומתמנה לתפקיד שר ההגנה.

כהונתו של סטארק במשרד נמשכה כשנה בלבד, כאשר הוא נאלץ להתפטר לאחר ש"מכשפת השני" תמרנה אותו וגרמה לו לאיים על שגריר מדינת לטבריה (מדינה בדיונית בעולם מארוול). במקביל, אחד מאויביו של איירון מן גנב את אחת מחליפותיו והשתמש בה כדי להרוג את כל הבכירים ב"תעשיות סטארק" ואת בת הזוג של טוני עצמו. בעקבות כלל האירועים, סטארק ויתר על מעמדו כשר וחזר לתפקד כגיבור על במשרה מלאה, לפחות עד שקיבל פיקוד כל סוכנות שיל"ד.

כריכת הגיליון Iron man Vol 3 #78 (צילום: 1939–2022 Marvel Characters)
כריכת הגיליון Iron man Vol 3 #78 (צילום: 1939–2022 Marvel Characters)

החץ הירוק: ראש העיר של "סטאר סיטי"

אוליבר קווין, נער ביליונר שנאלץ לשרוד על אי בודד במשך שנים, לקח על עצמו את זהות "החץ הירוק" כדי לנקות את "סטאר סיטי" מפשיעה. במשך שנים הוא נלחם מתוך החושך והאפלה, כאשר אויביו נאלצים לברוח מהחיצים פעם אחר פעם. 

בשנת 2006, עלילת הקומיקס של DC "שנה אחת מאוחר יותר", הציגה את קווין כשהוא לא רק לוחם בפשע מאחורי מסכה, אלא גם בחליפה. למרות זאת, נראה כי להיות פוליטיקאי זה קצת יותר מסובך מאשר להילחם ברחובות, שכן קווין נאלץ להודות שלא הצליח לעמוד בהבטחות הבחירות שנתן במהלך הקמפיין והתפטר. מעניין אם זה אי פעם יקרה כאן אצלנו.

החץ הירוק בתור ראש העיר של STAR CITY (צילום: DC Comics,Scott McDaniel (DC))
החץ הירוק בתור ראש העיר של STAR CITY (צילום: DC Comics,Scott McDaniel (DC))

וונדר וומן: נשיאת ארצות הברית

בארה"ב טרם נבחרה אישה לכהן בתפקיד הבכיר ביותר במדינה, ואולי בעולם, אך כמעט כמו כל דבר אחר – בקומיקס הספיקו לעשות את זה קודם. כמה קודם? שנת 1943. בזמן שארה"ב נאבקת על העולם החופשי לצד בעלות הברית נגד הנאצים, בחברת DC לקחו את הדמוקרטיה צעד אחד קדימה והנחיתו לתוך הבית הלבן את וונדר-וומן.

לפני שנתלהב יתר על המידה, חשוב לציין כי השנה בה כיהנה דיאנה פרינס כנשיאה הייתה רק 3,004, הרבה מעבר לזמן שכולנו כבר לא נהיה פה. אבל היי, לפחות הם נתנו את הצ'אנס.

וונדר וומן (צילום: יח''צ)
וונדר וומן (צילום: יח''צ)

קפטן אמריקה: נשיא ארצות הברית

אולי הדמות שתפקיד "מנהיג העולם החופשי" הכי מתלבשת עליה, אך זה מעולם לא התקיים בעלילה המרכזית של מארוול. על פי העלילה, התפקיד אכן הוצא לסטיב רוג'רס, אך הוא סירב כי האמין שהתפקיד לא יאפשר לו להמשיך להיאבק על חירות האזרחים.

למרות זאת, בעלילות ה-""Ultimate Universe משנת 2012, הקפטן מחליט לרוץ לנשיאות לאור התפרקותה של ארצות הברית לרסיסים. לאחר שנבחר לנשיא, קפטן אמריקה מאגד מאחוריו את כל גיבורי העל הנותרים ומוביל את אמריקה למאבק אחד אחרון כדי להשיב את האיחוד לסדרו. 

קפטן אמריקה מכה את היטלר. ההיסטוריה של גיבורי העל (צילום: יח''צ)
קפטן אמריקה מכה את היטלר. ההיסטוריה של גיבורי העל (צילום: יח''צ)

בנוסף, בסדרת האנימציה "What if" ששודרה השנה ב"דיסני +" רמזו על עלילה נוספת בה הקפטן הפך לנשיא. באחד היקומים המקבילים סטיב רוג'רס מחליט, לאחר הפשרתו מהקרח, לשאוף דווקא לקריירה פוליטית ולא לחיות כגיבור על. בסדרה הציגו את השבעתו לנשיא ברקע לקרב שמתחולל באחד הפרקים, גם אם לא את העלילה המלאה.

סופרמן: נשיא ארצות הברית

למען האמת, סופרמן נכנס לתפקיד לא פעם אחת, לכן בחרתי להתמקד דווקא בסופרמן שלא השתייך לעלילה המרכזית. ביקום שנקרא Earth-23, הכותבים ביססו את דמותו של סופרמן על הנשיא השחור הראשון – ברק אובמה. 

ביקום המדובר, שמו האמיתי של סופרמן הוא קלווין אליס, כאשר הוא מתפקד גם כנשיא וגם כגיבור במקביל. בדומה לסופרמן המקורי, גם קלווין נולד בכוכב קריפטון וקיבל את השם KALEL. הוא נשלח כתינוק לכדור הארץ, שם הוא מאומץ על ידי משפחת אליס.

קלווין אליס, סופרמן מיקום Earth-23 (צילום: DC Comics)
קלווין אליס, סופרמן מיקום Earth-23 (צילום: DC Comics)

הדמות הופיעה פעמים ספורות בקומיקס בלבד, כשהראשונה הייתה במרץ 2009, ורק לאחר הופעתה הנוספת בשנת 2012, ב-DC אישרו כי אכן מדובר בגרסה שלהם לברק אובמה.