קריאה ראשונה

"אולי יש לי שם של סבתא והפנים שלי מלאים בנמשים חומים, אבל אני אוהבת לספר סיפורים", כותבת מאירה ברנע־גולדברג בספרה החדש, "על נמשים ולימונים". בספר הקצבי, הרגיש והמאויר להפליא, היא שוזרת כמה וכמה סיפורים שחוברים לרעיון מרכזי. ברנע־גולדברג מספרת על דורי דורות שהפכו אותה למאירה הראשונה בשושלת רבת סבא־מאירים ולאהבה וליכולת שירשה מסבה לספר סיפורים.

תוך שהיא מספרת על מצבים שחוותה כילדה, היא מובילה את הקוראות והקוראים הצעירים להבנה שהכל אפשרי, בתנאי שיפנו מקום לחלומות שיוכלו לעצב את פני המציאות. כמו לחן שמותאם היטב למילות שיר, איוריו של רמי טל הם כמעט ריאליסטיים. אפשר לראות את מאירה הקטנה עוד לפני שידעה שתהפוך לסופרת אהובה ומוערכת. היא מנסה לשנות דברים שהם חלק בלתי נפרד ממה שמעצב אותה, מגלה את סוד קסמם ומעבירה הלאה, לקוראות ולקוראים, את כוח האמונה ברצון ובדבקות בחלום בספר אישי וכובש לב.

"על נמשים ולימונים" מאת: מאירה ברנע־גולדברג. אייר: רמי טל, הוצאת כנרת. 84 שקל

המלצתרבות

מוזיאון המדע בירושלים חוגג יום הולדת 30 בתערוכת קיץ מיוחדת המציגה 30 מוצגים אהובים משנות פעילותו. בתערוכה, המיועדת לגילאי 2־13, גם רכבות בשני מסלולים שונים הנוסעות במרחב המוזיאון, תחרות "חפש את המטמון", בנייה והשטה של סירות מפרש נושאות משאלות פרטיות של המבקרים, מופע בועות חגיגי ועוד.

30 למוזיאון המדע בירושלים (צילום: אריאל שרוסטר)
30 למוזיאון המדע בירושלים (צילום: אריאל שרוסטר)

"יומהולדת", 24.7, מוזיאון המדע בירושלים. עד גיל 5 חינם, 65 שקל למבוגרים בהזמנת כרטיסים מראש:

bit.ly/3OhMZOW