קריאה ראשונה 

אדל היא ילדה מסוג שונה מהמוכר: היא רחוקה מלהיות גיבורה או כובשת לב, וכל תפקידה בעולם הוא להיות הסיכה שמפוצצת את הבלון שנקרא "המציאות מחוץ לעולמה של אדל". כך לפחות עולה מהספר הראשון בסדרה הנושאת את שמה.

הספר בנוי מאפיזודות קומיקס קצרצרות וקדחתניות שהופכות לפרקי בדיחות דחוסים שמעידים על אופייה: היא לא אוהבת אף אחד, משוכנעת שכולם סביבה דבילים, יש בה לא הרבה מעבר לקורטוב של חמלה, מלשנית, מפריזה בערכה של כנות ואפילו החבר הדמיוני שלה סובל ממנה.

אדל, שמקורה בצרפתית, היא בעצם "הילד הרע" של לאה גולדברג בגרסה נטולת חרטות או מוסר השכל. קוראות וקוראים צעירים במולדתה של אדל התאהבו בה, וההוצאה הישראלית מדווחת שנחטפו 8 מיליון עותקים מהכרך הראשון. מסקרן לראות כיצד יתקבל פה. הימור שלי: הורים שמבקשים נחמה בזמן שנדמה להם, למרות האהבה, שילדיהם הם לא בדיוק מתת אל, יכולים ליהנות ממנו.

"אדל – זה ייגמר רע מאוד", מר טאן ומיס פריקלי. מצרפתית: מיכל אסייג ז"ל. הוצאת מטר. 78 שקלים

המלצתרבות

מתחם טיפוס חדש שנפתח בעיר התחתית בחיפה מציע למשפחות ספורטיביות וגם כאלה שרק מתחילות להציץ לכיוון, 2,000 מ"ר של פעילות. במתחם שני אזורי טיפוס נפרדים, סטודיו, חדר טיפולים לצרכים מיוחדים, בית קפה, אזור כושר לאימונים משלימים ועוד. הכניסה מגיל 4 ודורשת בביקור הראשון הדרכה צמודה, ליווי בטיחותי ומבחן בסיסי.

"פרפורמנס רוק", הנמל 32 חיפה, פתוח כל השבוע. performancerock.co.il, 80־70 שקלים

 מתחם טיפוס חדש שנפתח בעיר התחתית בחיפה (צילום: פרפורמנס רוק)
מתחם טיפוס חדש שנפתח בעיר התחתית בחיפה (צילום: פרפורמנס רוק)