"נוגעים בצלילים" - הצגה מוזיקלית פורצת דרך עם תזמורת סימפונט רעננה, בה ניתן לראות ולגעת בצלילים. באמצעות מכשור חדשני שפותח עבור ההצגה, תדרי הנגינה של התזמורת מוקרנים באופן חי, ונוצרת הנגשה חדשה של מוזיקה – במראה ובמגע. הילדים חווים כיצד חול משנה את צורתו ומייצר צורות גיאומטריות, טיפת מים מגיבה לצליל, ואיך מרגישה המוזיקה בקצות האצבעות דרך מים רוטטים.

ההצגה נוצרה בהשראתם של ילדים כבדי שמיעה וגיבור ההצגה הוא המלחין לודוויג ואן בטהובן, אשר למרות חרשותו, ואולי אף בזכותה, תרם לאנושות יצירות מופת, ובכך מהווה סמל עוצמת הרוח האנושית ויכולתה לגבור על מגבלות הגוף. ההצגה מספרת על המלחין הנודע שמאבד את שמיעתו ולעזרתו נחלץ המדע. הילדים חווים את המוזיקה דרך חושים שונים: רואים איך חול ומים מגיבים לצלילי התזמורת, ואיך מרגישה המוזיקה בקצות האצבעות. סיפור על חברות, עזרה הדדית ויכולת הרוח האנושית לגבור על מגבלות הגוף. ההצגה מבית עמותת "תו המשווה" זכתה בפרס נגישות ישראל 2018 ומונגשת באמצעות תמלול, שפת הסימנים וקימטיקה.

רינת אבישר ויורם לכיש, יזמי ומייסדי עמותת תו המשווה לתרבות מונגשת, הם מוזיקאים והורים לארבעה ילדים, מתוכם שתיים כבדות שמיעה. ההיכרות האישית עם עולם המוגבלויות והרצון להעלות את המודעות לצורך בהנגשת תרבות בכלל ומוסיקה בפרט, הביאה אותם ליצור את המופע ולהקים את עמותת המחברת שני עולמות כמעט מנוגדים אך קרובים לליבם: המוסיקה וכבדות השמיעה.

ההצגה פורצת הדרך בה מגלים הילדים שצלילים אפשר גם לראות ולהרגיש, המשלבת מדע, יצירות של בטהובן ומסרים חשובים של שיתוף פעולה, מסוגלות, מינוף מגבלה לכישרון ויצירה. 

אורית פוגל שפרן, מנכ"לית סימפונט רעננה: "מוזיקה היא שפה בינלאומית, חוצת גילאים ותרבויות ולכן חשוב להביא אותם לכולם, גם אנשים עם לקות שמיעה.  בזכות הטכנולוגיה המדהימה הזאת אנחנו מנגישים הצלילים לכולם ונותנים מקום לכל ילד וילדה לבוא ולהינות מהמוזיקה הנהדרת של בטהובן".