עידו לוי בן 55 שירת שלושים שנה בתפקידים ביטחוניים משמעותיים. את החוויות שעבר ומקרי הטראומה שפגש הוא אסף איתו לתוך תפקידו הנוכחי – כאחד מהמנחים במסעות 'בחזרה לעתיד' ללוחמים לקראת שחרור מצה"ל במסגרת עמותת 'מומנטום'. המסעות עוסקים בהתמודדות עם אירועים מורכבים מהשירות הצבאי, עיבוד מחדש של החוויות המורכבות ומציאת החוסן ודרכי ההתמודדות לקראת האזרחות. לעיבוד חוויות קשות. עידו הוא גם הוא מדריך טאי צ'י ומתנדב עם ילדים בעלי מוגבלויות.

ספרו הראשון "ההרוג השביעי" יצא לאור החודש ונמצא ברשת חנויות "צומת ספרים". הספר הוא מלאכת מחשבת שמציפה את הקורא בשלל רגשות, מחשבות עמוקות ומחבר אותנו למציאות הישראלית שאנו שומעים עליה אך לא מכירים אותה באמת.

הסיפור נכתב מבעד לעיניו של אמיר. בשתי מילים היה אפשר לתאר את אמיר כ'סיפור הצלחה'. כזה הכולל את כל מרכיבי החלום הישראלי. כל חריגה ממכסת שתי המילים, והבעיות יתחילו להופיע מבעד למעטה ההצלחה, כסדקים במבנה מפואר. יתגלו החריגות והבעיות שיעמתו את אמיר עם אמונותיו. על פי כל אמות המידה המקובלות, הוא באמת השיג הרבה מבחינה חומרית, ניתן לומר שכל החלומות מומשו, למעט בעיה קטנה. אלו מעולם לא היו החלומות שלו. בשורה התחתונה, הוא חש שהפך ללא יותר משכיר חרב, בשירותו של האדם שהוא שונא יותר מכל.

ידיעה על היעלמותו של חברו יותם, גורמת לאמיר להתמסר לריגוש שהיא נוסחת בו. תחושה שרק אדם שקץ בשגרת חייו, יכול להוקיר. הוא צולל חזרה אל הסיפור של יותם תוך מאבק במניפולציות של הזיכרון ובחסמים שלו. סיפור שעובר בין שירות ביטחוני בחו"ל, אסון צאלים ב', ורצח רבין. כאשר לאורך הסיפור נשזר הסיוט שמלווה את יותם לאורך כל הדרך. סיוט שמייצג את פוסט הטראומה שרודפת אחריו עד שהיא משיגה אותו. 

"המפגש לפני שנים עם האדם שהיווה את ההשראה לדמותו של יותם בספר, הותיר אצלי רושם חזק שלא עזב אותי האירועים שעברו עליו החל מתאונת האימונים, דרך ההשפעה של רצח רבין עליו ועד הסוף הטראגי, עוררו בי תחושה של החמצה גדולה", סיפר לוי. "הבנתי שמדובר בסיפור ישראלי יוצא דופן שחשוב שייכתב. עברו לא מעט שנים מאז המפגש איתו עד שיום אחד מצאתי את עצמי מתחיל לכתוב את הספר הדמיוני הזה שגם הסיפור של 'יותם' משולב בו ומשמש כאירוע המניע את כל העלילה". 

הסיפור של יותם הוא מסוג הסיפורים שקשה להאמין שהיו יכולים להתרחש במציאות, שלא מדובר בדמות בדיונית שסופר נלהב יתר על המידה העמיס על כתפיה הצרות אפוס שלם. בחור צעיר שזכה בזכות כישוריו בתפקיד מרכזי במה שחשב שהוא סיפור גבורה אבל איש לא יכול היה לדעת שהסיפור שלו ישנה ז'אנר ויהפוך לטרגדיה ישראלית קלאסית. אבל לסיפור הזה יש קשר לאירועים שהתרחשו במציאות. 

הספר מספר את סיפורו הטראגי של יותם שהיה חייל קרבי מבריק ועמד לפני עתיד צבאי גדול. כלוחם ביחידה מובחרת הוא השתתף בתרגיל רגע לפני מבצע ענק בעורף האויב. בתרגיל קרה אסון שגרם לשישה חיילי צה"ל הרוגים. סערה ציבורית אדירה התחוללה בישראל. הלוחם שהואשם באותה התקרית עבר תפקידים ושירת את המדינה מעבר לים.

כשהוא מלא ברגשות אשם ונע בין תקווה להתחלה חדשה לבין ייאוש ומחשבות אובדניות, יותם נעלם וגיבור הספר יוצא לחפשו במסע מלא כאב, צלקות מלחמה, קשיים נפשיים וסוף קשה.

זהו רומן ייחודי שנכתב בעוצמה, בטוטאליות ובחמלה גדולה. סיפור עוצר נשימה הנע בין מספר רבדים ומרחבים וחושף לעינינו מציאות שרק בודדים מכירים מקרוב.

אנו,  מקבלים הזדמנות נדירה לצלול לתוך המציאות של לוחמי העילית ולהבין את נפשם הסוערת והקשיים העצומים שאיתם הם מתמודדים בקריירה ובעיקר בסופה.

לוי, מקווה שהספר יעודד לוחמים שסוחבים טראומות מהעבר, לספר, לדבר ולשתף למען בריאותם הנפשית ולמען יוכלו לחיות באיכות חיים טובה.