פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה־76 של קאן יצא לדרך בסימן סרטים העוסקים מזוויות מקוריות בשואה ובמיעוטים גזעיים ומיניים. הבמאי סטיב מקווין הציג סרט של ארבע שעות על גורל יהודי אמסטרדם בשואה, שכל כולן קריינות על רקע צילומי אמסטרדם הריקה בתקופת הקורונה, ובלי הפניה ויזואלית לתקופה.

אין הפגנות קאן: פסטיבל הסרטים הבינלאומי נפתח תחת אבטחה כבדה,
שנה שנייה ברציפות: פסטיבל קאן בלי נציגות ישראלית

הבמאי הגרמני וים ונדרס הציג סרט בשלושה ממדים המבוסס על יצירתו של האומן אנסלם ובו סיפור המפגש בין המשורר היהודי ניצול השואה פול סלאן והפילוסוף הגרמני תומך הנאצים, מרטין היידגר. הבמאי הספרדי פדרו אלמודובר חזר במערבון קצר המתאר מפגש אחרי שנים של שני בוקרים הומוסקסואלים עם עבר סוער. זו הדרך, לדבריו, להחזיר את ז'אנר המערבון לאירופה.

שושביני הפסטיבל שהכריזו על פתיחתו היו השחקנית קתרין דנב שתמונתה מתנוססת על הפוסטר של הפסטיבל השנה, ובתה קיארה מסטרויאני שהנחתה את הערב, והשחקן והמפיק מייקל דגלאס, שהזכיר בהתרגשות את אביו קירק דגלס, שהיה איש חזק והעביר לו את ערכי העבודה הקשה. "עבור הקהל הוא היה סופרמן ועבורי הוא היה אבא", אמר. יו"ר חבר השופטים הנוכחי, הבמאי השוודי רובן אוסטלנד, עמד על כוחו המאחד של הקולנוע.

סרט הפתיחה "ז'אן דיבארי" של הבמאי והשחקנית מאיוון התקבל בתגובות מעורבות. הסרט מנסה להציג גרסה פמיניסטית ותומכת מיעוטים של פרשת המאהבת של המלך לואי החמישה עשר. אנשי קולנוע מתחו עליה ביקורת על כך שתקפה פיזית מבקר קולנוע, ועל כך שלקחה לתפקיד הראשי את הכוכב השנוי במחלוקת ג'וני דפ, שניהל מערכה משפטית לאחר שהואשם בתקיפת אשתו.

דפ שהציג משחק מאופק עם צרפתית במבטא תמוה במקצת, לא נכח בסעודת הפתיחה של הפסטיבל, איחר למסיבת העיתונאים שבה אמר כי הוא "לא זקוק להוליווד כדי להמשיך בקריירה שלו". הערב מצפים להקרנת הבכורה של "אינדיאנה ג'ונס" החדש עם הריסון פורד הקשיש, שגם יזכה בפרס מפעל חיים.