סרט מזווית ייחודית על הנאצים והשואה הימם את באי פסטיבל קאן שבצרפת, והוא כרגע מועמד מוביל לפרס הגדול שלו - "דקל הזהב", או לאחד הפרסים החשובים. "תחום עניין", הוא סרט בהפקה אמריקאית־בריטית־פולנית בבימויו של ג'ונתן גלייזר, ובכיכובם של השחקנים הגרמנים כריסטיאן פרידל וסנדרה הולר.

במרכזו של הסרט חיי היומיום של מפקד מחנה הריכוז אושוויץ ורודולף הס באחוזה כפרית שלווה (לכאורה) וציורית בשולי מחנה המוות. המשפחה עורכת פיקניק ביערות ורוחצת בנהר, כשברקע, מעבר לחומה, ניצב מגדל השמירה המאיים ובפס הקול - קולות יריות, צרחות אנשי האס־אס וזעקות הנרצחים והמעונים. אשתו של הס וילדיו מאוהבים בחיים הפסטורליים, וכאשר בעלה מועבר למקום אחר היא מסרבת לעזוב.

הסרט צולם בשטח שסביב המחנה ובמוזיאון אושוויץ, כשערימות הנעליים המפורסמות מופיעות על רקע המנקים העוסקים בטיהור לאחר שימוש התאים והמשרפות. הבמאי גלייזר סבור שצריך למצוא מסגרת מקורית להציג את השואה לדור של היום. המלחמה בנאצים וביורשיהם נמצאת גם במרכזו של הסרט החדש בסדרת "אינדיאנה ג'ונס", החמישי בסדרה, 15 שנים אחרי קודמו, בבימויו של ג'יימס מנגולד ושוב בכיכובו של הריסון פורד בן ה־80.

הפעם מדובר ב"שעון השמש הגורלי", שארכימדס בעל כוחות הרס בלתי מוגבלים שהנאצים שודדי העתיקות, ששרדו ושירותי הריגול שהם הצליחו לחדור לתוכם, מבקשים להשתלט עליו. הצופים זוכים לחזור לימיו של ארכימדס עצמו, לפני ש"אינדי" מנצח כרגיל ומציל את העולם.