התופעה הבולטת השנה בפסטיבל קאן היא חדירתו של הון ערבי להפקות הבינלאומיות. המובילה בתחום היא סעודיה. "פסטיבל הים האדום" שהקימה היה בין השותפים להפקתו של סרט הפתיחה של הפסטיבל - "ז'אן די בארי", בכיכובו של ג'וני דפ. 

הסעודים הודיעו גם על הקמתה של קרן עידוד הפקות אזורית בתחומי הקולנוע, האופנה והאומנויות וקרן של הפסטיבל שמטרתה לקדם את הקולנוע הערבי והבינלאומי ובמיוחד את תפקיד הנשים בו, זאת במסגרת מאמציו של יורש העצר מוחמד בן סלמן לקדם את הדימוי המודרני של ארצו. 

בגאלה מיוחדת בחסות "וניטי פייר" חלקו כבוד לפועלן של שחקניות סעודיות כמו מילה אל־זהרני ופטימה אל־באנאווי. בגאלה השתתפו גם נשים מפורסמות מעולם הקולנוע והאופנה כדוגמת קתרין דנב, נעמי קמפבל, ג'ניפר לורנס ואווה הרציגובה. ההשקעות הן לא רק בתחום הקולנוע. מלון "קרלטון" ההיסטורי נפתח אחרי שנות שיפוצים וקיבל אופי של ארמון מזרחי בבעלות קטארית. כמעט כל האירועים החברתיים של הפסטיבל, כולל סעודת הפתיחה, נערכו בו.

במרכז ההקרנות הרשמיות עמד סרטו החדש של הבמאי מרטין סקורסזה - "הרוצחים של פרח הירח" בכיכובם של ליאונרדו די קפריו ורוברט דה נירו, על פרשה פלילית נשכחת של הרעלה המונית של בנות השבט האינדיאני אוסאג' בשנות ה־20 של המאה הקודמת. הסרט שנמשך כשלוש שעות וחצי מצביע על החטא הקדמון של ההתיישבות האמריקאית. והוא נעשה בשיתוף פעולה עם צאצאי האינדיאנים.