פסטיבל קאן נגד מלך בריטניה, אבל דווקא בעד המלכה. השחקן ג'אד לאו מגלם בסרטו של כרים אינוז "המסיתה" בתיאטרליות סוערת, כפי שהוא מודה, את דמותו של אחד המלכים השנואים ביותר בהיסטוריה, הנרי השמיני, שרצח את כל נשותיו פרט לאחרונה שבהן, קתרין פאר, שלפי הסרט - לאו דווקא לפי ספרי ההיסטוריה - היא זו שהרגה אותו בחניקה במו ידיה.

קתרין פאר אוהדת לפרוטסטנטים, ותורמת בכך להקמת הכנסייה האנגליקנית מול הקתולית המושחתת. פרט למרד הנשים שנוקמות באמצעות הרצח הפיקטיבי את נקמתן המאוחרת בהנרי, יש כאן גם השלכה על היחסים שהמשיכו להיות אלימים בין האנגליקנים והקתולים בממלכה המאוחדת, בעקר באירלנד, וכמובן, גם על היחס למלוכה בכלל, על רקע מותה של המלכה הנצחית והאהובה אליזבת השנייה והכתרת בנה צ'רלס, שהואשם בין היתר באחריות למותה של הנסיכה דיאנה.

הסרט מסופר מפיה של המלכה העתידה אליזבת הראשונה, בתה המאומצת של קתרין, שמלכה 45 שנה, השליטה את הכנסייה האנגליקנית, עודדה את התיאטרון, לא נישאה מעולם, אבל הוציאה להורג את יריבתה מרי סטיוארט.

מסיבת העיתונאים של סרטו של מרטין סקורסזה "רוצחי פרח הירח", על פרשת הטבח ה"חוקי" שנערך לפני כמאה שנה בנשות שבט אינדיאני שהתעשרו בגלל גילוי נפט על ידי לבנים שהתחתנו איתן, הפכה לזירה לביקורת על ארה"ב של היום.

השחקן רוברט דה נירו ניצל את ההזדמנות לעקוץ את אויבו הוותיק דונלד טראמפ. הוא אמר שאמריקה גילתה את הגזענות המערכתית רק עם רצח ג'ורג' פלויד על ידי שוטרים, ולא היסס להשוות את טראמפ להיטלר, שהצליח להטעות אנשים ולסחוף אותם אחריו.

במהלך הקרנת הסרט הרוסי "אסיד" הצליחה אישה לערוך הפגנת מחאה נגד רוסיה על מדרגות השטיח האדום. היא הגיעה כשהיא לבושה בשמלה בצבעי הדגל האוקראיני - כחול וצהוב. כשעלתה במדרגות השטיח האדום היא שלפה שקיות עם דם מלאכותי ושפכה אותן על גופה, במטרה לייצג את הקורבנות האוקראינים.