את דמותה של נועה קליין חלקנו מכירים מהכוכב הבא, אך בימים אלו היא רושמת הישג חדש בקריירה, קליין מדבבת לשפה העברית את דמותה של אריאל, בת הים הקטנה, בסרט החדש של סיני. אל התפקיד החלומי היא התקבלה אחרי קריירה במגוון מחזות זמר ידועים בארצות הברית וביניהם: "משפחת אדאמס", "אביב מתעורר" ו-"ישו כוכב עליון".

מה את עושה בימים אלו?
"בסוף חודש מאי האחרון יצא הסרט בת הים הקטנה של דיסני שבו אני מדבבת את אריאל, דמותה של בת הים הקטנה, זהו הסרט הראשון של דיסני שנבחרתי להשתלב בו".

וואו, מעניין – איך מגיעים לתפקיד כזה?
"כשחזרתי לארץ מהשהות בארצות הברית עשיתי קורס דיבוב. תמיד היה לי חלום לדבב נסיכה בסרטי דיסני. בשנת 2019 דיסני הודיעו שהם עובדים על סרט מקורי חדש של בת הים הקטנה ומאותו רגע לא הפסקתי לרשום שמות של מפיקים ואנשים בתעשייה, לפנות לכולם ברשתות החברתיות, לחפש חברים משותפים ופשוט – ביקשתי להיבחן. שלוש שנים לאחר מכן, בקיץ 2022, ביקשו שאשלח שיר שלי מתוך פינוקיו, בהתחלה אמרו לי שהוא נשמע מעניין אך באותה נשימה שיש לי קול צעיר. אמרתי להם שאם יהיו אודישנים לבת הים הקטנה אשמח להתמיין, אחרי חצי שנה הוזמנתי לאודישן ולשמחתי התקבלתי".

מה היה באודישן?
"הגעתי אליו והתרגשתי מאוד, עשיתי אודישן של שעה שלמה והוא כלל שירים וקטעים מהסרט. כבר במהלכו נוצר חיבור מדהים על הסט, כששרתי את השירים הבימאית מאוד התרגשה, וגם אני, שיתפתי אותה שבמשך שנים התכוננתי לרגע הזה. כשהגעתי הביתה אמרתי לבעלי שמבחינתי האודישן הזה הוא 80% מהדרך".

ספרי על הרגע שבו את מתקבלת לתפקיד החלומי.
"וואו, חיכיתי חודש שלם לתשובה, הרגשתי כמו בעיטות בבטן, האופציה של תשובה שלילית מבחינתי לא הייתה קיימת, דמיינתי וחלמתי על הרגע שאומרים לי "כן". יומיים לפני יום ההולדת שלי בחודש מרץ קיבלתי טלפון ואמרו לי – התקבלת".

נשמע כמו חיבור מיוחד שיש לך לדמות, זה נכון?
"קודם כל בת הים הקטנה הוא הסרט הראשון שצפיתי בו בקולנוע, בשבילי לדבב את הדמות של אריאל זה כמו סגירת מעגל. הכינוי שלי מאז ומתמיד היה "בת הים הקטנה". גם אני וגם הדמות הולכות אחרי הלב והרגשות, היו תקופות שרציתי להיכנס לתוך הדמות של בת הים הקטנה בדיסני וורד שבארה"ב, מבחינתי להיות שעות בתוך הבובה שלה, העיקר להיות היא. תמיד אמרו לי שאני חיה בסרט, בסוף השתלבתי בו".

נועה קליין (צילום: שירן פרץ)
נועה קליין (צילום: שירן פרץ)

מרגש, מה החלום הבא?
"אחרי קריירה בארצות הברית, יש לי חלום לשחק במחזות זמר בקאמרי ובהבימה, אחד החלומות שלי הוא להיות במחזמר "מלצרית" בתפקיד של ג'נה. זה מחזמר המספר על מלצרית שנכנסת להיריון לא רצוי מבחינתה ולומדת איך להתמודד איתו. כשהוא רק יצא אני הייתי בהיריון, אומנם רצוי, אך המשמעות של הוויתור במחזמר פגשה אותי גם בחיים האישיים והתרגשתי מאוד".

בעברך היית בריאליטי "הכוכב הבא" - ויתרת על קריירה כזמרת?
"את כל הקריירה שלי התחלתי מלשיר ופשוט הרגשתי באיזשהו מקום שזה לא מספיק לי, אני הייתי צריכה את השילוב בין משחק לשירה. כשהגעתי לכוכב הבא רציתי להשתלב בתעשייה, שרתי שם את ""Summer over the rainbow, זו הייתה חוויה מיוחדת, אך בסופו של דבר זה לא בדיוק מה שחיפשתי".

עם אילו רגשות סיימת את התכנית הכוכב הבא?
"הייתי בתקופה של חזרה לארץ מארצות הברית אחרי הלידה של הבת שלי, זו הייתה תקופה לא קלה, הרגשתי הרבה מאוד אי ודאות, בארץ לא הכירו את ההתפתחות המקצועית שלי בחו"ל, את התפקידים שעשיתי במחזות זמר בארה"ב, מבחינת אנשים בתעשייה הייתי בתרדמת. הייתי צריכה להתחיל הכל מ-0 וחשבתי שהכוכב הבא היא הפלטפורמה הנכונה עבורי, הגעתי לשם עם הרבה חוסר ביטחון ולכן היה לי קשה יותר".

אם כבר כוכבים, מה דעתך על נועה קירל והייצוג באירוויזיון?
"וואי מהמם! אני אהבתי מאוד, אני חושבת שהיא הייתה הכי טובה שם והיה מגיע לה לזכות. אני מאוד אהבתי שיש בו שינויים, ההגשה שלו והריקוד מטורפים, נהניתי לראות אותה".

לסיום, יש פרויקט טרי שאת עובדת עליו ועוד לא סיפרת לנו?
"אני עובדת על מופע משלי בנושא הגשמת חלומות והמטרה שלו היא לתת השראה לאנשים. אני חושבת שיש לי נקודת מבט מרגיעה על החיים, מעולם לא הסכמתי לחיות את החיים מתוך לחץ אלא בחרתי בהקשבה לעצמי. המופע ישלב שירים שליוו אותי במשך עשרות שנים, כל שיר מלווה במסר של I Want  אחד גדול".