כוכב הקולנוע המוערך טריט ויליאמס נהרג בתאונת אופנוע בגיל 71, כך אישרה משפחתו בהצהרה שמסרו הלילה. ויליאמס השחקן הרב-תכליתי והפורה ידוע בעיקר כמי שגילם את ג'ורג' ברגר בסרט "שיער" וכן  בזכות גילום ד"ר אנדי בראון, הדמות הראשית בסדרה "אוורווד". וויליאמס הותיר אחריו את אשתו, השחקנית פאם ואן סנט, ושני ילדיהם, גיל ואלי. 

משפחתו של וויליאמס פרסמה הצהרה לדדליין, שבה נכתב כי "טריט היה מלא באהבה למשפחתו, לחייו ולמלאכתו, והיה הכי בטופ שאפשר. לכל מעריציו, אנא דעו שטריט העריך את כולכם ובבקשה המשיכו לשמור אותו בליבכם ובתפילותיכם". 

בארי מקפרסון, סוכנו של וויליאמס במשך 15 שנה, אישר כי השחקן נהרג כשהאופנוע בו נהג היה מעורב בתאונה עם מכונית בדורסט, ורמונט. ג'ייקוב גריבל, מפקד הכיבוי של דורסט, אמר ל"פיפל" כי התאונה אירעה בוורמונט לאחר שנהג מכונית שכנראה לא ראה את וויליאמס פגע בו בעודו רוכב על אופנוע. ויליאמס היה האדם היחיד שנפגע בתאונה ומסוק הוזעק להסיע אותו לבית החולים, אך שם נקבע מותו. 

טריט וויליאמס (צילום: רויטרס)
טריט וויליאמס (צילום: רויטרס)

כזכור, תפקיד הפריצה של וויליאמס היה עבור הסרט המיתולוגי "שיער" משנת 1979, המבוסס על המחזמר בברודווי. הוא גם כיכב באוורווד כנוירוכירורג שהעביר את משפחתו מניו יורק לקולורדו.

וויליאמס שיחק בתפקיד הראשי של הד"ר טוב הלב ב-Everwood של ה-WB במשך ארבע עונות בין השנים 2002-06, תפקיד שנראה מתאים לשחקן בצורה מושלמת. וויליאמס קיבל שתי מועמדויות לפרס SAG על עבודתו בתוכנית. הסדרה מעולם לא הייתה שוברת קופות או רייטינג, אבל היא עזרה להשיק את הקריירה של כריס פראט, אמילי ואנקמפ וגרגורי סמית'.

וויליאמס היה מנוסה היטב בזמן שהתוכנית הגיעה: הפריצה הגדולה הראשונה שלו הגיעה כשנבחן בחברת דרכים עבור גריז. "חזרתי והם הכניסו אותי לברודווי בתור הסטודנט של ארבעה מהגברים המובילים, כולל ג'ון טרבולטה וג'ף קונווי", אמר וויליאמס למגזין ורמונט. "סיקרתי את טין אנג'ל, דודי, דני זוקו ורוג'ר. תוך שבועיים הייתי בברודווי בהופעה. זו הייתה טבילה באש, אבל זה היה נהדר".

פריצת הדרך שלו על המסך הגדול הגיעה ב-1979, כשכיכב בתפקיד ג'ורג' ברגר בסרט "שיער" שביים מילוש פורמן, המבוסס על המחזמר בברודווי משנת 1967. וויליאמס היה מועמד לגלובוס הזהב על הסרט הזה.

הקרדיטים הרבים האחרים של השחקן על המסך הגדול כוללים את 1941 (1979) של סטיבן ספילברג, "נסיך העיר" של סידני לומט (1981), את Once Upon a Time in America של סרג'יו ליאון (1984), Dead Heat (1988), Things to Do in Denver When אתה מת (1995) ו-Deep Rising (1998).

בטלוויזיה, הקריירה של וויליאמס החלה לפני 40 שנה בתפקיד מככב בסרט הטלפוני דמפסי משנת 1983, על אלוף המשקל הכבד לשעבר, שהשחקן דמה לו יותר מאשר דמיון חולף.

הוא המשיך עם שני סרטי טלוויזיה נוספים: "חשמלית ושמה תשוקה" (1984), שבו גילם את סטנלי קובלסקי, וג'יי אדגר הובר (1987), שגילם את הג'י-מן. עשרות סרטי טלוויזיה נוספים באו בעקבותיו, כולל ה-The Late Shift משנת 1996, שזיכה אותו במועמדות לאמי על גילום סוכן האובר לשעבר מייקל אוביץ, כמו גם הסיטקום 'עצה טובה עם שלי לונג', שרץ ב-CBS במשך שתי עונות בין השנים 1993-94, שהוביל אותו לתפקיד הבלתי נשכח באוורווד.

לאחרונה וויליאמס הופיע בקשת של שישה פרקים ב-Blue Bloods בתור לני רוס, ב-Chesapeake Shores של ערוץ Hallmark בין השנים 2016-22 ובסדרה המוגבלת של HBO We Own This City. בקרוב הוא יככב גם בסדרת האנתולוגיה FX של ריאן מרפי Feud: Capote's Women, שבה הוא מגלם את ראש ה-CBS לשעבר ואיל התקשורת ביל פיילי.

כאמור, טריט נהרג בזמן רכיסה בוורמונט האהובה עליו. וויליאמס כתב לעתים קרובות על החיים בוורמונט, שיתף תמונות ברשתות החברתיות של החווה שלו והערכה לחיי הארץ. הציוץ האחרון שלו הגיע פחות משעה לפני מותו.

"תמיד הייתה לי אהבה עצומה לוורמונט, גם בחורף וגם בקיץ. היה בזה משהו מיוחד להפליא בעיניי, והאנשים כאן ישרים להפליא, אמיתיים וטובי הומור", אמר למראיין ב-2022. "יש גם תמיד משהו חדש לגלות איפשהו בדרך עפר שמצאת. מעולם לא נסע לפני כן. כל יום אני מתעורר כל כך אסיר תודה לראות את הנוף שאני רואה מהחלון שלי ולגור כאן למעלה".