מותה של סמל הסטייל הצרפתי: הזמרת והשחקנית ג'יין בירקין הלכה לעולמה היום (ראשון) בגיל 76, על פי בדיווחים התקשורת הצרפתית, אשר דיווחו כי היא נמצאה ללא רוח חיים בביתה בפריז.

הכוכבת האנגלית-צרפתית נודעה ביחסיה המקצועיים והאישיים עם המוזיקאי סרז' גינסבורג ונחשבה לאייקון סטייל בסוף שנות ה-60 וה-70. היא זכורה ביותר בזכות הלהיט "Je t'aime... moi non plus" אותו בציעה עם גינסבורג.


בירקין נולדה בלונדון אך זכתה לתהילה דווקא בצרפת, אליה עברה לשם בשנות ה-70 והפכה לזמרת מפורסמת.

היחסים האישיים והאמנותיים עם גינסבורג - שהלך ב-1991 - הפכו אותה כאמור למפורסמת ברחבי העולם בעקבות הלהיט הבינלאומי שלהם "Je t'aime... moi non plus". הדואט הוקלט ב-1968, חודשים לאחר שנפגשו על הסט של הסרט "סלוגן".

הזוג היה ביחד 12 שנים אבל ונשאר ביחסים קרובים לאחר הפרידה, כשגינסבורג עדיין כתב שירים לבירקין. לזוג נולדה בת, שרלוט גינסבורג, שהיא שחקנית וזמרת עטורת פרסים.

מערכת היחסים ביניהם תוארה לעתים קרובות כ"סוערת", ועל פי הדיווחים כתבה בירקין ביומניה משנת 2020 כי שררה אלימות בין השניים, למרות זאת בירקין המשיכה להגן על גינזבורג גם כשהועלו נגדו האשמות בגין הטרדה בשנת 2002.

הזוג נפרד ב-1981 ובירקין המשיכה בקריירת המשחק והשירה שלה, והוציאה אלבומים כולל "Baby Alone in Babylone" ב-1983 ו-"Amour des Feintes" ב-1990.