שני שוברי קופות ענקיים יוצאים לאקרנים זה מול זה - ומכוונים למשהו הפוך בתכלית. "אופנהיימר", של כריסטופר נולאן, העוקב אחרי יוצר פצצת האטום ו"ברבי" של גרטה גרוויג, שנותן חיים לבובת הפלסטיק מהעולם הוורוד. זוהר אורבך ("וואלה תרבות") שוחח היום (חמישי) עם איריס קול ב-103FM על המלחמה בין סרט הבנים האולטימטיבי לסרט הבנות האולטימטיבי.
 

על השאלה באיזה סרט כבר הספיק לצפות, השיב אורבך: "אני בינתיים ראיתי רק את 'אופנהיימר', אבל מי שיבחר לראות את שני הסרטים באותו היום - הולכת להיות לו חוויה, אין לי ספק בכלל. האם זו חוויה חיובית, שלילית, מעוררת תימהון, אין לי תשובה".

טירוף הברבי: הסמל האמריקאי חוזר וחודר לתודעת דור ה־Z בגרסה חדשה

מבקר הקולנוע טוען: "ההילולה" הוא הסרט הכי מעניין של זמננו
 

עוד הוסיף: "מה שמדהים זה ש'ברבי', היית אומר כבר יצאו סרטים כאלה - ברבי זה ברבי, יוצא רק בדי וי די. אבל ספציפית ל'ברבי' הזה מתייחסים כאל יצירת מופת בפוטנציה. יכול מאוד שנגלה בחמישי שהיינו עם ביצה על הפרצוף כל הזמן הזה וזה סתם היה סרט דבילי, כמובן שהסיכוי תמיד קיים, אבל אנחנו בידיים טובות". 

על סרטו של נולאן אמר: "'אופנהיימר' נעשה על ידי אחד הבמאים הגדולים של העשור הראשון של המאה, כריסטופר נולאן - מי שעשה כמה וכמה מהסרטים האהובים של עשרים השנים האחרונות. אז את 'ברבי' עושה גרטה גרוויג, שהיא טובה בדיוק כמוהו, יש לו קצת יותר ניסיון ממנה כבמאי, אבל היא מה שאפשר לכנות כ'נסיכה תיעודית'. היא גדולה מהחיים, היא במאית ותסריטאית מוכשרת כמו שד. הסרט הגדול הראשון שהיא ביימה הוא 'ליידי בירד', וכשרואים אותו אפשר להבין למה האישה הזאת יכולה לקחת את הסרט של ברבי ולעשות ממנו יצירת מופת".

 
"ברבי מתייצבת מול אופנהיימר ממש חמושה לחלוטין" הסביר אורבך. "זו הרי לא הפעם הראשונה שסרט של בנות מופץ מול סרט של בנים. לפני 15 שנים יצא 'מאמא מיה' מול 'האביר האפל'. 'מאמא מיה' לא נפל בצילו, הוא לא פישל בכלל. זה היה לתקופתו הסרט המוזיקלי המצליח ביותר אי פעם. אבל 'האביר האפל' כמובן עשה פי כמה ממנו. עכשיו, יכול מאוד להיות ש'ברבי' היא זאת שתעקוף את 'אופנהיימר'".
 
"להבדיל מבובת ברבי, אופנהיימר הוא ההפך הגמור, הוא אבי פצצת האטום, הוא בעצם האיש שאחראי למה שנהיה מהירושימה ונגסאקי, הוא האיש מאחורי פרויקט מנהטן, הוא מספר עליו. זה סרט שמצליח להפוך סצנות של מדענים שיושבים ומדברים על מכניקת קוונטים למשהו מסעיר, שזה לא מובן מאליו, אחלה סרט שבעולם".

 
בסיום דבריו אמר: "אני רק אגיד שב'ידיעות אחרונות' פורסם מאמר מרתק על צד אחר של קרב הענקים של 'ברבי 'מול 'אופנהיימר' - כאשר לבמאי בסרט האחרון שלו, היה ניסיון להוכיח שגם בימי מגפת הקורונה אפשר להוציא להיטים. כמו שאנחנו יכולים לתאר לעצמנו, הוא טעה. האולפנים שהפיקו לו את הסרט, האחים וורנר, החליטו להוציא את הסרט קצת יותר מידי מוקדם ברשתות הסטרימינג שלהם, וכריסטופר הוא מאחד האנשים שאוהבים את המסך הגדול, וזה עצבן אותו אז הוא החליט לעבור ל'יוניברסל'. והאחים וורנר אמרו 'ככה? ככה. אנחנו ניקח את הלהיט הגדול שלנו השנה ונשים אותו מול הסרט שלך'. כלומר, זה לא רק התחכמות של בנים מול בנות זה גם התחכמות אחרת".  

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm