האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הכריזה הבוקר (רביעי) את המועמדים הסופיים שעלו לגמר בטקס פרסי אופיר לשנת 2023. הטקס יתקיים ביום ראשון, 10 בספטמבר, באיסט ת"א במתכונת שטיח אדום וקבלת פנים כאשר משדר מיוחד של "ערב טוב עם גיא פינס" ילווה את הטקס ב- LIVE תוך שילוב ראיונות וקטעים נבחרים מתוך הסרטים הזוכים. 

המועמדים לפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר הם: "בית" - בני פרדמן, "החייל הנעלם" - דני רוזנברג, "הפילגש" - מעיין ריף, "לרוץ על החול" - אדר שפרן, "שבע ברכות" - איילת מנחמי. המנצח בקטגוריה זו יהיה המועמד הישראלי בקטגוריית הסרט הזר בטקס האוסקר הקרוב.

מועמדויות בולטות נוספות:

  • השיאנים: לצד 'גן קופים', 'שבע ברכות' ו'החייל הנעלם', שמציגים שיא מועמדויות, מתחולל קרב נוסף בין 'הפילגש' ו'בית' שמתמודדים כל אחד עם תשע מועמדויות בקטגוריות השונות. 
  • ששון גבאי - האם ישבור שוב את שיא האקדמיה ושיא אישי ויגרוף פסלון חמישי בקטגוריות המשחק? כזכור, אשתקד גרף את פרס שחקן ראשי על 'קריוקי' ועל 'ביקור התזמורת' (2007). פרס שחקן משנה גרף על 'גט' (2014) ועל 'עונת הדובדבנים '(1991).
  • דאנה איבגי מקבלת גם השנה סיכוי להפוך לשחקנית המעוטרת בהיסטוריה של הטקס אם תגרוף בפעם הרביעית את פרס השחקנית הראשית על תפקידה ב'פילגש' של מעיין ריף. (בטקס אשתקד הפסידה לריטה שוקרון ('קריוקי') בקטג' זו).
  • שני כהן, שזהו סרטה העלילתי הראשון,  עולה כמועמדת בקטג' שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה ב'גן קופים'.
  • שנה משופעת בסרטי דוקו  מוסיקליים – האם הם שיכריעו את הכף בקטגוריית הסרט התיעודי (מעל 60 ד') : 'אם זה נגמר – ענבל פרלמוטר' או 'פוליקר – הילד שבי'?
  • 'בחורים טובים', שובר הקופות של 2022 מציג מועמדות אחת בפרס השחקן משנה למאור שוויצר ובאותה קטגוריה מועמד עזרא דגן על תפקידו ב'משלחת', סרטו של אסף סבן שהתקבל לפסטיבל ברלין השנה.