יוצרי הסרט "אמצע החיים" של הבימאים דני ריספלד ויריב הורוביץ, שעובד על פי הספר "אין שם לאהבה" של דודי גודר, טוענים כי סרטם הוחרם על ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע מכיוון שנתמך על ידי קרן שומרון. היוצרים טוענים כי חלק מחברי האקדמיה פרסמו מספר פוסטים בפייסבוק של האקדמיה קריאות לא לצפות בסרט, וכתוצאה מכך הסרט לא קיבל מועמדות לאף אחד מפרסי האקדמיה. אחד המתנגדים החריפים לכל סוג של שיתוף פעולה עם קרן שומרון היה הבמאי ברק הימן.

הסרט בכיכובם של צחי הלוי, חן אמסלם, שלום אסייג ומורן גרוס מביא את סיפורו של של טייס קרב לשעבר שמוכן לחזור בתשובה ובלבד שאשתו תחלים מסרטן.  הסרט מסקר את החברה החרדית וזכה לתמיכתה של קרן שומרון. 

יוצר הסרט יריב הורוביץ, שברזומה שלו סרטים וסדרות רבות ביניהם "רוק בקסבה" שנחשב סרט מהצד השמאלי של המפה, אמר כי "כשעשיתי את רוק בקסבה חטפתי חרם מימין ועכשיו אני חוטף משמאל. זה עצוב וכואב מה שקורה היום".

במאי הסרט דני רייספלד הוסיף ואמר כי "חרם על יצירת אמנות היא חרב פיפיות, משמאל ומימין. החרמות בלי לראות סרטים הם כנראה לא נחלת צד אחד של המפה הפוליטית. כשקראו להחרים את הסדרה "הנערים" של חגי לוי, מכיוון שלא הציגה את הצד של נפגעי הטרור הישראלי אלא רק של נפגעי הטרור הערבים, כולנו יצאנו נגד החרם  כי חשבנו שדיאלוג דרך אמנות הוא חשוב. לקרוא לחרם על סרט שאינו פוליטי רק כי קיבלת כסף מקרן שומרון  זו התנהגות פשיסטית וסתימת פיות, מכיוון שברגע שקשרו אותי עם קרן שומרון יש לנו חשש שנסומן באקדמיה על ידי הלקטורים ומנהלי הקרנות. לא יתכן שפוגעים בחירות היצירה שלא  מאפשרים ליצור קולנוע. הסרט עצמו כלל אינו פוליטי ואף מכיל בחובו ביקורת רבה על החברה החרדית.  רבים ממי שהצביעו נגדו אפילו לא צפו בו. זה מזכיר את הזמנים בהם מירי רגב הייתה שרת התרבות והחרימה סרטים שטענה שהם שמאלנים מבליל ראות אותם. הקרן אמנם פרסמה הבהרה אך זה לא עוזר לנו מכיוון והנזק כבר נעשה".    

מהאקדמיה לקולנוע נמסר בתגובה: "ברצוננו להתייחס לפניה שהאקדמיה קיבלה ממתחרים בנוגע להצבעות סבב א', בפרסי אופיר. מהפניה עולה שמספר חברי אקדמיה הצהירו כי לא יצפו או יצביעו לסרטים שנתמכו ע"י קרן קולנוע מסוימת. הועד המנהל התכנס לדיון מיוחד ולהלן תגובתנו: "האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה מתנגדת באופן נחרץ לכל ביטוי חרם תרבותי באשר הוא. הכרזת חרם מהווה סכנה ממשית לחופש הביטוי וחופש הביטוי הוא נשמת אפה של היצירה. האקדמיה מאגדת מעל אלף יוצרים.ות ישראלים מכל קצוות הקשת הפוליטית"".

ברק הימן מסר בתגובה: "צר לי מאד על הרגשות הקשים של הקולגות שלי למקצוע וחשוב לי להבהיר שלא אני ולא אף אחד אחר יוצאים נגדם אישית או נגד הסרטים שלהם. מה שכתבתי בפייסבוק ושמאחוריו אני עומד וממש לא מתחרט על המילים זה שאני שמח שסרטים שקרן שומרון תמכה בהם לא עלו לחמישייה הסופית מהטעם הפשוט שאני מאמין בכל ליבי שהקרן הזאת היא בבואה אותנטית ונאמנה של הכיבוש והאפרטהייד הישראלי ומסמלת לא רק את מפעל הגזל ההתנחלותי אלא גם ובעיקר את הנירמול שלו על שלל ביטויי העליונות היהודית שבתוכו. 

"קרן שומרון היא קרן קולנוע איזורית שאמורה כביכול לעודד ולקדם את העשייה הקולנועית של היוצרים במקום שבו היא פועלת. בעיקרון זה דבר מבורך. אך במקרה הספציפי הזה מדובר על קרן גזענית שתומכת רק בתושבים היהודים שבשומרון וכמובן שלא באלו הפלסטינים. נכון הדבר שגם קרנות הקולנוע הישראליות הרגילות תומכות רק במחזיקי תעודת זהות כחולה והלוואי שגם זה ישתנה מתישהו כשיסתיים סוף סוף הכיבוש הארור אך כל עוד מדינת ישראל ממשיכה לשלוט באמצעות הצבא המשטרה והשב"כ בחיי הפלסטינים שחיים בגדה המערבית שאינם רשאים להצביע לכנסת ישראל שחורצת את דינם וגורלם ובמקביל מאפשרת ליהודים שחיים באותו השטח ממש על אדמת פלסטין הכבושה ליהנות ממטעמי השלטון דוגמת קרן הקולנוע האיזורית שמפלה בין דם לדם - זה ברור ומובן מאליו שכל שוחרי הצדק והשלום ייראו בעין מאד עקומה את פעילותה של קרן שומרון שמי שלא יודע הוקמה כאקט פוליטי ימני קיצוני של מירי רגב ויוסי דגן - אותו אדם מסוכן וגזען שהעביר את לשכתו לחווארה זמן קצר לאחר שמתנחלים ביצעו שם פוגרום בתושבי המקום. אז מי שמקבל כסף מגורם כל כך בעייתי, עויין וגזעני כמו קרן שומרון שלא יתבכיין אחר כך שמישהו כתב משהו בפייסבוק שפגע בציפור נפשו. אם הייתי מקבל כסף לעשיית סרט מקרן שתומכת רק בגברים ולא בנשים - נראה לך שיריב הורוביץ היה שמח בהצלחת הסרט שלי שהופק בין היתר באמצעות כסף מלוכלך שכזה? לגבי הטענות המופרכות כאילו מישהו "הצביע נגד" הסרט זה כל כך מקושקש ולא מחובר למציאות שקשה להתייחס אל זה בצורה שאינה מגחיכה ומלעיגה את מי שטוען אותן. שהרי טכנית מדובר על משהו שלא ניתן לעשות. ולקטורים בקרנות אגב לא יודעים בכלל בזמן שהם קוראים את ההגשות של הסרטים מי תמך בסרט ומי בכלל כתב את ההגשה כך שגם הטענה הזו היא פשוט ילדותית ולא נכונה עובדתית. בקיצור - מי שהולך לישון עם פשיסטים שדוגלים בעליונות יהודית שלא יתפלא שהוא קם בבוקר וקורא בפייסבוק שיש אנשים שיש להם ביקורת על זה. בפעם הבאה תבחר בצורה קצת יותר סלקטיבית ומוסרית את השותפים שלך ובלי קשר לכל המחלוקות והכאבים -  שיהיה בהצלחה עם הסרטים מכל הלב".