הסרט המדובר, "גולדה", בכיכובה של הלן מירן השחקנית הבריטית עטורת הפרסים, המגלמת את גולדה מאיר, האישה הראשונה והיחידה שכיהנה כראש ממשלה בישראל, עלה בסוף השבוע לאקרנים. במלאות 50 שנה למלחמת יום כיפור, הבמאי זוכה האוסקר גיא נתיב מביא למסך הגדול, מבט קרוב ואישי על דמותה המורכבת והמרתקת של "אשת הברזל".

מזלזלת במאזינים: השיר החדש של שרית חדד שאפשר לזרוק לפח
מסתובב ושר: האזינו לשירים העבריים שבחר אריק סיני

היא מגוללת את מהלך האירועים הטרגי שהוביל להחלטותיה הגורליות, בעודה מתמודדת בסתר עם מחלת הסרטן, ומספרת את סיפורה של אומה שעמדה בפני משבר היסטורי של להיות או לחדול. השחקן ליאור אשכנזי, המגלם את דמותו של הרמטכ"ל דוד (דדו) אלעזר, שוחח עם איריס קול ב-103FM, שיתף בחוויה מיצירת הסרט, והביע את דעתו על המחאה נגד הרפורמה המשפטית.  

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לצד מירן ואשכנזי מככב בסרט קאסט מרשים של שחקנים, ביניהם: לייב שרייבר כהנרי קיסינג'ר מזכיר המדינה האמריקאי, קאמי קוטן בתפקיד לו קדר אשת סודה של גולדה, רמי הויברגר כשר הביטחון משה דיין, דביר בנדק כראש אמ"ן אלי זעירא ורותם קינן כראש המוסד צבי זמיר. 

"הסרט הוא על גולדה, לא על דדו", הבהיר אשכנזי, והוסיף: "היו לנו את הפרוטוקולים (מתקופת המלחמה), הם היו כל הזמן פתוחים מולנו ותיקנו תוך כדי עד כמה שהיה אפשר. אני כן מקווה שעשיתי איזשהו צדק עם הדמות שלו ותיקנתי במעט את מה שאפשר היה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"גדלתי בבית שבו העריצו את דדו. אבא שלי העריץ אותו ודיבר עליו כל הזמן והתאבל עליו כשהוא נפטר", שיתף אשכנזי, והדגיש: "הוא הדמות הטרגית של המלחמה הזאת. הוא בסופו של דבר האיש שניצח את המלחמה, אבל הפוליטיקאים הפילו עליו את כל האשמה".

"הוא ממש ש"ג של המלחמה הזאת ולא נעשה איתו צדק. הבן שלו עשה סרט דוקו מאוד יפה. יש שם ממש סצנות שלו אחרי המלחמה, סרטונים ביתיים, ואת רואה איש שבור. החלטתי שאני רוצה לעשות צדק איתו", אמר אשכנזי.

במהלך השיחה, הסביר גם על שיתוף הפעולה עם הלן מירן, השחקנית האגדית שמגלמת את גולדה מאיר. "היא הפתיעה אותנו, היא תמיד הייתה מגיעה בתור גולדה. מעולם לא ראינו אותה בתור הלן מירן. יש לה כל כך הרבה הומור והיא כל כך חברתית קראה לנו 'הילדים שלי'", סיפר. "אני גם מודה, כל יום היה בית ספר למשחק על הסט. היא תמיד תהיה שם כשצריך אותה, והיא אישה מדהימה ומדהימה גם בחיים", 

בהמשך הביע דעתו על המחאה נגד הרפורמה המשפטית: "אני לא הייתי פה 8 חודשים. הייתי בצילומים בחו"ל. את כל מה שקורה ראיתי ברשתות זרות או על המחשב כי הייתי בצילומים ולא יכולתי". והוסיף "כואב לי, מבחוץ זה נראה לא טוב, זה נראה ממש מלחמת אזרחים".