השבוע התקיים טקס פרסי אופיר - טקס פרסי הקולנוע הישראלי. את הטקס הגישה עלמה זק, והזוכה הגדול היה הסרט "7 ברכות" בבימויה של איילת מנחמי ובכיכובה של ריימונד אמסלם, שגרף את מרב הפרסים, בהם פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, וייצג את ישראל בקטגוריית הסרט הזר בטקס האוסקר. בראיון ל"מעריב אונליין" בפרמיירת הסרט סיפרה השחקנית רבקה בכר על התפקיד והתייחסה לפרשת שרה נתניהו וקרן פלס.

"אני שואף להגיע להישגים שאני עדיין לא מכיר": ראיון עם עמית הכטר
בשורת ענק למעריצי הסדרה: "קופה ראשית" בהודעה מרגשת

את הסרט בבימויה של איילת מנחמי, יצרו אלינור סלע וריימונד אמסלם שאף מככבות בו יחד עם תיקי דיין, דניאל סבג, רבקה בכר, יעל לבנטל ועידית טפרסון. הסרט מבוסס על תופעה אמיתית של הלוואת ילדות בתוך המשפחה, מה שקרה גם במשפחה המורחבת של היוצרות עצמן. לפני הפרימיירה נערך טקס חינה בהשתתפות היוצרות, השחקניות והשחקנים המפיק רונן בנטל והמפיק ומפיץ הסרט משה אדרי מבעלי ״סרטי יונייטד קינג״.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"הסרט מדבר על שתי אחיות, שלאחת לא היו ילדים, והאחריות נתנה לה את בתה החמישית כפיקדון. הילדה גדלה אצלה עד גיל 12, וכשהם עלו לארץ בעלה של האחות עם הילדים רצה את הילדה חזרה, ופה מתחילה את הטרגדיה".

זה מנהג שלא היה לי מוכר - למסור ילדים לאחיות

"זה מנהג שהיה קיים בכל צפון אפריקה, אימוץ לנשים חשוכות ילדים, כדי שהנשים האלו לא תחשבנה כגרושות או מושפלות או חס וחלילה פרוצות. הייתה תחושה  שמי שאין לה ילדים  - זה אסון טוטאלי, ומשהו חסר לה ופגום. אני האישה האלגנטית והעשירה מאוד, אהבתי מאוד את הילדה והשקעתי בה המון ואז אחותי לקחה לי אותה חזרה.

רבקה בכר (צילום: קיץ ברבנר)
רבקה בכר (צילום: קיץ ברבנר)

והילדה פתאום חזרה אלינו. ונוצר מצב נפשי מאוד קשה לילדה כי היא פתאום הבינה את הטלטלה הגדולה. הייתה אהבה שם, בעוד שאצלי זה המון כסף ופאר והאהבה מאוד סגורה והילדה הטלטלה ביניהם. ואני אישה שהכאב והבדידות - יצרה דמות מאוד קרה ומאוד סגורה, אבל בפנים היא אישה מאוד חמה ומאוד אומללה".

"כשהילדה כבר בת 40 והיא באה להתחתן עם הגבר שלה, הם באים ל-7 ברכות בכל בית, בכל בית מתפוצץ פצע אחר פצע".

זה מאוד בקונטרסט לסטיגמה של מרוקאים שמחים

"זה הכל מאוד יפה, אבל דברים מתחילים לעולת. ופתאום נראה שאנשים לא כל כך מאושרים, וזה מתפוצת מארוחה לארוחה לארוחה. הסוף הוא כל כך מעניין. שזה פשוט. הקהל מקבל שוק. החמימות הזאת מתפוצצת בפנים".

אנחנו שמחים, עם התרבות המרוקאית, עם העיצוב של החינה כאן, אבל יש תחושה שבעם יש קיטוב. מרוקאים-אשכנזים, ימנים-שמאלנים

"לדעתי אין קיטוב, יש פוליטיקה. אצל אנשים הכל מסתדר, צריך לקחת הכל בהומור והפרופורציה, אבל אני חושבת שהקיטוב הוא יותר למעלה במשחק הפוליטי. לאנשים אין בעיה, יש נישואי תערובת, גם אצלנו במשפחה, אני מצרייה, ויש רומנים, ויש אשכנזים ומרוקאים זה לא נכון".

יש חשש לעתיד המדינה לאור כל הסערות כאן

"יש לי משפט - אחרי השואה שום דבר לא יכול להיות רע".

כזכור, לפני שבוע פורסמו טענות לפיהן שרה נתניהו דרשה את הדחתו של יו"ר יד ושם, דני דיין, מכיוון שהזמין את הזמרת קרן פלס, המזוהה כתומכת במחאה נגד הרפורמה המשפטית, להופיע באירוע ליום השואה. בכר התייחסה לנושא ואמרה.

"כל המשפחה הזו מאוד מקשה עליי, נפשית. אני חושבת ששם נעשים דברים לא מובנים, ושרה נתניהו צריכה להתחיל לחשוב בצורה יותר פשוטה, ויותר לעניין. אני חושבת שהיא גורמת נזק, לדעתי, גם לבעלה, וזה קשה לי עם המשפחה הזאת. זו נראית לי משפחה מלכותית כזאת שאין לה קשר למה שקורה בארץ. מנותקים".