בסוף השבוע יצא לאקרנים סרטו החדש של אבי נשר, "גן קופים", בכיכובם של הקומיקאים האהובים ביותר בישראל". "גן קופים" הוא קומדיה שנונה על סופר ישראלי (אדיר מילר) שספריו זכו להצלחה גדולה בשנות ה-60, אך תרבות הביטול באמצע שנות ה-70 הביאה לדעיכה סופנית של הקריירה הספרותית שלו. הבמאי אבי נשר שוחח עם איריס קול ב-103fm על ההשראה מהחיים האמתיים ועל הסרט שעתיד לכבוד את המסכים והקהל.

לראשונה בבוליווד: הפקת ענק בכיכובם של שני שחקנים ישראלים

אל מערבולת המזימה רבת התהפוכות של הסופר נסחפים גם אלמנה מחויכת באופן חשוד (שני כהן), קיבוצניק הנושא סוד אסור (יניב ביטון), שחקנית צעירה ויפיפייה אך כושלת (סוזנה פפאין), מבקר ספרות חד לשון (ערן זרחוביץ'), במאי קולנוע איטלקי (עלא דקה) הנושא סוד משלו ומפיקה צעירה ואמביציוזית (שירה נאור).

"בסרט יש כל כך הרבה טוויסטים שאם אני אגלה אני הורס את הצפייה המאוד מענגת", אמר נשר בפתח השיחה. "אבל כן, הסיפור ביסודו הוא אמיתי, זה נשמע מטורף לחלוטין כי יש שם יותר תפניות, אבל זה סיפור מאוד מאוד מצחיק בגלל שהוא כל כך הזוי אבל אמיתי, והדמויות, כולן אנשים אינטליגנטיים שעושים דברים קיצוניים לטובת מטרה כלשהי".

עוד שיתף כי "מדובר בשלושה חברי ילדות, ששנים מהם היו הכי לא מקובלים בכיתה ואחת שהייתה מלכת הכיתה, שניהם היו מאוהבים בה. ושלושים שנה מאוחר יותר הם עדיין מאוד קרובים אבל כל אחד מהם חי איזה שקר שמאפשר לו לשרוד את היום יום. אחד מהם, שאותו אדיר מילר מגלם, הולך צעד אחד רחוק מדי ומכניס בחורה צעירה לעניינים שהיתרון הכי גדול שלה שהיא השקרנית הכי גדולה שיש".

בנוסף, הודה נשר כי "הסרט גם בוחן את הנרמול של השקרים. אנחנו חיים בעולם של עובדות אלטרנטיביות. ההתחלה של 'גן קופים' הייתה מעניינת בגלל שהייתי עם סיפור אחר בפסטיבל טורונטו, אחד מהארבעה החשובים בעולם. הייתה הצלחה עצומה, ביקורות נפלאות ויצאתי במעין היי גדול כזה. נזכרתי בסיפור האמתי וכבר בטיסה חשבתי שזה יהיה מעניין להשתמש באותו סיפור אמיתי וחבריו כמנגנון של התמודדות עם העולם של ימינו, שבו יש נרמול גדול של השקר".

"אני שייך לדור שזו בושה גדולה לשקר", טען, והוסיף: "ואנחנו חיים היום בעולם שבו פוליטיקאים אומרים דברים הזויים לחלוטין ואף אחד כבר לא מזדעזע. אני יושב לי במטוס ומתחיל לכתוב. חשבתי שזה יהיה מעניין להכניס לגוב האריות של אנשי 'ארץ נהדרת' ואדיר מילר מישהי לא ידועה, אבל כשאתה מתחיל לכתוב יש תפקידים שמצריכים שחקנים כל כך ספציפיים. חשבתי שהם יהיו קאסט נפלא".