בצל אירועי המלחמה, שבוע הקולנוע היהודי ירושלים יתקיים ברוח התקופה ובמתכונת צנועה מהרגיל.

"נפש אחת" (One Life) בכיכובו של זוכה האוסקר, סר אנתוני הופקינס, יפתח את שבוע הקולנוע היהודי ויתקיים במוצאי שבת, 9 בדצמבר (19:30) בסינמטק ירושלים בנוכחות אח"מים, יוצרים ושגרירויות מהעולם. 

שבוע הקולנוע היהודי ירושלים, עוסק בנושאי זהות ותרבות יהודית, וביטוייה בקולנוע המקומי והעולמי, וייערך כמיטב המסורת בחג החנוכה (9-14 בדצמבר) באולמות סינמטק בירושלים, במהלכו יוקרנו כ-30 סרטים מ-15 מדינות, לצד אירועים מיוחדים, מפגשים עם אורחים, יוצרים ושחקנים מהארץ ומהעולם, הקרנות בכורה, הרצאות ופאנלים בנושאים מגוונים של אנשי אקדמיה וחוקרי היסטוריה ותרבות יהודית, וכן הדלקת נרות משותפת בימי החג. לאורך השבוע ייערכו אירועים מיוחדים שקשורים למצב ויינתן זרקור לתכנים ממוקדים בנושא.

הסרטים שיוקרנו במהלך השבוע הם ממגוון קשת היצירה הקולנועית: קולנוע תיעודי העוסק בסיפורן של משפחות יהודיות מרחבי תבל, קולנוע ישראלי הדן בנושאים חברתיים עדכניים, סרטי ארכיון נדירים, סרטים שבמרכזם עומדים גדולי ההוגים, אישים, אנשי תרבות ואמנים משפיעים מהעולם היהודי, קולנוע בין דתי, סרטים ישראלים קצרים, תחרות הסרט הקצר, קלאסיקות משוחזרות ועוד.

 כאמור "נפש אחת" | One Life הוא הסרט הפותח את פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים ה-25. הסרט בבימויו של ג'יימס האוז ובכיכובם של אנתוני הופקינס, הלנה בונהם קרטר, לנה אולין מתמקד בסיפורו של  בנקאי בריטי צעיר בשם ניקולס "ניקי" ווינטון, שמגיע לביקור בפראג ונחשף למצב הקשה של הפליטים היהודים בעיר, ובמיוחד של הילדים, המנסים לברוח מהשלטון הנאצי. ניקי, למרות שלא היה יהודי מחליט לעשות את מה שלדעתו כל אדם אחר במצבו היה צריך לעשות: להקדיש את עצמו למשימה להצילם. אבל כשהמלחמה מתקרבת ובמרוץ נגד הזמן, כמה ילדים הוא יוכל להציל? 

"נפש אחת" מבוסס על סיפור אמיתי  שנחשף למיליונים רק לפני מספר שנים, כשסרטון מתוך תוכנית טלוויזיה בה ניקי מופתע על ידי עשרות הילדים שהוא הציל בבגרותם, הפך לויראלי. הסרט יופץ בהמשך על ידי בתי הקולנוע  לב.

רוני מהדב-לוין, מנכ"ל סינמטק ירושלים ומנהל שבוע הקולנוע היהודי, ודניאלה תורגמן, המנהלת האמנותית, מסרו היום: "בצל המלחמה והאירועים הקשים שאנו חווים מאז מאורעות ה-7 באוקטובר, היינו הראשונים לפתוח את הסינמטק לקהל הרחב ולהציע רגע של אתנחתא והקרנות חינם לתושבים המפונים מהדרום ומהצפון. אנו נרגשים לערוך את שבוע הקולנוע היהודי ברוח התקופה ובמתכונת מעודנת ומותאמת למצב, ולאפשר לקהל הרחב להגיע לסינמטק ירושלים ולהיחשף לחיים היהודים המרתקים - בראי הקולנוע, מנקודות מבט שונות וייחודיות".

התוכנית האמנותית של הפסטיבל תתפרסם בימים הקרובים. מפונים מיישובי הצפון והדרום מוזמנים להקרנות ולאירועי שבוע הקולנוע היהודי - ללא תשלום.

ביום הפתיחה של שבוע הקולנוע היהודי (שבת, 9.12, שעה 11:00), תחל בסינמטק ירושלים עונת "קונצ'רטו לקולנוע" - עם הסרט "ימי הפיק" (בימוי: שי להב ורון עומר) על סיפור חייו הדרמטי של המאסטרו צביקה פיק, כוכב הפופ הראשון של ישראל.

 "קונצ'רטו לקולנוע", חוגג את שנת ה-30, ומציע סדרת מפגשים לאוהבי קולנוע ומוסיקה, בשיתוף האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. המפגשים יתקיימו בימי שבת בבוקר, בשעה 11:00.