בשורה משמחת לקולנוע הישראלי: הדרמה "עד שתחזור" של הבמאית שרי אזולאי-תורג'מן נבחרה לסרט הבינלאומי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים של הקולוסיאום שנערך באיטליה בשבוע שעבר. 

הסרט מגולל את סיפורה של מאיה אלקיים (בגילומה של הלל ינאי-שני, בתפקידה הראשון), נערה בת 16 שבורחת מביתה על סירת מפרש ומפליגה עד לקפריסין, במטרה למצוא ולהחזיר את אביה הימאי הביתה. הסרט, שצולם בתקופת הקורונה עם צוות ישראלי, עשה את הבכורה הבינלאומית שלו בתחרות הרשמית של סרטי ביכורים בפסטיבל ורשה היוקרתי בשנת 2022. 

חבר השופטים של פסטיבל קולוסיאום ברומא, שהתקיים זו השנה השלישית ובו מוצגים סרטים עצמאים אומנותיים מכל העולם, בחרו את "עד שתחזור" לזוכה בקטגוריית הסרטים הבינלאומיים אחרי שגבר על 20 סרטים נוספים מרחבי העולם, כולל מלבנון, טורקיה, ארגנטינה, בריטניה וצרפת.

"אני שמחה ונרגשת שהסרט 'עד שתחזור' קיבל את הפרס של הסרט הבינלאומי הטוב ביותר", הבמאית שרי אזולאי-תורג'מן, שזהו סרט הביכורים שלה, בשיחה עם מעריב. "זה הישג אדיר לקולנוע הישראלי בתקופה כזו ושמחה אישית עצומה, שהסרט נגע בלבבות של חבר השופטים ושל הצופים האיטלקים".

"הסרט מתרחש בים ועוקב אחרי נערה שמוכנה ללכת הכי רחוק שאפשר על מנת למצוא ולהחזיר את אבא שלה, האדם שהיא הכי אוהבת, הביתה", הסבירה אזולאי-תורג'מן. "דווקא בימים הקשים שאנו חווים ולמרות העצב, הכאב והאובדן, חשוב לזכור שלאהבה אין באמת גבולות והיא חזקה מהכל". 

בסרט "עד שתחזור" – שהופק על ידי רונן מכליס-בלזם ממטאפור הפקות ודודי זילבר ממטרו הפקות עם המשקיעים קרן רבינוביץ' ויונייטד קינג – משתתפים גם דניאל ליטמן, עדי גילת, אופק פסח ומוריס כהן. הסרט יוקרן ב-27 בדצמבר בשעה 20:30 בסינמטק ירושלים במסגרת פסטיבל סרטי נשים.