השחקן הבריטי טום ווילקינסון, זוכה האמי וגלובוס הזהב, הלך לעולמו במפתיע גיל בן 75 - כך דיווח אמש (שבת) ה-BBC.

ברבי וכל השאר: אלו עשרת סרטי השנה שחיממו לנו את הלב
השחקן לי סון-קיון ("פרזיטים") נמצא מת במכוניתו בגיל 48

ווילקינסון מוכר בעיקר מהסרט "ללכת עד הסוף" מ-1997, שבו גילם את דמותו של ג'רלד. הוא שב יחד עם עמיתיו לשחק גם בסדרת ההמשך באותו שם, שיצאה בדיסני פלוס בחודש יוני השנה. משחקו בסרט זיכה אותו בפרס הבפט"א, אחד משלל הפרסים שזכה בהם לאורך הקריירה שלו. הוא זכה גם בפרסי האמי וגלובוס הזהב על תפקידו כבנג'מין פרנקלין במיני-סדרה "ג'ון אדמס" של HBO מ-2008, והיה מועמד פעמיים לפרס האוסקר - על הסרטים "מייקל קלייטון" עם ג'ורג' קלוני מ-2007, ו"בחדר המיטות" עם סיסי ספייסק מ-2001.

במהלך הקריירה שלו, שהחלה ב-1976, הוא שיחק גם בסרטים כמו "בשם האב" לצד דניאל דיי לואיס (1993), העיבוד מ-1995 ל"על תבונה ורגישות" לצד אמה תומפסון, וכן "שייקספיר מאוהב", "נערה עם עגיל פנינה", "שמש נצחית בראש צלול", "סלמה", "באטמן מתחיל", "הכחשה" (שבו גילם את אחד מעורכי הדין בתביעה נגד מכחיש השואה דיוויד אירווינג) ופרויקטים קולנועיים וטלוויזיוניים רבים נוספים.

סוכנו של השחקן מסר על מותו מטעם המשפחה: "בעצב רב מודיעה משפחתו של טום ווילקינסון כי הוא מת בפתאומיות בבית ב-30 בדצמבר. אשתו ומשפחתו היו איתו", נמסר מטעמה. "המשפחה מבקשת פרטיות בשעה זו".