גאווה ישראלית: הסרט הקצר "מכתב לחזיר" של הבמאית טל קנטור הוכרז היום (שלישי) כמועמד לאוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר. הסרט גרף גם את פרס אופיר לסרט הקצר הטוב ביותר.

“איך לעשות סקס": סרט שקרוב במיוחד אלינו וחייב להיכנס לתוכנית הלימודים
טוויסט בעלילה: אלק בולדווין מואשם בהריגה בשוגג

מאז הייתה בתיכון, זיכרון נעורים רודף את הבמאית טל קנטור: הכיתה שלה נפגשה עם שורד שואה, שסיפר להם כי חזיר הציל את חייו. אומנם החיה נחשבת טמאה ביהדות, אבל במקרה שלו היא התגלתה כמלאך שומר, וחצצה בגופה בינו לבין נאצים שחיפשו אחריו. הניצול היהודי לא שכח כמובן את החזיר, ושנים לאחר מכן כתב לו מכתב תודה.

מכתב לחזיר (צילום: The Hive Studio, Miyu Productions )
מכתב לחזיר (צילום: The Hive Studio, Miyu Productions )

הסיפור הייחודי הזה התערב לקנטור בחלום, והזיכרונות האלה הותירו אצלה רושם עז. הוא לא הרפה ממנה גם בבגרותה, עד שלפני כמה שנים החליטה להפוך אותו ליצירה קולנועית שתעסוק במפגש של שורד השואה עם החזיר, ובמפגש של תלמידת בית הספר עם שניהם. קנטור היא בוגרת ומרצה במחלקה לאמנויות המסך בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים.

התוצאה היא סרט אנימציה באורך 15 דקות בשם "מכתב לחזיר", שהפך לאחד הסרטים הישראליים הקצרים המדוברים של השנה. הוא ערך את בכורתו העולמית בפסטיבל אננסי, אירוע הדגל של עולם האנימציה, ואת בכורתו הישראלית בפסטיבל ירושלים. טקס האוסקר והסרט "מכתב לחזיר" ישודרו בקרוב ב-yes.