הדוקומנטריסט והעיתונאי זוכה הפרסים בנואה ברינגר (The Rise of Wagner, The Caviar Connection, Panama Papers: The Hold-Up of the Century) יביים את 'כן היו הדברים מעולם' (שם זמני), סרט דוקומנטרי בינלאומי בהפקה משותפת של פדריישן סטודיוז וסטודיו ענני.

אבל בעולם הקולנוע: קארל וות'רס הלך לעולמו בגיל 76
״מסכנים שכאלה״: עשו לעצמכם טובה ולכו לראות את הסרט המופרע הזה

הסרט יחקור את פשעי האלימות המינית שבוצעו כחלק ממתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ויתמקד בשימוש של חמאס באונס ובטרור מיני כנשק מלחמה, שנועד לגרום לטראומה פיזית, רגשית ופסיכולוגית בקרב המותקפות והמותקפים.

מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר הביאה ללמעלה מ-1,200 נרצחים, 11,500 פצועים ו-250 גברים, נשים וילדים שנחטפו לרצועת עזה. במהלך המתקפה ואחריה, אינספור מקרים של אלימות מינית, בפרט כלפי נשים, דווחו ותועדו באמצעים שונים - הן בפסטיבל נובה והן בקיבוצים וביישובים הסמוכים. הסרט יחקור את האירועים הללו לעומק בהתבסס על ראיות וכן יעקוב אחר המסע הארוך של הקורבנות לעבר החלמה.

בנואה ברינגר: "בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, החל בישראל מרדף עיקש אחר האמת - משימה בעלת חשיבות היסטורית לתעד באופן עצמאי את מה שהתחולל, בייחוד כלפי נשים, במהלך יום הטרור הזה. הפרויקט הזה ילווה את המסע המורכב לבסס את העובדות ולעורר מודעות ברחבי העולם לשימוש באלימות מינית כנשק מלחמה".

מנכ"לית  ענני פרמאונט אורלי אטלס כץ: " בימים כתיקונם  סטודיו  ענני מביא את הסיפורים והיוצרים הישראלים לצופים בישראל ובכל העולם . שום דבר לא הכין אותנו לאסון  ה 7- באוקטובר שהותיר אינספור קורבנות בגוף ובנפש שקולם נדם וסיפורם לא ישמע לעולם. 

אנחנו גאים לחבור לחברת ההפקה  Federation studios  ולעיתונאי החוקר ,הדוקומנטריסט עטור השבחים  בנואה ברינגר  בסרט שהוא מסע  לחשיפת האמת   כדי שכל העולם ידע שכן  היו דברים מעולם ".

על הבמאי בנואה ברינגר

בנואה ברינגר הוא במאי, עיתונאי וסופר צרפתי עטור שבחים. סרטיו הדוקומנטריים הוצגו בפסטיבלים יוקרתיים רבים, ביניהם Hotdocs שבקנדה, DOC NYC ו-Palm Spring Film Festival בארה"ב, CPH:DOX בדנמרק ופסטיבל הסרטים הדוקומנטרי הצרפתי FIPADOC.

סרטיו, המסופרים בסגנון קולנועי ייחודי ומדויק, מספרים סיפורים אנושיים מעוררי השראה ונוגעים ללב; כמה מעבודותיו, כמו למשל The Rise of Wagner ו-The Caviar Connection, עוסקות בסוגיות מהותיות של זכויות אדם.

ברינגר חבר בפורום הבינלאומי של עיתונאים חוקרים (ICIJ), אשר זכה בפרס פוליצר על החקירה של מסמכי פנמה. לפני שהפך לדוקומנטריסט עצמאי, היה כתב בפקיסטן ובאפגניסטן וסיקר את המלחמה בטרור במדינות אלה מטעם שידורי הרדיו הצרפתיים וערוץ הטלוויזיה הציבורי הגרמני-צרפתי ארטה.