לכבוד יום המשפחה, במהלך כל חודש פברואר יוקרנו סרטים קלאסיים ואייקונים המשלבים ושוזרים בתוכם סיפורי משפחות, הורים וילדים מכל הסוגים, בסינמטק הילדים במדיטק חולון. סינמטק הילדים הראשון בישראל, שנפתח בדצמבר 2021, נבנה במיוחד כבית קולנוע חוויתי לילדים ובו עיצוב ותוכן ייחודיים במטרה לקרב ילדים אל אמנות הקולנוע.

התא המשפחתי מהווה עיסוק מרכזי בתעשיית הקולנוע הבינלאומית. בין הסרטים המפורסמים שיוקרנו יתגלו הורים שהתכווצו לגובה של עשרה סנטימטרים, בסרט "הצילו כיווצתי את ההורים", אבא שהוא לוחם ויקינגי גדול ונחשב בסרט האנימציה המקסים "ויק ההורס" וגולת הכותרת, חגיגות 20 שנה ליציאת הסרט "משפחת סופר על" בה ההורים הם לא פחות מאשר גיבורי העל החזקים בעולם.

לצד ההקרנות המיוחדות, יתקיימו שני "מפגשים מהסרטים" מרגשים ומלמדים. לקראת ההקרנה של "משפחת סופר על", סהר זוארץ, יועץ חינוכי, ידבר על ילדים, על משפחה ועל ההורים שלנו, ואיך אנחנו תמיד חושבים שהם ממש כמו גיבורי על, ואילו עדי ארד תספר לילדים על עבודתה כשחקנית ומדבבת בסרט "משפחה בהחלפה 2".

משפחה בהחלפה 2  (צילום: באדיבות סרטי פילמהאוס)
משפחה בהחלפה 2 (צילום: באדיבות סרטי פילמהאוס)

גם סינמטק תל אביב יציין את יום המשפחה החל ב- 9 בפברואר למהלך כל החודש ויקרין סרטים לכל המשפחה כמו יומנו של חנון, מוצאים את נמו, אחרון גיבורי הפעולה, למעלה, העי"ג, המשאלה, בעקבות האוצר הרומנטי, כובע הקסמים, וול-E, טרמפ על מטאטא – שעת סיפור וסרט, פו הדב, עד סוף הלילה, כאן ועכשיו, וונקה, משפחת סימפסון + מפגש עם אלון גור אריה ועוד.

בנוסף יוקרנו שני סרטים בהקרנת טרום בכורה: הראשון הוא מורדים לסופ"ש - Weekend Rebels המבוסס על סיפור אמיתי ומגולל את סיפורו של ג'ייסון בן ה- 10 שהוא ילד על הרצף שקיבע לעצמו שגרה שאינה ניתנת למשא ומתן. כשמציעים להוריו להעביר את ג׳ייסון לבית ספר לצרכים מיוחדים בניגוד לרצונו, אביו מציע לו עסקה. הם ימצאו יחד קבוצת כדורגל לאהוד ובתמורה, ג'ייסון יעשה כל מאמץ להשתלב בבית הספר החדש. מסע מרגש ולא שיגרתי של אב ובנו, בין אצטדיוני הכדורגל לאורך סופי שבוע, במהלכם ימצאו השניים לא בהכרח את מה שחיפשו, אלא את מה שהיו צריכים. טרום בכורה באדיבות סרטי נחשון. בגרמנית עם תרגום לעברית ואנגלית.

טרום בכורה נוספת – חדר הפלאות - The Book of Wonders - חייה של תלמה מקבלים תפנית טראגית כאשר בנה לואי בן ה-12 נכנס לתרדמת. היא מוצאת יומן סודי, בו רשם את "10 הדברים לעשות לפני סוף העולם". נחושה להעיר אותו, היא מחליטה להגשים את כל חלומותיו, בתקווה להראות לו את כל הדברים היפים שיש לחיים להציע. המסע להתעוררות בנה יהיה גם המסע בו תחזיר לעצמה את טעם החיים. טרום בכורה באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ. בצרפתית עם תרגום לעברית ואנגלית.

חדר הפלאות בהקרנת בכורה בסינמטק תל אביב (צילום: באדיבות סרטי נחשון)
חדר הפלאות בהקרנת בכורה בסינמטק תל אביב (צילום: באדיבות סרטי נחשון)

סינמטק תל אביב משיק החודש גם את מועדון המבקרים הצעירים (לבני 8+) עם גלית רויכמן - המפגשים בני שעה וחצי וכוללים צפייה וניתוח של סצנות מתוך מגוון סרטים. איך הופכים להיות מבקר קולנוע? מהם חומרי הגלם שמהם נבנית היצירה האמנותית? איך מעצבת שפת הקולנוע את החוויה שלנו הצופים באולם? כיצד חוברים יחד תסריט, בימוי, משחק, עבודת מצלמה, מלאכת עריכה ועיצוב פסקול לכדי יצירה מגובשת אחת? 

עוד במהלך חודש המשפחה בסינמטק תל אביב: קולנוע מוסיקלי לילדים (לגילאי 8+) – מפגש עם ישיב כהן, המנהל האמנותי של פסטיבל סאונדטרק, ובו הכרות עם כמה מהסרטים המוזיקליים הגדולים ביותר והתבוננות בקסם שנוצר כשמשלבים קולנוע ומוסיקה. הקרנה + מפגש צעצוע של סרט עם דנה קסלר (לגילאי 5+) ושיחה על סרטים המבוססים על צעצועים. הביטלס בקולנוע (לגילאי 8+) מפגש עם ישיב כהן, השקת עונה 3 של כראמל עם כוכבי הסדרה, סדנת מיניאטורות עם תמי רואה ליצירת מסגרת לתמונה משפחתית ועוד.

מאירה גולדנברג ברנע וכראמל (איור נדב נחמני) (צילום: יובל חן)
מאירה גולדנברג ברנע וכראמל (איור נדב נחמני) (צילום: יובל חן)

חודש המשפחה בסינמטק תל אביב ובסינמטק הילדים בחולון – במהלך חודש פברואר. פרטים, מועדים ורכישת כרטיסים באתרי הסינמטקים