פסטיבל קולנוע דרום, מיסודו של בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, יצא ביום ראשון לדרך עם אירוע פתיחה והקרנת טרום בכורה של הסרט ״סוס בלי שם״ בבימוי אסף אסולין בסינמטק תל אביב. 

האירוע התקיים בנוכחותם של יו״ר הועד המנהל של המכללה האקדמית ספיר עו״ד גלעד שר, נשיא המכללה האקדמית ספיר פרופ׳ ניר קידר, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ממלא מקום ראש המועצה האזורית שער הנגב יוסי קרן ויו״ר המועצה הישראלית לקולנוע ד״ר עליזה לביא. 

הפסטיבל יתקיים במהלך חודש מרץ בסימן הקריאה להחזרת החטופים ויכלול אירועי זיכרון מיוחדים ליקירי הפסטיבל שנרצחו ב-7 באוקטובר - ביניהם ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליפשטיין ז״ל, הבמאי וחבר סגל בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר יהב וינר ז״ל ומעצב הפסקול ובוגר בית הספר לאמנויות הקול והמסך בספיר ליאור וייצמן ז״ל. 

במסגרת הפסטיבל יתקיימו תחרות סרטי ביכורים על שם יהב וינר, תחרות קולנוע קצר, תחרות קולנוע דרום חדש, אירועים לילדים ונוער ועוד.

פסטיבל קולנוע דרום (צילום: יח''צ המכללה האקדמית ''ספיר'')
פסטיבל קולנוע דרום (צילום: יח''צ המכללה האקדמית ''ספיר'')

גלעד שר, יו״ר הועד המנהל של המכללה האקדמית ספיר, אמר כי ״פסטיבל קולנוע דרום נוסד לפני 22 שנים. הוא האירוע היחידי מסוגו בעולם שמתקיים מאז היווסדו תחת אש. עברנו יחד את כל סבבי הלחימה והטרור בעבר, ובכל שנה מצאו אנשי בית הספר לאומנויות הקול והמסך במכללה דרך להתכנס ולחגוג את הפסטיבל. חוץ מבסתיו שעבר, לאחר השבת השחורה. קהילת ספיר הייתה ועודנה עוגן של חוסן ויציבות באזור, חולקת שותפות-גורל עם המועצות האזוריות השכנות, וקהל היעד שלנו בחודש הפסטיבל הוא התושבים המפונים מהנגב המערבי ועוטף הדרום״. 

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות: ״הפסטיבל במתכונתו הנוכחית הוא יוזמה מדהימה ומיוחדת, בעיקר בתקופה מורכבת זאת. הקולנוע הוא הדבר שמבטא את הפנימיות, המחשבה והחזון שלנו. אני מאחל לכל היוצרים הצלחה. מאחל שנראה את שדרות, הנגב, העוטף והמכללה פורחים. בעזרת השם המכללה תהפוך בעתיד לאוניברסיטה. שנדע טוב, שקט, ניצחון על החמאס ושהחטופים יחזרו הביתה בשלום במהרה״.

יוסי קרן, ממלא מקום ראש המועצה האזורית שער הנגב: ״כמו בכל שנה אנחנו חלק מהפסטיבל בגאווה גדולה. לצערינו השנה התחושות הן אחרות - עצב לצד שמחה וחיוך לצד שברון לב על חברינו שחטופים בעזה ואנו מייחלים לשלומם ולשובם. אנו עדיין כואבים את אירוע ה7.10, הנרצחים וכל מי שנפגע ב-7 באוקטובר. הפסטיבל במתכונתו הנוכחית הוא תוצר של המציאות שנכפתה עלינו, כאשר מרבית התושבים שלנו לצערי לא מתגוררים בביתם. לכן הוחלט השנה להפוך את הפסטיבל לפסטיבל נודד. שאפו גדול לכם על כך״.

ד״ר עליזה לביא, יו״ר המועצה הישראלית לקולנוע, הוסיפה כי ״אתם ההוכחה שחלומות מתגשמים. עשיתם זאת למרות הקשיים שעברנו בחודשים האחרונים. אנחנו נעשה הכול כדי שקולנוע דרום יהיה אחד מחמשת הפסטיבלים הגדולים בישראל והגדול ביותר בדרום. הפעם הפסטיבל אינו בדרום, אבל הוא גדול ונודד וזה מהלך נכון, חשוב וראוי. אנחנו כאן להבטיח שהקולנוע והיצירה ימשיכו. הקולנוע הוא כלי משמעותי לספר את הסיפור שלנו. אין לנו ארץ אחרת והעתיד שלנו בידיים שלנו. נעשה יחד ונצליח״.