פסטיבל קולנוע דרום, מיסודו של בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, שבימים אלה נודד במתכונת מיוחדת בין קהילות עוטף ישראל שנמצאות ברחבי הארץ, ערך שלשום (א') בקיבוץ שפיים אירוע זיכרון מיוחד לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל אשר נרצח בעת הגנה על כפר עזה ב-7 באוקטובר.

אופיר ליבשטיין ז”ל, היה ראש המועצה האזורית שער הנגב, יו"ר הוועד המנהל של מכללת הנגב וחבר בחבר הנאמנים של המכללה האקדמית ספיר. כראש מועצה, אופיר היה תומך נלהב של פסטיבל קולנוע דרום ובית הספר לקולנוע, תוך נכונות מתמדת לסייע, לייעץ ולעזור לפסטיבל להמשיך להתקיים גם בשנים כאשר הייתה סכנה ממשית לביטולו.

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל והאבדות הקשות בעורף, החליטו בצוות הפסטיבל כי במסגרת פסטיבל קולנוע דרום בדרך, שיצא לדרך בשבוע שעבר, יכלל אירוע זיכרון מיוחד למען מורשתו ועשייתו של אופיר ליבשטיין ז"ל. במסגרת האירוע לזכרו, שנערך בנוכחות בני משפחת ליבשטיין, נציגי המועצה האזורית שער הנגב וקהילת כפר עזה, הוקרנו יצירות של מגמת הקולנוע בתיכון שער הנגב בנוכחות היוצרים וכן הוקרנו שני סרטים קצרים מתוך קורס "דקה דרום" של ביה"ס לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר.

בנוסף, השיקו באירוע את מיזם "100% גן עדן" - ע"ש אופיר ליבשטיין ז"ל, יוזמה חדשה של פסטיבל קולנוע דרום בשיתוף ביה"ס לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, המועצה האזורית שער הנגב ותיכון שער הנגב, שבמסגרתו יופקו בכל שנה לקראת פסטיבל קולנוע דרום 5 סרטים דוקומנטריים קצרים על ידי תלמידי מגמת הקולנוע בתיכון שער הנגב, בתמות מתחלפות בנושא החיים במועצה.

ורד ליבשטיין, אלמנתו של אופיר ז"ל, שנכחה באירוע משתפת: ״אופיר הגיע לשער הנגב אחרי שהתחתנו לפני 25 שנה. הוא התאהב באנשים, בקצב, במרחבים ובאפשרות שיש לנו לבנות את עתידנו בעצמנו. כשנבחר לראש המועצה הוא נלחם כדי שהבית שלנו יהיה מהמובילים בכל התחומים. תחום החינוך עמד בראש מעייניו, הוא האמין ברצף חינוכי מלידה ועד ללימודים אקדמיים במכללת ספיר ושהחינוך חייב להיות מבוסס מקום. לכן זו זכות עבורו ועבורנו שהמיזם ״100% גן עדן״ שנקרא על שמו, יינתן לתלמידי מגמת הקולנוע בבית החינוך שער הנגב. מאז ה-7 באוקטובר, הכול יותר עוצמתי - תפקידנו מצד אחד לצרוב אצל כולם את גודל האסון שלנו, אך גם למצוא את העוגנים האופטימיים, היצירה והבנייה מחדש כדי שנחייה באזור של התחדשות וצמיחה ולא באזור אפוף מלחמה ומוות״.

פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר: ״ברקע האירועים הקשים מאז ה-7 באוקטובר, בפסטיבל קולנוע דרום יש נקודת אור של המשכיות, יצירה וחיים צעירים. אין כמעט יום שאני לא חושב על אופיר, שתמיד פעל באופטימיות ועם מחשבה לעתיד בכל התחומים, גם בתחומי החינוך, התרבות והאמנות. תמיד תמך בפסטיבל קולנוע דרום, גם בשנים כשהיה חשש לביטולו. אופיר היה האור והטוב של המילה אופטימיות. הערב הזה, והמיזם שאנו משיקים, הם כאות הוקרה לכל פעילותו״.