מה הופך סרט טוב ליצירת מופת? רבים יגידו שזה הקשר המיוחד בין הצופה לדמות הראשית, שהצופה נע עימו בעלילה ונקשר אליו רגשית. אחרים יגידו שזהו יצירתו של קולנוען שיודע לייצר יצירה סוחפת, מרתקת, אינטליגנטית ומהנה .  דוג מן , סרטו החדש של לוק בסון, הוא שילוב מנצח בין השניים הללו.

לוק בסון נחשב לאחד הבמאים האירופאים המצליחים במיוחד בישראל, מאחוריו להיטים כגון ניקיטה,  לאון (שגילה לעולם את נטלי פורטמן) והאלמנט החמישי , כעת הוא חוזר לקדמת הבמה עם סרטו החדש. ואיזו יצירה נפלאה זו. כזו שלא תשכחו זמן רב אחרי הצפיה. 

לאחר שהוא נעצר על ידי חוקרת משטרתית, דאגלס מגולל לאחור את סיפורו, כילד שאביו דחה אותו ואף השליכו להתגורר בחצר עם הכלבים הוא גדל לצידם  והם נקשרו אליו. 

לימים, הוא הפך לבוגר, מסתתר מאחורי מסיכות ואיפור לבן כבד (המזכיר את הופעתו המטלטלת של הית' לג'ר כג'וקר בסרטו של כריסטופר נולאן) , יוצא בלילות לרחובות לחפש גאולה לנפשו ויותר מכל תרופה לליבו בדמות אהבה.  כדי להתקרב ללב הקהילה ,  הוא מנקה את רחובותיה מהפשע המתחולל בה, אך האם הקהילה בנויה לקבל אותו? 

הסרט בנוי כמו רכבת הרים קולנועית , כאשר הצופה נע מסיפור דרמה מרגשת על ילד שהוזנח,  לגיבור במסיכה, לרגע אופראי מוזיקלי מרהיב בו הגיבור מופיע לצלילי אדית פיאף  באחד הסצנות האייקוניות שייזכרו בקולנוע,  לחקירה משטרתית מרתקת. 

כיילב לנדרי ג'ונס , כוכב הסרט, זכה בפרס השחקן בפסטיבל קאן לפני שנתיים, נותן הופעתו המזכירה שחקנים ענקיים כמו דניאל דיי לואיס, הוא נע כמו זיקית בתוך העלילה, מצליח לעורר אמפתיה עוצמתית אך גם ריחוק בו זמנית.  

גיבור שני בסרט הוא פס הקול , כמו בסרטיו הקודמים של בסון ,הסרט מצוייד במוזיקה נהדרת כגון יורית'מיקס, אדית פיאף,  מרלין מונרו, מיילס דייוויס ועוד. מרץ התחיל נהדר, עם "חולית 2", וממשיך מושלם עם "דוג מן" . אל תוותרו על הסרט, אם תרצו סרט שישחק לכם בראש זמן רב אחרי צפייתו. המלצה חמה.