לכבוד יום העצמאות ה- 76 למדינת ישראל, יוצאת לאקרנים ובפעם הראשונה בישראל הפקת קולנוע ייחודית של האופרה הישראלית  "תיאודור". הסרט יוקרן בבתי הקולנוע ברחבי הארץ החל מה-9.5.24. ברשתות: HOT CINEMA, PLANET, סינמה סיטי, מובילנד, לב, סינמטק תל אביב ועוד סינמטקים ברחבי הארץ.

הסרט "תיאודור" לוקח את הצופים למסע מרגש בעקבות הרצל, החל מימיו כסטודנט צעיר ועד להפיכתו למנהיג ציוני פורץ דרך. דרך המוסיקה המופלאה של כנען והבימוי המרתק של ריקלין נחשף הקהל לרגעים מכוננים בחייו של הרצל: המאבק באנטישמיות, מערכת היחסים עם ז'ולי אשתו המיוסרת, הקשיים, ההתמודדויות והדך אל החזון המופלא של מדינת היהודים.

תיאודור היא לא רק אופרה, אלא חוויה תרבותית ייחודית. זו הזדמנות נדירה לחוות את סיפורו של הרצל בצורה חדשה ומרגשת. התגובות הגדירו את תיאודור כלהיט שחייבים לראות: "את היצירה הזאת אסור להשאיר רק לחובבי האופרה. היא חייבת להפוך ללהיט" (וואלה), "מחזה מוזיקלי מבוצע היטב שאמור להיות להיט (הארץ), "כששמעתי את תגובות הקהל הבנתי שאני נמצא באירוע יוצא דופן" (ישראל היום).

כשעמי אלה יצא מהאפרה תיאודור, הוא התקשר ישר לצח גרניט מנכ"ל האופרה הישראלית ואמר לו שאת תאודור, חייבים לצלם ולהפיץ לכולם. "לצלם את תיאודור ולתעד את יצירת המופת הזו זו שליחות ומסר לדורות הבאים. כשהחלטנו לצלם את תיאודור לקולנוע באמצע שנת 2023, ראינו בה יצירה חשובה לכולנו. אבל לאחר אירועי ה-7.10, עת יצאנו לצלם את ההפקה, הבנו עד כמה הסיפור שלה רלבנטי גם לימינו ושהיא למעשה סיפור חיינו וסיפורו של העם היהודי. כל יהודי יכול לראות את עצמו כתיאודור, לא משנה מאיזה מדינה הוא הגיע לארץ ישראל." עמי אלה, מנכ"ל Ellacomm.

הפקת הסרט היא שת"פ בין האופרה הישראלית וחברת ההפצה הישראלית (אלהקום( Ellacomm. האופרה צולמה למסך הגדול בצילום מולטי קאמרה בהובלת פרימנטל ישראל – זרוע התוכן של פרימנטל העולמית. צילום ההפקה התאפשרה הודות לתמיכתו הנדיבה של מר דניאל חוסידמן, אשר יזם את הרעיון להעלות את אופרה על חייו של תיאודור הרצל.

Ellacomm היא חברת ההפקות והתוכן הוותיקה בישראל אשר נוסדה בשנת 1977 והבעלים שלARIA   גוף התוכן למוסיקה קלאסית אשר הקימה את סדרת "ARIA אופרה בקולנוע" בשנת 2019 ומקרינה מדי חודש את האופרות הגדולות בעולם על מסך הקולנוע בתרגום לעברית.
בנוסף הקימה  ARIA שירות VOD למוסיקה קלאסית שקיים בכל פלטפורמות השידור,HOT ,yes ,Cellcom ,partner .ARIA גאה להביא להפצה כלל ארצית ובין לאומית את תיאודור.

את הסרט תפיץ חברת המדיה הגרמנית הגדולה יוניטל UNITEL לגופי שידור ברחבי העולם. Ellacomm בשיתוף פעולה עם רשתות בתי הקולנוע תפיץ ותקרין את האופרה "תיאודור" בישראל ובמדינות אחרות.

האופרה תיאודור

מאת: יונתן כנען

ליברית ובימוי: עידו ריקלין

מנצח: נמרוד דוד פפר