פסח לכל המשפחה בסינמטק תל אביב, כמעט 3 שבועות של תוכן עשיר ומעשיר לקטנים ולגדולים– מיום רביעי, 17 באפריל ועד יום שני 29 באפריל . בתוכנית: מגוון הקרנות על פופים, מחווה להייאו מיאזקי, במאי האנימה המפורסם והחשוב ביותר בעולם, אשר פתח והכיר את הז'אנר לקהל המערבי יותר מכל יוצר יפני אחר. במסגרת התוכנית הכללית בסינמטק יוקרנו במהלך החג שני סרטים מדובבים לילדים – "פוניו על הצוק ליד הים" ו-"השכן הקסום שלי טוטורו". סרטים נוספים שיוקרנו: "נסיך מצרים" (לגילאי 8+), "סיפור הברווזים"  (לגילאי 5+), "ספיידרמן מימד העכביש" ( לגילאי 8+), "סוד הגן הנעלם" (לגילאי 10+) ועוד.

בנוסף, יתקיימו גם סדנאות מרתקות:

סדנת מיניאטורות - שולחן החג | לגילאי 6 - +

הייתם מאמינים שאפשר לערוך את כל שולחן החג - בגודל של יד? בואו להתנסות בסדנה חווייתית ליצירת מיניאטורה של שולחן החג. מנחה: תמי רואה, אמנית מיניאטורות.

סודות הדיבוב + הקרנת "סיפור הברווזים" - מדובב | לגילאי 5+

מפגש מסקרן ומלא קולות שונים ומשונים בו תספר השחקנית והמדבבת עדי ארד על הקסם של עולם המשחק והדיבוב. עדי תדגים לקהל איך היא מאפיינת קולות מיוחדים בדיבוב, תספר סודות מאחורי הקלעים ותראה דוגמאות מהסרטים שכולם מכירים ואוהבים. לאחר המפגש יוקרן הסרט ״סיפור הברווזים״.

והקורסים המעולים של הסינמטק שיתקיימו במהלך פסח: פסקול חיי – על פסקולים בקולנוע (לכיתות ג' – ו') - במהלך חמישה ימים בחופשת הפסח ניצור סרטים, כשהפעם גם נפתח טוב טוב את האזניים שלנו ולא רק את העיניים – בזמן שנתמקד ונשים דגש על המוזיקה והסאונד המלווים את הסרטים.

המשתתפים.ות יגשו אל עולם הקולנוע בשימת דגש על פס הקול המלווה את העלילה ומשרת ומעצים את הרגש שבסרטים. נכיר את עולמות הסאונד, ניצור בעצמנו אפקטים קוליים וגם נשתמש בקיימים. כשבסופם של חמישה ימים שבהם המשתתפים יכתבו תסריט, יעצבו סטים, יערכו וישתמשו באפקטים מיוחדים – לבסוף ישמעו ויצפו בתוצרים שלהם, על המסך הגדול.

הקורס מיועד לילדי כיתות ג'-ו' ויתקיים ב3 קבוצות בחלוקה לפי גילאים. בכל קבוצה עד 25 משתתפים.ות. הקורס כולל – צוות הדרכה מקצועי, ציוד צילום, יצירה מעשית של סרטונים, חומרי יצירה, הקרנת התוצרים. משך – הקורס יתקיים בשבוע הראשון של חופשת הפסח בבתי הספר, ימים א'-ה' 14-18 באפריל, בין השעות 9:00-14:00. מחיר 850 ₪

משיר לתמונה - סדנה מעשית לוידאו קליפים (לכיתות ז' – ט')

הסדנה מיועדת לקבוצת ילדים ונוער בכיתות ז-ט, אוהבי קולנוע ומוזיקה. את הסדנאות תעביר הבמאית בטינה פיינשטיין בעלת ניסיון בעשיה דוקומנטרית וקליפים של מעל 20 שנה. בסדנה ניצור פרויקטים בהם המשתתפים יתנסו במגוון תפקידים בעשיית הסרטונים. בסדנה נלמד ליצור וידאו קליפים דרך התנסות מעשית בכל קשת התפקידים הנדרשת: נתחיל מכתיבת התסריט, נמשיך אל בימוי, הפקה, ויום צילום להקה בלייב בסינמטק, ולבסוף – עריכה.

זוהי סדנה חווייתית מעשית ויצירתית. המטרה העיקרית של הסדנה היא להעניק חוויה יוצאת דופן של עשייה, העצמה והעשרה, לימוד דרך התנסות. בכל ילד/ה ונער/ה שיש בהם את התשוקה לקולנוע יש את היכולת ליישם, והמטרה שלנו היא להעניק את הכלים והביטחון לכל אחד ואחת ולהוכיח להם/ן שהם יכולים/ות.

על בטינה פיינשטיין: אמא ל 2, במאית, מפיקה, עורכת וידיאו ומנהלת אומנותית. בעלת ניסיון עשיר בעשייה דוקומנטרית, הן בטלוויזיה והן בקולנוע. לאורך השנים הובילה כיזמת ומנהלת אמנותית את פרויקט הקליפים והפסטיבל "אינדי סיטי", שמשודר כ 10 שנים ברציפות בערוץ 8. יצרה את סדרת הרשת המוזיקלית "כאן אינדי" בעבור תאגיד השידור, "ברחובות שלנו" עבור ערוץ הילדים. ביימה קליפים לדודו טסה, ברי סחרוף ואהוד בנאי, דיקלה ועוד רבים וטובים.

חמישה ימי קורס 14-18 באפריל בין השעות 10:00-14:00 . מחיר 900 ₪