נשיא המדינה יצחק הרצוג בהקרנה לציון יובל שנים לסרט התיעודי ״הבית בקריית שמונה״: ״כולנו יודעים שאנחנו חייבים להשקיע את השנים הקרובות בריפוי, בשיקום ובתיקון. אבל חייבים להבין שזה נכון לא רק לשנים הקרובות, אלא קודם כל כאן ועכשיו. מדינת ישראל חייבת להפנות את המשאבים, לתת תשומת לב ולשים בסדר עדיפויות לאומי עליון את הקהילות הפגועות, המשפחות, הערים, המושבים, הקיבוצים, והמועצות. אין ספק שהיא עושה זאת בצורה טובה בדרום ובעוטף עזה, אבל כמו שאתה – ידידי ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן ועמיתך יודעים, כמו שאתם – נשות ואנשי קריית שמונה – יודעים היטב – חייבים לעשות את אותו הדבר בצפון.

הצפון משווע ל'תקומה'. כלומר למינהלת, דמוי מינהלת 'תקומה'– שתתכלל את השיקום, את הריפוי, ואת הצמיחה, וגם לתקומה של ממש, למדינה שלמה למוסדותיה ומשאביה שתעמוד מאחוריכם ותתמוך, שתסייע, שתאמץ אל הלב ותתן כלים לצמיחה מחודשת.

אנחנו מוכרחים להציב לנגד עינינו אתכם – תושבי הצפון היקרים והגיבורים, שחודשים ארוכים של מחיר כבד, של פליטות ונדודים, עוברים עליכם. אני פוגש מדי שבוע רבים-רבים מכם; אני שומע אתכם מתראיינים ומשתפים בתחושותיהם בכלי התקשורת; אני רואה את הכאבים והדאגות המוצדקות שלכם; ובשם העם כולו, אני מחבק אתכם, ומצדיע לעוצמות שאתם משקפים, גם בלב הטלטלה והערפל״.