אפוס פסטיבל הבינ"ל לסרטי תרבות ואמנות יתקיים בפעם ה-15 במוזיאון תל אביב לאמנות ובסינמטק תל אביב. בפסטיבל יוקרנו עשרות סרטים מהארץ והעולם.

סרט הפתיחה "הבמה שלהם" מביא למסך חבורה מדהימה של שחקני תיאטרון, כולם בעלי צרכים מיוחדים בהכנות להעלאת מחזה, שהוא אגדה צבעונית, בה קסם התיאטרון נכנס לעומק של סרט תיעודי עם  סצנות קולנועיות צבעוניות להפליא.

הפסטיבל יינעל עם חגיגה קולנועית וחושית 'כרמן של סאורה' בהקרנת עותק חדש של הסרט המצליח מ-1983 (שהיה מועמד לאוסקר), תזכורת לכשרונו הגדול של קרלוס סאורה הספרדי, מהחשובים שבבמאי אירופה במאה שעברה, והוא מוקרן במלאת שנה למותו.
   
עוד  סרטים בולטים שיוקרנו: מונק-סרט שמפרק את האוטוביוגרפיה של אחד הציירים המודרנים הגדולים  ומביא פרוטרט שונה וייחודי שלו אל ההווה והעתיד בארבעה פרקים שונים, ארצו של פוקנר האדפטציה לעולם הדמיוני שבנה פוקנר בספריו, הופכת למציאות באמצעים של שירה קולנועית שמגלה פסיפס של מקומות ואנשים קסאנקיס: מהפכן-יאניס קסנאקיס, שאשתקד מלאו 100 שנה להולדתו, הוא אחת הדמויות הייחודיות  בעולם המוסיקה המודרנית. הוא היה מהנדס, ארכיטקט ומוסיקאי מחונן וחלוץ של מוסיקה אלקטרונית אוונגרדית, המשלבת לתוכה אור ומבנה רומיאו, יוליה, תומאס וכל השאר זוהי הפקה יצירתית של האופרה בפריז, אבל זו גם הצצה אל מה שצפוי לנו מבחינה אמנותית באולימפיאדה בפריז השנה. תומס ג'ולי – במאי מקורי ועטור פרסים – נבחר לתפקיד המנהל האמנותי של המשחקים האולימפיים ונשיקתי תהיה רוצחת- ציליה דראפקין סרט על תשוקה ואהבה, חושניות וסקס בוטה – וכל אלה ביידיש (!). שירתה החלוצית של דרופקין נתצה מוסכמות ונוסיף על זה את האנימציה היפיפיה שיצר לסרט Jewboy (ירון שין, שגם ידבר על זה בתום ההקרנה).