פסטיבל דוקאביב חוזר בפעם ה-26. בפסטיבל ייערכו בכורות עולמיות, תוכנית מחווה, מפגשי יוצרים מהארץ ומחו"ל ואירועי תעשייה, שיתקיימו ברחבי תל אביב-יפו: סינמטק תל אביב, מוזיאון תל אביב, סוזן דלל, CCA תל אביב – יפו, קולנוע לב, מרכז אניס, בית רדיקל, מגדלור ועוד.

סרטי התחרות הבינלאומיים:

KIX, דוקו מחוספס המגולל את סיפור ההתבגרות המהיר והזועם של סאני ברחובות הסדוקים של בודפשט. בנים, קורותיהם של שלושה סטודנטים במינכן בקיץ אחרון של ברומאנס. הכיתה, של הבמאית רות בקרמן המתמקמת בקרבת ילדי כיתה אחת בבית ספר יסודי בווינה ומפליאה לקלוט את האירועים שיעצבו את אישיותם. ויסטה מארה, עונת התיירות בעיירת חוף איטלקית נפתחת בפברואר ונסגרת באוקטובר, כשבסך עוברים הנופשים - ואלה שעובדים עבורם. פסקול ההפיכה, פאזל קולנועי מבריק וקצבי שמתרכז בשנת 1960, כשהקלחת הפוליטית - עם עצמאות קונגו, אייזנהאואר נגד חרושצ'וב ואתגרי האו"ם בעידן הדה-קולוניזציה - בערה במקביל לפופולריות העולמית של ארמסטרונג, גילספי ונינה סימון. צועדות בחשיכה, דוקו עוצמתי ומרשים סביב חייהן של אלמנות בפריפריה החקלאית של הודו שמגלות מחדש את כוחן. רפובליקה, בדירה של פחות מ-6 מ"ר צעיר סיני חותר להגשים אידיליה היפית-מאואיסטית. שלג שחור, מותחן עיתונאי מרתק על עקרת בית ואם לשלושה המפרסמת סרטון על הזיהום הסביבתי ממכרה הפחם הסמוך לביתה בסיביר והופכת בן לילה ל"אויבת העם" ולאקטיביסטית ללא חת.

בין סרטי אמנות ותרבות:

ג'ון גליאנו: גאות ושפל בבימויו של זוכה האוסקר קווין מקדונלד על עלייתו ונפילתו של מעצב העל ג'ון גליאנו. אובססיה לאור, קליידוסקופ צבעוני על לואי פולר - אמנית במה מקורית וספקטקולרית, חלוצת אמנות הפרפורמנס. מושכת אש: סיפורה של אניטה פלנברג הם קראו לה מכשפה,

רוצחת, הקללה של הרולינג סטונז - אך הם כלל לא ידעו מי היא באמת אניטה פלנברג. דיוקן שמעניק גאולה לדמות סיקסטיז כריזמטית ומרדנית, מכורה וממכרת, שקמה שוב ושוב מתהומות האפלה. הסטונז ובריאן ג׳ונס של אמן הביוגרפיות ניק ברומפילד על סיפורו של בריאן ג'ונס, מייסד הרולינג סטונז, גאון מוזיקלי, סמל סקס ונפש אבודה, שעזב את העולם בן 27, צעיר לנצח.

עומאר וסדריק - עד שזה ירגיש מוזר מדי, הצצה אינטימית בווליום גבוה לקרביים של צמד מוזיקאים ( "At The Drive-In" ו"דה מארס וולטה") שהגיעו לקצה, ביצירה ובחברות. פאני: המנדלסון האחרת, ביו-סימפוניה קולנועית המוקדשת לפאני מנדלסון, שהייתה עילוי מוזיקלי והוכרעה בידי הגבלות חברתיות ואח מלחין מפורסם. פרידה, ביופיק אודות פרידה קאלו - אמנית, מאהבת, אייקון - במילותיה שלה ובאנימציה מרהיבה. ויוה ורדה! הארכיון הפרטי העשיר של אנייס ורדה, הקוסמת האנרכיסטית של הקולנוע הצרפתי, נפתח. בלדיגה, פרובוקטור, אקסטרווגנטי, טוטאלי - הצלם שחי עד הקצה את ברלין של שנות ה-80. לצייר עם ריקרדו הצייר ריקרדו קבאלו מזמין אותנו לתפוס דרך מבט ומכחול את העולם שמעורר בו השראה. סרטו של הבמאי הנודע וחברו הקרוב ברבה שרודר.

בין סרטי מאסטרים ומאסטריות:

אות רוטטת, סרטה של נורית אביב הינו צלילה רב-לשונית, מרחיבת דעת וגם אישית מאוד אל משמעויות השימוש בצליל ר', וכיצד הוא מבטא את המקום ממנו הגענו - או את זה שאנו שואפים להיות חלק ממנו. אנסלם סרטו של וים ונדרס הוא צלילה חומרית ופיוטית, חושית ומרהיבה אל גוף עבודותיו של הפסל והצייר המונומנטלי אנסלם קיפר - ודיאלוג בין שני יוצרים פנומנליים. (יוקרן ב3D ו2D). טרואגרו - הנאות קטנות של אמן התיעוד המתבונן פרדריק וייזמן, המקדיש את סרטו החדש לבית טרואגרו, מסעדת שלושה כוכבי מישלן מתוזמרת היטב, מוסד משפחתי וגן עדן לחובבי קולינריה ואסתטיקה משובחת. מאדאם הופמן של סבסטיאן ליפשיץ, בהקרנת בכורה בינלאומית - פורטרט מחמם לב על חמלה והשלמה, ובמרכזו סילבי, אחות בכירה העומדת בפני פרישה ואשר לומדת להעריך מחדש את האנשים המשמעותיים בחייה - אמה, בן זוגה ובתה.

במסגרת מאסטרים ומאסטריות תתקיים מחווה לאודריוס סטוניס (Audrius Stonys) - מהבולטים שביוצרים הדוקומנטריים בעולם, במאי, מפיק ומרצה, ממשיך וגם מתווה דרך של האסכולה הפיוטית הבלטית. עבודתו מחוברת בשורשיה אל המקום וההיסטוריה, ובה בעת מרחפת מעל הזמן, משקפת עיסוק מתמיד בסוגיות של חופש – אישי, קולקטיבי, אמנותי, מוסרי. במסגרת המחווה יוקרנו שבעה מסרטיו הארוכים והקצרים ותתקיים

כיתת אמן בהשתתפותו, בה יוקרנו סרטיו הקצרים: UKU UKAI (2006, 30 דק'), ארץ העיוורים (1992, 25 דק'), נמל (1998, 10 דק'), בודדה (2001, 10 דק'), גשרי הזמן (2018, 78 דק'), האישה והקרחון (2016, 56 דק'), ראמין (2011, 58 דק')

בתחרות מעבר למסך יוקרנו, בין השאר:

המקום בו הנחנו את ראשינו, סרט ביכורים רגיש ויפהפה על אישה שמשבר סביבתי מציף בקרבה געגועים לזמן אחר. מהמראה האחורית בין שדות מוקשים וכשברקע ירי פגזים, רכב החילוץ הופך לחלל בטוח ואינטימי עבור פליטים מחזית אוקראינה, וסיפורי התלאות שבפיהם טווים דיוקן מרובד וצורב על מחיר המלחמה והכמיהה לחיים רגילים. עצים דוממים לאחר אירוע טרגי בגבול בלרוס-פולין, נערה כורדית שנמלטה עם משפחתה לאירופה נדרשת להתבגר במהירות על מנת לגדל את ארבעת אחיה - וכדי להגשים את החלומות שלה עצמה.