הקולנוע הישראלי ממשיך לכבוש פסגות בעולם: הסרט התיעודי "יונתן אגסי הציל את חיי", העוקב אחרי חייו הסוערים של כוכב הפורנו הגאה יונתן אגסי, התקבל לפסטיבל היוקרתי בעולם לקולנוע תיעודי IDFA שייערך באמסטרדם. הסרט, אשר זכה בפסטיבל ירושלים בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר, נבחר מתוך אלפי סרטים מרחבי העולם ויתמודד מול 11 סרטים בתחרות הרשמית לפרס הסרט התיעודי הארוך הטוב ביותר בפסטיבל.



הישג זה מגיע לצד אהדה בקרב המבקרים בארץ, והצלחה קופתית מרשימה לה זכה הסרט עם למעלה מ-12,000 צופים עד כה. הסרט אותו ביים תומר הימן וערכו אלכס חוסיד וטל רבינר, מציג בימים אלו בבתי קולנוע לב וישודר החל ב-11 לנובמבר כסדרה בת 4 פרקים בערוץ HOT8, יוקרן בבכורה בינלאומית בפסטיבל.





פסטיבל IDFA, הנערך מדי שנה באמסטרדם, שם לעצמו למטרה ליצור תכנית מגוונת ואיכותית של סרטי תעודה, המאירים, בצורה יצירתית וחדשנית את המציאות החברתית שבה הם פועלים. כל שנה נבחרים 12 סרטים מרחבי העולם למסגרת התחרותית בפסטיבל, להתמודד על תואר הסרט התיעודי הארוך הטוב ביותר.



הסרט מביא את סיפורו של יונתן אגסי, אחד מכוכבי הפורנו הגאה הגדולים בעולם, אשר חולק את חייו בין ברלין לישראל. יונתן בונה את תהילתו ואת הצלחתו במה שעל פני השטח הוא טאבו עולמי, אך בפועל מענג מיליוני אנשים. זהו סרט על אדם בודד שמחפש אהבה ומשמעות, אך נשאב בדהרה למסלול חיים הרסני, ומבין בדרך הקשה ביותר שהפנטזיות הקיצוניות שאותן הוא מגשים, הן לאו דווקא הפנטזיות האישיות שלו. בנוסף, חושף הסרט מערכת יחסים מפתיעה בין יונתן לאמו, אשר באומץ וברגישות מעזים לבחון מחדש את גבולות התא המשפחתי.