מאז ימי הביניים, רובין הוד גונב מהעשירים ונותן לעניים, עם חץ וקשת בידו והעלמה הנאווה מריאן תלויה על זרועו. בגרסה הקולנועית החדשה של האגדה, שתעלה היום למסכים בארץ, השחקן הוולשי טארון אגרטון נכנס לנעליו של הגיבור האנגלי העממי. אגרטון התפרסם לאחר הופעותיו בסדרת הטלוויזיה הבריטית "העשן" וסדרת סרטי "קינגסמן".



הוד, אציל לשעבר, לומד להיות גנב מג'יימי פוקס, שמביא טוויסט מודרני לדמותו של ג'ון הקטן – הסיידקיק הנצחי של רובין הוד. איב יוסון, מהסדרה "הניק" של סטיבן סודרברג, היא אהובתו של רובין הוד, מריאן.





הסרט הגדול האחרון שהוקדש לסיפורו של רובין הוד היה סרט המלחמה השאפתני של רידלי סקוט מ־2010, בכיכובם של ראסל קרואו וקייט בלאנשט, אך רשימת הסרטים שהוקדשו לגיבור האהוב בירוק לאורך השנים היא בלתי נגמרת.



השחקן הראשון שלנצח יהיה מזוהה עם דמותו של רובין הוד הוא דאגלס פיירבנקס, שנכנס לנעליו בסרט האילם “רובין הוד” משנת 1922. זה היה אחד הסרטים היקרים ביותר שהופקו בשנות ה־20 - ממון רב הושקע בעיצוב, בתפאורה ובתלבושות ליצירת אפוס ימי־ביניימי מרהיב. כשהמלך ריצ'רד לב הארי עזב את אנגליה ויצא למסעי הצלב בארץ הקודש, הוא העביר את הפיקוד לאחיו העריץ, הנסיך ג'ון. מזל שרובין הוד יוצא להילחם בו. הסרט היה להיט ענק, ואף שהוא לא היה הסרט הראשון על רובין הוד – כבר הופקו כמה וכמה סרטים אילמים בעשור הראשון והשני של המאה ה־20 – רבים מהמאפיינים שאנחנו מזהים עם רובין הוד נולדו למעשה בהפקה הזאת.





16 שנה מאוחר יותר יצא סרט רובין הוד הגדול הבא, בכיכובו של ארול פלין, מכוכביו הגדולים של תור הזהב ההוליוודי. פלין - רודף השמלות השרמנטי ששמו נקשר ללא מעט התנהגויות מיניות מפוקפקות שבוודאי לא הולמות את הגיבור הפולקלוריסטי הרומנטי שעמו הוא כה מזוהה - ביסס את הקריירה שלו על סרטי הרפתקאות למיניהם, ובראשם “הרפתקאות רובין הוד”, שצולם בטכניקולור מרהיב. כמו בסרטי הרפתקאות אחרים בכיכובו, גם כאן גילמה את אהובתו השחקנית אוליביה דה הבילנד.



ב”הרפתקאות רובין הוד”, פלין מגלם אביר סקסוני המנהיג חבורת גרילה, שבהיעדרו של מלך אנגליה נלחמת בנסיך ג'ון ובנורמנים המתעללים בפשוטי העם הסקסונים. “הרפתקאות רובין הוד” זכה בשלושה פסלוני אוסקר ונרשם כאחד הסרטים הרווחיים ביותר של 1938. עד היום, רבים מחשיבים אותו לסרט הרובין הוד הטוב ביותר שהופק אי פעם.




את ג’ון הקטן – יד ימינו של רובין הוד ואחד מכנופיית פורעי החוק שלו, “האנשים העליזים” – גילם בשני הסרטים הללו השחקן אלן הייל: פעם אחת לצד דאגלס פיירבנקס ופעם אחת לצד ארול פלין. הייל שיחק את ליטל ג’ון פעם נוספת, לצד ג’ון דרק, בסרט Rogues of Sherwood Forest מ־1950, במה שהיה לתפקידו הקולנועי האחרון.

נכנסים לטייץ

רובין הוד תמיד היה גיבור קולנועי אהוב: הוא חתיך ושרמנטי, מצד אחד, פורע חוק מסוכן ומצד שני אקטיביסט שנלחם לטובת העם, וסרטיו מציגים שילוב מסחרי של הרפתקאות, דרמה, היסטוריה ורומנטיקה.

מראשיתו המדיום הקולנועי אפשר למצוא גרסאות של האגדה בשלל שפות, בלייב אקשן או באנימציה, לילדים או למבוגרים, ברצינות תהומית או בצחוק מוחלט. בגרסת האנימציה של וולט דיסני מתחילת שנות ה־70, למשל, כל הדמויות הן חיות: רובין הוד ומריאן הם שועלים, ג’ון הקטן הוא דב, השריף של נוטינגהאם הוא זאב והמלך ריצ’רד והנסיך ג’ון הם אריות.



ב־1976 עשתה אודרי הפבורן קאמבק, לאחר היעדרות של כמעט עשור מהמסך, כשגילמה את מריאן לצד שון קונרי בסרט ההרפתקאות הרומנטי “רובין ומריאן”. רובין הוד זכה לעדנה בשנות ה־90 עם “רובין הוד: נסיך הגנבים” בכיכובו של קווין קוסטנר – הסרט שהניב את הבלדה האלמותית Everything I Do I Do It for You של בריאן אדמס. ומנגד, באותו עשור יצאה גם הגרסה הפרודית, "רובין הוד: גברים בגטקעס" של מל ברוקס (שכבר הפיק סדרה פרודית על רובין הוד בסבנטיז), עם קרי אלווס (החתיך מ"הנסיכה הקסומה") בתפקיד הראשי.

אינספור שחקנים נכנסו לאורך השנים לטייץ הירוקים של רובין הוד, ומכיוון שהמספרים מוכיחים שגיבור בעל שם מוכר שולח (בדרך כלל) את הקהל לבתי הקולנוע, רשימה ארוכה של סרטי רובין הוד חדשים כבר מצויים בשלבי הפקה. המדוברים ביותר הם “מריאן” – סרט שבו מרגו רובי תגלם את העלמה מריאן לאחר מותו של רובין הוד – וסרט לייב־אקשן חדש של אולפני דיסני, המתוכנן להפוך לזיכיון הרפתקאות סטייל “שודדי הקאריביים”, עם רובין הוד במקום הפיראט. יער שרווד כמרקחה.