לפני שתקראו את הביקורת הזאת בחשש, נודיע מראש - לא יהיו כאן ספוילרים. עכשיו אפשר להתחיל.

הסרט החדש של DC, אקווה-מן, שיגיע לישראל ב-27/12 מוציא מהמצולות את סיפורו של ארת'ור קרי, מלך אטלנטיס אותו ראינו לראשונה בסרט הקודם של החברה "ליגת הצדק". עם כוכבים כמו סופרמן, באטמן, וונדר וומן, לא נשאר לו הרבה זמן מסך בסרט הקודם, אך בזה הוא מפצה כך ומביא לקדמת הבמה גיבור על שאינו קשור לשלישייה המוכרת.
הסרט מגולל את סיפורו של ארת'ור, החי בין שני עולמות- מצד אחד הוא יורש העצר של מלכות אטלנטיס בזכות אמו, ומצד שני הוא בן אדם שחי על אדמה שכן אמו התחתנה עם בן תמותה. כאשר מופיעה סכנה חדשה על עולם היבשה, ארת'ור נאלץ להגיע בפעם הראשונה לאטלנטיס ולהציל את העולם בעזרתה של הנסיכה האטלנטית מרה, במלחמה כנגד אחיו.

ג'ייסון ממואה, שמוכר לאנשים רבים בתור חאל דרוגו מ"משחקי הכס"ף נכנס לנעליו של יצור המים בצורה משכנעת ומעניינת, ונראה שהוא תפור על התפקיד. הוא מצחיק, קשוח בזמני מלחמה, אך יודע להיות גם רחמן כשצריך, כמו מלך חכם. הדבר היחיד שנראה שפוגע בו הוא לשים חולצה או כל פרטים לבוש עליון. גם אמבר הרד (שמשחקת את מרה) משחקת בצורה משכנעת נסיכה אטלנטית והחיבור ביניהם משכנע ומעניין.
נראה ש-DC השקיעו רבות באפקטים והאווירה הייחודית של הסרט. פעמים רבות התפעלתי מיופיו של האוקיינוס והדרך שבה הסרט תיאר את העיר השקועה אטלנטיס באמצעות צבע מושך, בעלי חיים מגוונים ושימוש רב באורות. אך לא רק זה. גם סצנות היבשה היו יפות למראה ומלאות במקומות אקזוטיים. 
קרבות המים והיבשה כאחד מושכים את העין ומצולמים היטב, נותנים תחושה אמתית ואותנטית של קרבות שלא נראו בעבר בסרטי DC.  למרות זאת, הם נפלו בנקודה צפויה, עם שימוש מוזגם בהילוך איטי. במהלך הקרבות הוא בטעם טוב, אך נראה שהבמאי החליט להשתמש בו יותר מדי, ללא הייתה סיבה ממשית להשתמש בהן. 
אז אחרי האפקטים וסצנות הלחימה המעניינות, צריך להודות שדווקא העלילה הייתה החלק החלש של הסרט. מתחילתו ועד סופו היה ברור מה יהיה גורלן של הדמויות, וברגע שהופיעה דמות, היה ניתן להבין מה המניע שלה בסרט ובאיזה צד היא. גם האויב בסרט לא היה מפתיע או חדשני בהרבה, ונראה שכל רצונו היה להשתלט על העולם, כמו כמעט כל אויב בסרטים מסוג זה. גם הדיאלוגים היו לעיתים קרובות נדושים וצפויים, דבר בעייתי בסרט שמנסה להציג לעולם דמות חדשה. 
בקיצור, אם בא לכם לנקות את הראש אחרי שבוע קשה, במשך שעתיים ועשרים דקות של אפקטים מרהיבים, אקווה-מן הוא הסרט בשבילכם. אך קחו בחשבון שאין בו עלילה חדשנית או מעניינת במיוחד. אבל היי, לפעמים לא צריך עלילה חדשנית כדי ליהנות מסרט טוב.