הלילה (ראשון) יתקיים במלון "בברלי הילטון" בלוס אנג'לס טקס פרסי גלובוס הזהב ה־76. את הטקס ינחו צמד השחקנים סנדרה או ("האנטומיה של גריי") ואנדי סמברג ("סאטרדיי נייט לייב"), שנבחרו למשימה בזכות הכימיה ביניהם, שהתגלתה כשהגישו יחד בטקס האמי האחרון את פרס הבימוי לקומדיה.



חשיבותו של הטקס, מעבר להיותו במה נוספת להצגת אאוטפיטים נוצצים, שלעתים גם משמשים כבגדי מחאה (ראו טקס גלובוס הזהב 2018, שאליו הגיעו נשות הוליווד לבושות שחורים, כחלק מהקמפיין MeToo#), היא בהיותו הפרומו לדבר האמיתי: טקס האוסקר.



במהלך הערב יוענק פרס מפעל חיים ע"ש ססיל ב. דה-מיל לשחקן האגדי ג'ף ברידג'ס (69), הצרוב בתודעה כ"דוד" מסרט הפולחן "ביג לבובסקי", כמו גם מהופעות בלתי נשכחות שלו בסרטים "לב אמריקאי", "נערי בייקר המופלאים", "אומץ אמיתי" ועוד.



ועכשיו, לחלק החשוב באמת - המועמדויות. בגזרת הסרטים מוביל "סגן הנשיא" עם שש מועמדויות, ובהן הסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר (אדם מקיי, "מכונת הכסף"). במרכז הסרט - עלייתו של דיק צ'ייני (כריסטיאן בייל), סגן הנשיא החזק ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. לצורך התפקיד הוסיף בייל כ־20 קילוגרמים למשקלו, מה שלא לגמרי זר לו, אחרי שהעלה משקל דומה לצורך תפקיד בסרט "חלום אמריקאי".





אחריו דולק "כוכב נולד" של בראדלי קופר, שגם שיחק בו, עם חמש מועמדויות, ובהן הסרט הטוב ביותר והשיר הטוב ביותר - Shallow - בביצוע ליידי גאגא, כוכבת הסרט. עוד במצעד הסרטים המועמדים: "הפנתר השחור" שביים ראיין קוגלר, שובר קופות של מארוול, שבמרכזו גיבורי־על אפרו־אמריקאים, שזכה לשלוש מועמדויות; "רפסודיה בוהמית", סרטו של הבמאי בריאן סינגר, ובמרכזו - חייו של פרדי מרקיורי, סולן להקת קווין, שזכה לשתי מועמדויות. מעניין לציין כי תפקידו של מרקיורי, שאותו מגלם השחקן ראמי מאליק, הוצע בתחילה לסשה ברון כהן, שפרש מהפרויקט עקב חילוקי דעות אמנותיים; "שחור על לבן" של ספייק לי; ו"אם רחוב ביל היה יכול לדבר" של בארי ג'נקינס ("אור ירח"), המועמדים לסרט הדרמה הטוב ביותר; וגם "מרי פופינס חוזרת", המועמד בקטגוריית הסרט הקומי־מוזיקלי הטוב ביותר; ו"ראלף ההורס שובר את האינטרנט", המועמד לסרט האנימציה הטוב ביותר.



סביר להניח שהשנה לא יגיעו קובלנות מצד ארגונים אפרו־אמריקאים, שכן שלושה מתוך הסרטים המועמדים נוצרו על ידי במאים שחורים. לנשים, מצד שני, בוודאי יהיו הסתייגויות, מאחר שגם הפעם אין אף אישה אחת שמועמדת בקטגוריית הבימוי.





המועמדים הבולטים בגזרת הטלוויזיה: הסדרה "הרצח של ורסצ'ה", שמועמדת לארבעה פרסים, ובהם המיני־סדרה הטובה ביותר ושחקנית המשנה (פנלופה קרוז בתפקיד האחות דונטלה). הסדרה מגוללת את פרשת הרצח של מעצב העל ג'יאני ורסצ'ה על ידי הפסיכופת הצעיר אנדרו קונאנן, שהתאבד כמה ימים אחרי ביצוע הפשע. אחריה ניתן למצוא את העונה השישית והאחרונה של סדרת הריגול "האמריקאים", שמועמדת לשלושה פרסים. במרכז הסדרה, שמתרחשת בתקופת המלחמה הקרה, שני סוכני ק.ג.ב שמתחזים לזוג אמריקאי טיפוסי; והעונה השנייה של "גברת מייזל המופלאה" – שבמרכזה עקרת בית ניו־יורקית שמגלה שיש לה כישרון סטנד־אפ, שמועמדת לשני פרסים, ובהם הסדרה הקומית הטובה ביותר.



סדרות נוספות שמועמדות הן "ילדותי", סדרה קומית בכיכובו של ג'ים קארי, בבימויו של מישל גונדרי - שניים שכבר שיתפו פעולה בעבר ביצירת המופת הקולנועית "שמש נצחית בראש צלול"; הדרמה "הומקאמינג", שהביאה את הכוכבת ג'וליה רוברטס למסך הקטן כשחקנית וכמפיקה; והמיני־סדרה המלנכולית "חפצים חדים", בכיכובן של איימי אדמס ופטרישיה קלארקסון.





ולמאוכזבי השנה: העונה השלישית של "החיים עצמם", הסדרה שמצליחה לסחוט דמעות גם מבעלי לב מאבן, והעונה השלישית של הסדרה הקומית השנונה "לא בטוחה" - שלא מועמדות באף קטגוריה. ורובין רייט, שלמרות עונה אחרונה מופרכת של "בית הקלפים", החזיקה על כתפיה החסונות באופן מושלם את דמותה של הנשיאה קלייר הייל אנדרווד, לא זכתה למועמדות בקטגוריית השחקנית.