עושה היסטוריה: הלילה (שני) התקיים במלון "בברלי הילטון" בלוס אנג'לס טקס פרסי גלובוס הזהב ה־76, את הטקס הנחו צמד השחקנים סנדרה או ("האנטומיה של גריי") ואנדי סמברג ("סאטרדיי נייט לייב"). או הצליחה לקבוע שני תקדימים היסטוריים בערב כשהפכה למנחה הראשונה של הטקס ממוצא אסייתי, וגם הזוכה הראשונה ממוצא אסייתי בפרס השחקנית הטובה ביותר בדרמה, על הסרט "להרוג את איב", וריגשה את הקהל בנאום מעורר השראה.



בשנה שעברה הייתה זו אופרה ווינפרי שנשאה נאום מרגש, שעסק במעמדן של נשים עם פרוץ תנועת MeToo#, סחף אף האומה האמריקאית וכמעט הזניק אותה למירוץ לבחירות לנשיאות ארה"ב מול דונלד טראמפ. הפעם, הזוכה הגדולה של הערב, המוכרת לקהל בעיקר כדוקטור כריסטינה יאנג מסדרת בית החולים המפורסמת, הצליחה לגרום לכמה דמעות בקהל לזלוג עם נאום קצר ולוחמני פחות, אך מרגש לא פחות. 





עוד לפני הזכייה בפרס, עצם הבחירה באו להנחות את הטקס הדגישה את ערכי קבלת השונה, כשברקע תנועת MeToo# עוד ממשיכה לשנות את פניה של הוליווד. במדינה בה קיימת קהילה אסייתית גדולה, הובלת הטקס היוקרתי אחרי 75 שנים בהחלט מהווה צעד גדול. כשקולה רועד מעט אמרה או למצלמה: "אני אמרתי 'כן' לפחד לעמוד כאן על הבמה הלילה בגלל שרציתי לעמוד ולהסתכל על הקהל הזה ולראות מרגש של שינוי".



"אני לא עובדת על עצמי", אמרה השחקנית וחזרה על עצמה. "אני לא עובדת על עצמי. בשנה הבאה זה יכול להיות שונה. זה ככל הנראה יהיה שונה. אבל כעת הרגע הזה הוא אמיתי".