נטפליקס עושה היסטוריה: האקדמיה האמריקנית לקולנוע הכריזה על המועמדים לטקס האוסקר ה-91 במספרו שיתקיים ב-24 בפברואר, בין המועמדים מובילים "המועדפת" של יורגוס לנטימוס ו"רומא" של אלפונסו קוארון מובילים במספר המועמדויות עם 10 כל אחד שהפך לסרט הראשון של רשת הטלוויזיה "נטפליקס" שמועמד בקטגוריית הסרט הטוב ביותר.



הבמאי הישראלי גיא נתיב מועמד יחד עם ריי ניומן בקטגוריית הסרט הקצר על סרטו "SKIN", ולמעשה מהווה נציגות ישראלית בטקס, למרות שאף סרט מקומי לא מועמד קטגוריית הסרט הזר השנה.





שני הסרטים המובילים הבאים ברשימה הם "כוכב נולד" בכיכובם של ליידי גאגא ובראדלי קופר, ו"סגן הנשיא" בכיכובם של כריסטיאן בייל כדיק צ'ייני, איימי אדמס, סטיב קארל, סם רוקוול שמועמדים לשמונה פרסים כל אחד.



הסרט "הפנתר השחור", גם הוא רשם הישג היסטורי, לאחר שזכה לשבע מועמדויות והפך לסרט גיבורי העל הראשון שזוכה למועמדות על פרס הסרט הטוב ביותר.




בקטגוריית השחקנית הראשית יתחרו על הפרס הראשי יאליציה אפריציו על "רומא", גלן קלוז על "האישה", אוליביה קולמן על "המועדפת", מליסה מקארתי על "האם אי פעם תסלחי לי" וליידי גאגא על "כוכב נולד".

בקטגוריית השחקן הראשי יתמודדו כריסטיאן בייל על "סגן הנשיא", ברדלי קופר על "כוכב נולד", וילם דפו על "At Eternity's Gate" העוקב אחר חייו של וינסנט ואן גוף, ראמי מאלק "רפסודיה בוהמית" ו-ויגו מורטנסן על "ספר ירוק".