א


אדם דוריץ. ג'ניפר אניסטון יצאה עם הסולן היהודי עם הראסטות מלהקת קאונטינג קרואוז באמצע שנות ה־90, כשנתיים לפני שהוא התחיל לצאת עם חברתה הטובה, קורטני קוקס.



אוסקר. אניסטון מעולם לא הייתה מועמדת לאוסקר. היא הייתה הכי קרובה אליו ב־2014, כשרחש סביבה באזז אוסקרים בעקבות משחקה בדרמת האינדי “Cake", שבה היא גילמה אישה ששרדה תאונת דרכים נוראית וסובלת מכאב כרוני, אשר מפתחת אובססיה כלפי ההתאבדות של אישה אחרת בקבוצת התמיכה שלה. הבאזז היה חזק אך המועמדות לא הגיעה.



אייקון אופנה. רייצ'ל מ"חברים" וגם אניסטון עצמה נחשבו לכוהנות אופנה בניינטיז, כאשר נערות מסביב לעולם העתיקו את הלוקים שלהן - מהשילוב של שמלת כתפיות עם גופייה לבנה או טי־שירט מתחת יחד עם סניקרס לבנות, ועד סרבלי הג'ינס החמודים. בשנה שעברה כל הלוקים של רייצ'ל מאז חזרו שוב לאופנה, בפרץ רטרו ניינטיז מטורף.



ג'ניפר אניסטון. רויטרס
ג'ניפר אניסטון. רויטרס



אנג'לינה ג'ולי. האישה שגנבה לאניסטון את בראד פיט. גם שם, כידוע, זה נגמר בבכי.



ב


"בוקר טוב". אניסטון עומדת להשיק את ערוץ הטלוויזיה החדש של חברת אפל עם סדרה חדשה בשם “Top of the Morning", שבה היא תככב לצד ריס וית'רספון וסטיב קארל. סדרת הדרמה תיתן הצצה אל מאחורי הקלעים של הפקת תוכנית בוקר אמריקאית, והיא צפויה לעלות במהלך השנה הקרובה. להזכירכם, לשתי הכוכבות יש היסטוריה: וית'רספון התארחה ב"חברים" בתור ג'יל, אחותה של רייצ'ל, שעברה על חוקי האתיקה בין אחיות כשיצאה עם רוס.



"בחורה טובה". הסרט שהפך את אניסטון לשחקנית מוערכת. ב־2002 הגיע הסרט ששחרר אותה סוף־סוף מכבליה של רייצ'ל. בדרמת האינדי הקומית הזאת גילמה אניסטון בחורה מדוכאת בת 30 מטקסס שתקועה בנישואים משעממים עם



צבּע סטלן ועצלן (ג'ון סי ריילי) ובעבודה מייאשת בחנות כל־בו. את התקווה האחרונה שלה היא מזהה בילד מסוגר בן 22 שמתחיל לעבוד כקופאי בכל־בו (ג'ייק ג'ילנהול). אניסטון קיבלה ביקורות מעולות על הופעתה, שריסקה את הטייפ־קאסט בנחישות.



בראד פיט. במונחים הוליוודיים להתחתן עם בראד פיט - החתיך הבלונדיני המגעיל, שהמציא את עצמו מחדש בתור שחקן לגיטימי ושתיין מיוסר - זה הטופ שבחורה יכולה לשאוף אליו. ביולי 2000, אחרי שנתיים ביחד, התחתנו אניסטון ופיט ברוב הדר ופאר במליבו למורת רוחן של כל נשות תבל, שאומנם התבאסו אך שאבו עידוד מהעובדה שלפחות זאת שתפסה את פיט היא מישהי שאפשר להזדהות איתה, ולא גווינת' פאלטרו. הכל היה נראה יופי, עד 2005, אז פגש פיט על הסט של "מר וגברת סמית'" את אנג'לינה.



ג'ניפר אניסטון עם בראד פיט. רויטרס
ג'ניפר אניסטון עם בראד פיט. רויטרס



ג


"גדולה מהחיים". בימים אלו מככבת אניסטון בקומדיית ההתבגרות "גדולה מהחיים", שאותה היא גם הפיקה. אניסטון מגלמת מלכת יופי לשעבר שהבת השמנה שלה מורדת בה בכך שהיא נרשמת לתחרות מלכת היופי המקומית שהיא מנהלת. עם מוזיקה של דולי פרטון והשחקנית הישראלית אודיה רש בתפקיד החברה הכי טובה של הבת. הסרט מוקרן כרגע בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.



ג'ון אניסטון. אביה הוא השחקן המשופם המוכר בתור ויקטור קיריאקיס מאופרת הסבון "ימי חיינו", שבה הוא משתתף מ־1985 ועד עצם היום הזה (באמצע הוא מת מתישהו, אבל בסוף התברר שהוא חי). כמו השחקן עצמו, גם קיריאקיס הוא יווני.



ג'ון מאייר. בסוף העשור הקודם יצאה אניסטון במשך כמה חודשים עם הסינגר־סונגרייטר החתיכי הצעיר ממנה בכמעט עשור.



ג'ניפר אניסטון עם ג'ון מאייר. רויטרס
ג'ניפר אניסטון עם ג'ון מאייר. רויטרס



ג'סטין ת'רו. אניסטון החלה לצאת עם השחקן והתסריטאי ב־2011. כעבור שנה הם התארסו, ובאוגוסט 2015 התחתנו בחתונה סודית שהתקיימה באחוזתם בבל אייר, ששוויה הוערך ב־22 מיליון דולר. בסוף 2017 השניים הודיעו לעולם שהם נפרדים אך עדיין נשארים החברים הכי טובים. ת'רו בן ה־47 שיחק בסרטים (למשל ב"מלהולנד דרייב" ו"אינלנד אמפייר" של דיוויד לינץ', ב"אמריקן פסיכו" ובמותחן הפסיכולוגי "הבחורה על הרכבת"), כיכב בסדרת טלוויזיה (בדרמה האפלולית “The Leftovers" של HBO), כתב תסריטים (הוא כתב יחד עם בן סטילר את הקומדיות "רעם טרופי" ו"זולנדר 2"), וביים את הקומדיה הרומנטית “Dedication".



מאז שת'רו ואניסטון נפרדו, שמו נקשר בין היתר בשמה של השחקנית/זמרת הצעירה והאקסית של ג'סטין ביבר, סלינה גומז (אניסטון, שחולקת הנהלה עם גומז, שימשה כמעין מנטורית שלה, ועל פי הדיווחים התקשרה לגומז לנזוף בה); לדוגמנית/אומנית/צלמת/איט־גירל הצעירה פטרה קולינס; לכוכבת סרטי "ספיידרמן" לורה הרייר ולאמה סטון.



ד


דניאל מקדונלד. השחקן שהיה בן זוגה במשך ארבע שנים, עד לפריצה שלה ב"חברים". מקדונלד אחר כך התחתן, הוליד ילדים ומת מסרטן בגיל 46.



ה


הפקה. היא לא רק שחקנית, אלא גם מפיקה. היא עומדת בראש חברת הפקה בשם Echo Films, שאותה יסדה ב־2008. לפני כן עבדה בחברת ההפקה Plan B שלה ושל האקס בראד פיט.



ג'ניפר אניסטון. צילום מסך
ג'ניפר אניסטון. צילום מסך



הריון. אם אניסטון באמת הייתה בהריון והייתה יולדת בכל פעם שהצהובונים דיווחו על כך בכתבות שער צוהלות (או בתמונות פפראצי מרושעות שלה בביקיני שבהן כביכול הבטן שלה נראית יותר עגלגלה מבדרך כלל), היו לה עד כה מינימום תריסר ילדים. אך השנים עברו, אנג'לינה ג'ולי צברה ילדים בכל מיני דרכים, ואניסטון - כלום. אז כבר ממש התחילו להציק לה על זה בתקשורת. ב־2016 פרסמה אניסטון מאמר זועם נגד הצהובונים ב"Huffington Post", שבו הביעה את הכעס והגועל שלה מהבאדי שיימינג שעושים לה על בסיס יומיומי ומהאובססיה של התקשורת לגבי השאלה אם היא בהריון או לא. באותו מאמר טענה אניסטון כי נשים "לא צריכות להיות נשואות או אמהות כדי להרגיש שלמות".



התחלות. את השנים הראשונות בעסקי הבידור בילתה אניסטון בתפקידים משניים בסיטקומים כושלים ובפיילוטים לסיטקומים שאפילו לא זכו להיות כושלים. השיא שלה באותה תקופה היה התפקיד שלה כאחותו של פריס ביולר בעיבוד הטלוויזיוני של אחד מגדולי סרטי הנעורים של האייטיז, "שמתי ברז למורה" (כאמור, אנחנו לא מדברים על הסרט עצמו, אלא על הגרסה הטלוויזיונית).



ו


וינס ווהן. אניסטון יצאה עם השחקן הקומי במשך כשנה אחרי שנפרדה מפיט. ניתן להניח שבמשך כל התקופה הזאת אניסטון תחקרה אותו מה בדיוק קרה על הסט של "מר וגברת סמית'", שבו השתתף לצד בראד ואנג'לינה, שהתאהבו לנגד עיניו.



ז


זמן. חלפו כמעט 15 שנה מאז ש"חברים" הסתיימה, ואניסטון היא עדיין כוכבת ענקית ושם חם. מי היה מאמין?



ח


"חברים". הסיטקום הניינטיזי שפרסם את אניסטון עלה לאוויר העולם ב־22 בספטמבר 1994 ונשאר שם במשך עשר שנים שלמות. אניסטון הפכה למפורסמת והמצליחה ביותר מבין ששת החברים, ועתה היא נהנית מהרטרו לניינטיז ול"חברים".



חברים. Getty images
חברים. Getty images



ט


טיאה ליאוני. השחקנית שלה הוצע התפקיד של רייצ'ל לפני אניסטון. ליאוני סירבה על מנת לככב בסיטקום "האמת העירומה", שירד אחרי שלוש עונות בלבד.



טייט דונובן. השחקן האמריקאי יצא עם אניסטון במשך שנתיים ומשהו בשנות ה־90 והם אף התארסו. דונובן הוא לוזר סדרתי שעזב גם את סנדרה בולוק וגם את אניסטון ברגע שהן נהיו יותר מצליחות ממנו, ואף על פי שהוא ניסה להפוך לכוכב בעצמו, אנחנו עדיין זוכרים אותו בתור ג'ושוע שיצא עם רייצ'ל ב"חברים".



טלי סוואלס. קוז'אק היה הסנדק שלה. אחוות יוונים בשואו ביז.



י


יוגה. כמו כל נערה קליפורנית, אניסטון מתה על יוגה.




יוון. אניסטון היא ממוצא יווני. אביה, השחקן ג'ון אניסטון, נולד בשם ג'יאניס אנסטאסקיס בכרתים. בגיל שנתיים הוא היגר יחד עם הוריו לאמריקה, שפתחו מסעדה יוונית בפנסילבניה.



יום הולדת 50. חברתה אלן דג'נרס כבר הבטיחה לחגוג לה יום הולדת בתוכניתה. חוץ מזה, אחד הדיווחים המופרכים ביותר מהתקופה האחרונה טוען שהיא ובראד פיט שוב ביחד וכי הם עומדים לחשוף זאת לעולם במסיבת יום ההולדת הנוצצת שהיא עומדת לערוך באחוזה שלה.



יופי. על פי המומחים, אניסטון מוציאה הון עתק כל שנה על טיפולים קוסמטיים, על מדריכי כושר למיניהם (כרגע היא בקטע של אימוני אגרוף) ועל מוצרים יקרים ששומרים על המראה הצעיר, הטבעי והמרשים שלה.



ג'ניפר אניסטון. צילום מסך
ג'ניפר אניסטון. צילום מסך



ילדוּת. אניסטון נולדה בשרמן אוקס, קליפורניה, בשנת 1969. הוריה התגרשו כשהייתה בת 9. אביה עזב את הבית בשביל אישה אחרת ונעלם מחייה של בתו למשך שנים, ואילו ג'ניפר ואמה עברו לגור בניו יורק, שם נרשמה הילדה ללימודים בתיכון האומנויות המיתולוגי מ"תהילה".



ילדים. אין לה, והיא מאוד תודה לכם אם תפסיקו לנדנד בעניין הזה.



כ


כלבים. אניסטון היא חובבת כלבים גדולה, ויש לה כמה וכמה כאלה. שמו של כלבה המנוח נורמן מקועקע על כף רגלה הימנית. ובתור חובבת כלבים, היא גם כיכבה לצד אוון ווילסון בדרמה הקומית "מארלי ואני", המבוססת על ספר באותו שם. הסרט המלווה את חייו של מארלי מאז שהיה גור קופצני ועד יומו האחרון, הפך להצלחה קופתית משוגעת כשעלה לאקרנים בארצות הברית בכריסמס 2008.



כסף. הונה של אניסטון מוערך איפשהו בין 200 ל־240 מיליון דולר.



ל


לימודים. לא היו הצד החזק של אניסטון. כשאובחנה אצלה דיסלקציה בשנות ה־20 לחייה היא חשה הקלה גדולה ולטענתה סוף־סוף הבינה את המקור לכל קשייה בלימודים.



"לפרקון". ב־1993 כיכבה אניסטון בסרטה הראשון: סרט אימה טראשי שבו שיחקה לצד ווריק דיוויס, שהפך לאחד הגמדים העסוקים ביותר בתעשייה ("שובו של הג'דיי", "ווילו והנסיכה", "הארי פוטר").





מ


המאמי הלאומית של אמריקה. שיברון הלב של אניסטון אחרי שפיט עזב אותה בשביל ג'ולי, הפך את אניסטון לפופולרית מתמיד. בעוד שג'ולי מותגה כמכשפה, אניסטון הפכה למאמי הלאומית של אמריקה והעולם כולו, וכולם רק רצו לחבק, לעודד ולנחם אותה.



מיליון דולר. זה הסכום שאניסטון וחברותיה קיבלו לפרק בעונה האחרונה של "חברים".



מערכת יחסים און-אנד־אוף. רוס ורייצ'ל ניסחו את החוקים של מערכת היחסים האון־אנד־אוף המודרנית, והעלו לכותרות את הדיון על מה מותר ומה אסור לעשות בזמן "הפסקה".



נ


נישואים. אניסטון התחתנה פעמיים: פעם ראשונה לבראד פיט ופעם שנייה לג'סטין ת'רו.



ניתוח אף. הניתוח הפלסטי היחיד שאניסטון הודתה שעשתה. גם אפה של רייצ'ל ב"חברים" מנותח.



ננסי דאו. אמה המנוחה של אניסטון. לשתיים הייתה מערכת יחסים לא פשוטה, והן לא דיברו במשך כעשור. דאו אפילו לא הוזמנה לחתונה של בתה עם בראד פיט. אניסטון ניתקה כל קשר עם אמה בעקבות כביסה מלוכלכת שהיא כיבסה בתוכנית ראיונות בטלוויזיה ב־96'. בספר "From Mother and Daughter to Friends", שאמה פרסמה מאוחר יותר, כתוב שהיא בכלל הלכה להתראיין על נושא אחר, שהדברים הוצאו מהקשרם ושאין לה מושג מאיפה מערכת התוכנית השיגה קלטת וידיאו של ג'ניפר מימי התיכון. הספר שווק כממואר מרגש וגם כספר עזרה עצמית להורים שילדיהם הבוגרים ניתקו איתם קשר. אניסטון דיווחה שהשתיים השלימו לאחר גירושיה מפיט. דאו מתה ב־2016 בגיל 79.



ג'ניפר אניסטון. צילום מסך
ג'ניפר אניסטון. צילום מסך



ס


"סאטרדיי נייט לייב". לטענתה של אניסטון היא אמרה "לא" להצעה להשתתף בתוכנית המערכונים המפורסמת לפני שהתקבלה לקאסט של "חברים".



סלב לסלב סלב. בין האורחים המפורסמים שנכחו בחתונתם של אניסטון וג'סטין ת'רו ב־2015: הווארד שטרן, אלן דג'נרס, ג'ייסון בייטמן, סנדרה בולוק, ג'ימי קימל, אורלנדו בלום, אמילי בלאנט, טובי מגווייר, רייצ'ל מקאדמס, וגם קורטני קוקס (מוניקה) - ששימשה כשושבינה - וליסה קודרו (פיבי). רוס, צ'נדלר וג'ואי נעדרו מן האירוע.



ע


עתיד. הסרט הבא שלה, שכבר צולם, הוא סרט מתח קומי בשם "Murder Mystery", שבו היא מככבת לצד אדם סנדלר, לוק אוונס וטרנס סטמפ. אניסטון וסנדלר כבר כיכבו יחדיו ב־2011 בקומדיה "לזרום עם זה", שהייתה רימייק לסרט הסיקסטיז "פרח הקקטוס" בהשתתפות אינגריד ברגמן, וולטר מתאו וגולדי הון.



פ


פרסומות. במשך השנים אניסטון פרסמה כמעט כל מותג־על, מהיינקן ועד לוריאל.



ג'ניפר אניסטון מפרסמת. יח"צ
ג'ניפר אניסטון מפרסמת. יח"צ



פרסים. אניסטון זכתה גם בפרס האמי וגם בגלובוס הזהב על הופעתה ב"חברים".



צ


צרות. כולם כל הזמן דואגים לאניסטון וחושבים שיש לה צרות איומות ושהיא עצובה מאוד. דואגים שהיא לבד, דואגים שאין לה ילדים, דואגים שהיא לא מוצאת בן זוג נחמד להביא איתו ילדים לעולם, דואגים שהיא לוגמת לה קוקטיילים עם חברות בבל אייר במקום ללכת לג'ימבורי.



ק


קולנוע. לפני "חברים" השתתפה בשני סרטים בסך הכל. אחרי "חברים" קיבלה תפקיד משנה בקומדיה רומנטית על שני אחים אירים־אמריקאים והנשים בחייהם (בעיקר קמרון דיאז) בשם "האחת והיחידה". התפקיד הראשי הראשון שלה בקומדיה רומנטית כזו היה לצד קווין בייקון ב"תמונה מושלמת". עד היום השתתפה אניסטון בכ־40 סרטים.



קורטני קוקס. מתברר שהתפקיד של רייצ'ל הוצע לה לפני אניסטון, אך היא סירבה כי העדיפה את התפקיד של מוניקה. פחחח.



ג'ניפר אניסטון. רויטרס
ג'ניפר אניסטון. רויטרס



ר


רוס ורייצ'ל. הזוג הטלוויזיוני הפופולרי ביותר של הניינטיז. איכס.



רייצ'ל קרן גרין. אחת מששת החברים ב"חברים" והדמות שפרסמה את אניסטון. גרין, שהופיעה בכל אחד מ־236 הפרקים של "חברים", היא נערת פרברים בדימוס שברחה לבעלה המיועד בחתונה ובאה לגלות את עצמאותה בניו יורק. יש לה ביטחון עצמי בריא לאור העובדה שהייתה מקובלת בתיכון ושלהוריה יש כסף. אך היא מוזרה: אף על פי שהיא טובת מראה והולך לה לא רע עם גברים, לבה שייך לרוס. במהלך הסדרה ממציאה את עצמה רייצ'ל מחדש, ממלצרית לא יוצלחית בקפה השכונתי לאשת קריירה מצליחה בתחום האופנה. מתישהו לקראת סוף הסדרה היא יולדת את בתו של רוס, בדיוק בתקופה שהם לא ביחד. מי ששרד את כל עשר העונות זכה, בשעה טובה, לקבל את ההאפי אנד של רוס ורייצ'ל.



ג'ניפר אניסטון. צלם : Getty images
ג'ניפר אניסטון. צלם : Getty images



רווחים. על פי המגזין "פורבס", אניסטון עומדת במקום השלישי ברשימת השחקניות ההוליוודיות הרווחיות ביותר לשנת 2018, אחרי - לא תאמינו - אנג'לינה ג'ולי, שניצבת במקום השני, וסקרלט ג'והנסון במקום הראשון. על פי הכתבה, אניסטון הרוויחה בשנה שעברה 19.5 מיליון דולר. את רוב הסכום, אגב, היא לא עשתה מסרטים אלא מפרסומות לחברת התעופה אמירייטס - חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות הערביות; לחברת המים המינרליים של קוקה קולה, Smartwater; ולחברת הקוסמטיקה Aveeno. היא גם מקבלת כל שנה צ'ק נאה על השידורים החוזרים האינסופיים של "חברים". אניסטון מככבת באופן קבוע ברשימת "10 השחקניות הרווחיות ביותר" של "פורבס" זה למעלה מעשור.



ש


שרליז ת'רון. הצהובונים דיווחו לאחרונה על רומן מתרקם בין בראד פיט לשחקנית שרליז ת'רון. ועל פי אותם צהובונים, לא רק אנג'לינה ג'ולי עצבנית אלא גם אניסטון.



ת


תספורת רייצ'ל. אם היה דבר אחד שמעצבי השיער של שנות ה־90 היו צריכים לדעת לעשות זה תספורת רייצ'ל. האיש שהגה את התספורת המדורגת של אניסטון בשתי העונות הראשונות של הסיטקום "חברים" הוא מעצב השיער כריס מק'מילן. יצירתו הנ"ל הפכה לתספורת הפופולרית ביותר בקרב נשים צעירות בשנות ה־90.