מסתבר שכל סוסי המירוץ הוותיקים ישובו למסלולי פסטיבל קאן, שיפתח בעוד 23 יום. רשימת המתמודדים על פרס "דקל הזהב", היוקרתי שבעיטורי ההצטיינות בעולם הקולנוע, שפורסמה לקראת סוף השבוע, מגלה הפתעות מועטות מדי. למשל, ג'ים ג'ארמוש, שסרט הזומבים שלו "המת לא מת" (עם קלואי סוויני ואדם דרייבר), יפתח את אירועי הפסטיבל ב־41 בחודש מאי, יגיע לריביירה הצרפתית בפעם ה־11, ואילו הבריטי הוותיק קן לואץ, עם "סליחה שהחמצנו אותך", ישלח סרט לתחרות הראשית זו הפעם ה־61 (!).



גם פדרו אלמודובר הספרדי, וסיכום חייו הקרוי "כאב ותהילה", הוא מוותיקי התחרות, עם שש הופעות, ואילו האחים דארדן מבלגיה יצוצו בקאן זו הפעם השמינית, עם סרטם "אחמד הצעיר", שמשרטט דמות של איסלמיסט הנע ברחבי אירופה.





עוד קולנוענים ותיקים ובעלי שם עולמי, שהתקבלו השנה לתחרות הנחשבת, הם טרנס מאליק, המביא ב"חיים מוסתרים" סיפור העוסק במלחמת העולם השנייה, ומרקו בלוקיו האיטלקי עם "הבוגד". קסאוויה דולאן הקנדי הוא אומנם איש צעיר, אך מתמודד בקאן מאז שחגג יום הולדת 91. הפעם הוא יגיע עם "מאתיאס ומקסים", שבו הוא עצמו מגלם את התפקיד הראשי. גם היוצר הרומני המעולה קורנליו פורומבויו ישוב לקאן עם "השרקנים" וכך גם הצרפתי ארנו דפלשן והדרום קוריאני בונג ג'ון הו.



מעניין במיוחד שובו לזירה הפילמאית של איליה סולימן הפלסטיני יליד נצרת, שבעבר כבר זכה בקאן בפרס חבר השופטים. סרטו החדש, "זה בטח השמיים", שובץ אף הוא לתחרות הראשית, וכך גם "פרנקי" של איירה זאקס עם איזבל הופר.





בסך הכל שחררה הנהלת הפסטיבל את שמותיהם של 91 מתמודדים, והותירה לעצמה אפשרות לשיבוץ מאוחר של סרט או שניים נוספים. העיתון האמריקאי "וראייטי" מוסר כי מירב הסיכויים הם שגם "היו זמנים בהוליווד", סרטו החדש של קוונטין טרנטינו (עם ליאונרדו דיקאפריו ובראד פיט), יושלם בשבועות הקרובים וישתחל ברגע האחרון לקאן.



הנהלת הפסטיבל העבירה בסוף השבוע גם את שמותיהם של חלק ניכר מהמשתתפים במסגרות הלא תחרויות, ובהם הצרפתים ברונו דומון וכריסטופף הונורה, וכן אלברט סרה הספרדי, שישולבו במסגרת "מבט מסויים". סרטים של יוצרים ותיקים כקלוד ללוש, ורנר הרצוג, אלן קבלייה, אבל פררה, וגם ניקולס וינדינג רפן מדנמרק, וצגו בהקרנות מיוחדות. הדוקומנטריסט הבריטי אסיף קפידיה יציג מחוץ לתחרות סרט תעודה על דייגו מרדונה, שמבטיח לחשוף חומרים חדשים ובלתי מוכרים על גאון הכדורגל.



לכל הישראלים המאוכזבים, ששמם לא אוזכר במסיבת העיתונאים של הנהלת הפסטיבל שנערכה בפריז, צפויים כעת כמה ימים של מתח לקראת הכרזת המשתתפים בשתי המסגרות המקבילות לתחרות הרשמית – "השבועיים של הבמאים" ו"שבוע הביקורת". זה יקרה כבר מחר.